וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר האמריקנים שמתו מקורונה - גבוה מזה שבשפעת הספרדית

22.9.2021 / 11:52

קרוב ל-675 אלף איש מתו מהנגיף בארה"ב, ואף שאוכלוסייתה גדולה כיום בשליש בהשוואה ללפני מאה שנה, זהו אובדן עצום לאור ההתקדמות ברפואה והחיסונים הזמינים. המומחים מקווים שכמו המגיפה ההיא, גם הקורונה תהפוך למחלה עונתית - אך גם בתרחיש האופטימי, יעברו שנים

בווידאו: מחלקת הקורונה בבית החולים סרסוטה ממוריאל בפלורידה/צילום: רויטרס

מספר האזרחים האמריקנים שמתו מנגיף הקורונה השתווה למספר האמריקנים שמתו ממגיפת השפעת הספרדית בין 1918 ל-1919 - קרוב ל-675 אלף איש. אמנם אוכלוסיית ארצות הברית לפני מאה שנה הייתה קטנה בשליש בהשוואה להיום, כך שהשפעת הספרדית הייתה באופן יחסי קטלנית יותר, אך מגיפת הקורונה היא אסון כבד בפני עצמו, במיוחד לאור ההתקדמות המטאורית בתחום הרפואה והכישלון בניצול מקסימלי של החיסונים הזמינים כיום ושלא היו קיימים לפני מאה שנה.

"חלקים גדולים בחברה האמריקנית - וגרוע מכך, מנהיגיהם - זרקו זאת לפח", אמר ההיסטוריון הרפואי ד"ר הווארד מרקל מאוניברסיטת מישיגן, על זמינות החיסונים כיום לכל האזרחים.

בדומה לשפעת הספרדית, ייתכן שהקורונה לא תיעלם לגמרי. במקום זאת, המומחים מקווים שהיא תהפוך למחלה עונתית עם חיזוק החיסוניות של האוכלוסייה דרך חיסונים ומחלה חוזרת. עם זאת, זה עשוי לקחת זמן.

"אנחנו מקווים שזה יהיה כמו לקבל שפעת, אבל אין ערובה לכך", אמר הביולוג רוסטום אנטיה, מאוניברסיטת אמורי. הוא אמר כי התרחיש האופטימי שזה יקרה בעוד כמה שנים.

אחיות מטפלות בחולי השפעת הספרדית באולם באוקלנד, קליפורניה, 1918. AP
בית חולים שדה לחולי השפעת הספרדית באוקלנד, 1918/AP

בינתיים, המגיפה ממשיכה להשתולל בארצות הברית ובחלקים אחרים בעולם. בעוד שייתכן שההתפרצות האחרונה, שנבעה מווריאנט הדלתא, כבר עברה את השיא, מספר המתים היומי מקורונה בארצות הברית גבוה מ-1,900 - השיעור הגבוה ביותר מאז מרץ.

אוניברסיטת ג'ון הופקינס, העוקבת אחרי הנתונים, ציינה כי מספר המתים הכללי מאז פרוץ המגיפה חצה ביום שני את ה-675 אלף, אף שהיא מעריכה כי הנתונים האמיתיים גבוהים. החורף הקרוב עשוי להביא להתפרצות חדשה, ובאוניברסיטת וושינגטון מעריכים כי מאה אלף אמריקנים או יותר ימותו מקורונה עד 1 בינואר.

קברנים נושאים את ארון הקבורה של חולה קורונה. ניו יורק, ארצות הברית. 7 באפריל, 2020. AP
עוד מאה אלף עשויים למות עד סוף השנה. קבורת חולי קורונה בניו יורק/AP

השפעת הספרדית הרגה 50 מיליון איש ברחבי העולם, בתקופה שבה האוכלוסייה הייתה רבע מגודלה כיום. מספר המתים מקורונה ברחבי העולם עומד כיום על יותר מ-4.6 מיליון איש, אף שרבים סבורים כי הנתונים האמיתיים גבוהים בהרבה.

מניין הקורבנות מהשפעת הספרדית בארצות הברית היא בגדר הערכה בלבד, בשל הנתונים החסרים מאותה תקופה וההבנה המדעית המועטה ביחס לנסיבות המחלה. הנתון של 675 אלף מתים הגיע מהמרכז לבקרה על מחלות ומניעתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully