וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר והח"כ לשעבר אהרון אבוחצירא מת בגיל 83

עודכן לאחרונה: 21.9.2021 / 21:00

משפחתו מוסרת כי מועד הלוויה ייקבע בהמשך והוא ייקבר ברמלה שם כיהן כראש העיר. אבוחצירא כיהן גם כחבר כנסת מטעם המפד"ל, תמ"י והליכוד וכשר הדתות, השר לקליטת העלייה וכשר העבודה והרווחה. "עשה רבות למען המדינה ולמען המזרחים", אמר אחיינו

השר וחבר הכנסת לשעבר, אהרון אבוחצירא, מת היום (שלישי) בגיל 83, במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב והותיר אחריו אישה ושישה ילדים. אבוחצירא כיהן כראש העיר רמלה, כחבר כנסת מטעם המפד"ל, תמ"י והליכוד וכשר הדתות, השר לקליטת העלייה וכשר העבודה והרווחה.

משפחתו מוסרת כי מועד הלוויה ייקבע בהמשך והוא ייקבר ברמלה - שם כיהן כראש העיר.

אבוחצירא עלה לישראל ממרוקו עם אביו ומשפחתו בשנת 1949 וגדל ברמלה. בשנת 1969 נבחר לראשונה כחבר מועצת העיר רמלה, ובשנת 1972 נבחר לראש העיר וכיהן בתפקיד עד 1977. ב-1973 נבחר לכנסת מטעם המפד"ל, וב-1977 התמנה לשר הדתות. במהלך כהונתו כשר הדתות נחקק חוק הרבנות הראשית לישראל בהובלת סיעת המפד"ל. נגד אבוחצירא עמדו 32 תיקים פליליים - לפי הדלפות המשטרה, לבסוף נותרו מהם שני תיקים בלבד, מאחד זוכה מחמת הספק ובשני הורשע.

אהרון אבוחצירא - חמ"ל. באדיבות המשפחה
אבוחצירא/באדיבות המשפחה

אבי שושן, אחיינו של אבוחצירא ודובר איכילוב סיפר לוואלה!: "הוא הראשון שהציף סוגיות של רווחה, של קצבאות ילדים, הוא העלה לחשיבות את הפריפריה המזרחים והשכונות. בשנים האחרונות, הגיל נתן את אותותיו והוא הגיע הרבה לבית חולים איכילוב, ישבתי איתו שעות, זכיתי להכיר אדם נפלא ,חכם, ישבתי איתו שעות. הותיר אחריו אישה, יש לו שישה ילדים ונכדים ונינים. הוא היה אדם מיוחד ואינטליגנט מאוד עשה רבות למען המדינה ולמען המזרחים".

ח"כ אוריאל בוסו, אחיינו של אבוחצירא ספד לו: "בצער רב וביגון קודר קיבלנו את הידיעה הקשה על פטירתו של דודי היקר השר לשעבר אהרון אבוחצירא, שתרם תרומה אדירה למדינה ושסייע למוחלשים ביותר בחברה הישראלית. הוא עזר לשכבות החלשות וחוקק את זכויות הביטוח לאומי, קצבת זקנה, קצבת ילדים ועוד".

עוד בוואלה!

תושב רמלה בן 26 נמצא מת סמוך לרכב בוער ליד מושב בשרון

לכתבה המלאה
שנת 1977 ישיבת ממשלה בהשתתפות אהרון אבוחצירא. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
אבוחצירא במהלך ישיבת ממשלה בשנת 1977/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

שר המשפטים גדעון סער צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "הצטערתי מאוד לשמוע על פטירתו של השר לשעבר אהרון אבוחצירא, נבחר ציבור שהוביל עשייה וחקיקה חברתית למען השכבות החלשות והנזקקים בחברה. אהרון היה אחד האנשים החכמים שהכרתי ואהבתי. תמיד נהניתי לשמוע ממנו עצה טובה המבוססת על נסיונו ותבונתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully