וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: סטודנט ירה למוות בשישה אנשים באוניברסיטה בסיביר

עודכן לאחרונה: 20.9.2021 / 16:31

עוד כמה אנשים נפצעו בתקרית באוניברסיטת פרם, והתוקף נפצע ונעצר. היורה, שלמד במקום, כתב לפני כן פוסט שבו רמז כי הוא פעל מתוך שנאה ולא משיקולים פוליטיים או דתיים: "חלמתי על זה שנים". במהלך הירי, סטודנטים קפצו מהחלונות כדי להימלט

בווידאו: ירי באוניברסיטה ברוסיה/צילום: רויטרס

סטודנט ירה היום (שני) למוות בשישה בני אדם באוניברסיטה בסיביר ופצע כמה אנשים נוספים - כך אמרו הרשויות ברוסיה. היורה באוניברסיטת פרם, הרחוקה כ-1,300 ק"מ ממוסקבה, נורה ונעצר על ידי כוחות הביטחון. ועדת החקירות של רוסיה, האחראית לחקירת פשעים מרכזיים, אמרה כי היורה זוהה בתור סטודנט מקומי. המניע לירי לא ידוע.

תיעוד מהזירה הראה את היורה שרוע על הקרקע מחוץ למבנה. האוניברסיטה מסרה כי התוקף השתמש בכלי נשק "מהמם", שנועד לירות כדורים לא קטלניים כמו גומי או פלסטיק, אך כזה שניתן לערוך בו שינויים כדי שירה גם תחמושת אחרת.

לפי דיווחים המקומיים, היורה היה בן 18, והוא פרסם תמונה שלו עם רובה, קסדה ותחמושת ברשתות החברתיות. הוא רמז כי הוא לא פעל משיקולים פוליטיים או דתיים, אלא היה מונע משנאה.

"חשבתי על זה הרבה זמן, במשך שנים, והבנתי שהגיע הזמן לעשות את מה שחלמתי עליו", כתב בפוסט, שהוסר לאחר הירי ההמוני.

סטודנטים קופצים מהחלון במסע הרג בפרם, רוסיה, 20 בספטמבר 2021. מתוך טוויטר, צילום מסך
תלמידים נמלטים מחלונות מבנה האוניברסיטה, היום/צילום מסך, מתוך טוויטר
היורה באוניברסיטת פרם, סיביר. טוויטר, צילום מסך
"חשבתי על זה הרבה זמן". היורה, בתמונה שפרסם ברשתות החברתיות/צילום מסך, טוויטר
כוחות ביטחון בכניסה לאוניברסיטת פרם, סיביר, רוסיה, 20 בספטמבר 2021. רויטרס
כוחות בזירה, היום/רויטרס

בתיעודים מהאירוע שפורסמו ברשתות החברתיות נראו סטודנטים קופצים מהחלונות בקומה הראשונה כדי להימלט מהמבנה תוך שהם נוחתים נחיתה קשה על הקרקע ובורחים. סטודנטים ואנשי צוות אחרים נעלו את עצמם בחדרים והאוניברסיטה דחקה באלו שיכולים לעזוב את המתחם לעשות זאת.

הסטודנטים סיפרו כי הם הקימו מתרסים מכיסאות כדי למנוע מהיורה להיכנס לכיתות שלהם. "היו בערך 60 איש בכיתה. סגרנו את הדלת וחסמנו אותה עם כיסאות", סיפר הסטודנט סמיון קריאקין.

ניידות משטרה בזירת מסע הרג בפרם, רוסיה, 20 בספטמבר 2021. רויטרס
כוחות הצלה מחוץ לאוניברסיטה, היום/רויטרס
חוקר בזירת הירי באוניברסיטת פרם, סיביר, רוסיה, 20 בספטמבר 2021. רויטרס
כוחות בזירת הירי, היום/רויטרס

ברוסיה יש הגבלות נוקשות על אחזקת כלי נשק, אולם ניתן לרכוש רובים למטרות ציד, הגנה עצמית או ספורט לאחר בדיקות ועמידה בדרישות אחרות.

ועדיין, זאת הפעם השנייה השנה שבה מתרחש טבח במוסד חינוכי ברוסיה. בחודש מאי, רצח נער בן 19 תשעה אנשים בבית ספר בקאזאן. הוא סיפר בחקירתו כי "מפלצת" העירה אותו וסיפרה לו שהוא "אלוהים".

הירי בקאזאן היה התקרית הקטלנית ביותר במוסד חינוכי ברוסיה מאז 2018, כשסטודנט במכללה בחצי האי קרים רצח 20 איש לפני ששם קץ לחייו. בעקבות הירי בקאזן העלו הרשויות את הגיל החוקי לרכישת כלי נשק מ-18 ל-21, אך החוק החדש טרם נכנס לתוקף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully