וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבח בבית ספר ברוסיה: 9 הרוגים מירי בעיר קאזאן

נער בן 19 פתח באש בבית הספר, ובין ההרוגים 7 תלמידים. הוא נעצר על ידי כוחות הביטחון, וסיפר בחקירה כי "מפלצת" העירה אותו וסיפרה לו שהוא "אלוהים". בעקבות מסע ההרג החריג, פוטין הורה לבחון את חוקי החזקת הנשק. "כל המורים נעלו את התלמידים בכיתות"

בווידאו: תלמידים קופצים מחלונות בית ספר בקאזאן במהלך טבח/טוויטר

תשעה אנשים, בהם שבעה ילדים, נהרגו היום (שלישי) במסע ירי של נער בבית ספר בעיר קאזאן שברוסיה - כך הודיעו הרשויות המקומיות, שהוסיפו כי עוד רבים אחרים נפצעו בירי. קאזאן, השוכנת 750 ק"מ ממזרח לבירה מוסקבה, היא בירת הרפובליקה המוסלמית טטרסטן.

נשיא המחוז, רוסטם מיניחנוב, תיאר את הטבח בתור "טרגדיה עבור המדינה" כולה. הוא אמר כי אין ראיות לכך שהיו מעורבים נוספים בירי, אחרי שבתחילה דווח בכלי התקשורת ברוסיה כי שני חמושים ביצעו את המתקפה.

"איבדנו שבעה ילדים - ארבעה בנים ושלוש בנות. איבדנו גם מורה ועיבדנו עובדת צוות", אמר. "הטרוריסט נעצר. הוא בן 19, והוא היה בעליו הרשומים של אקדח". לדבריו, התלמידים היו בשנתם השמינית בבית הספר, שברוסיה משמעותה היא שהם בני 14 או 15.

ועדת החקירות של רוסיה, המטפלת בפשעים מרכזיים, פתחה בחקירה פלילית ואמרה כי זהות היורה ידועה. כוחות הביטחון ערכו חיפושים בדירות בגוש הדירות שבו התגורר היורה, בעוד שכניסות לבתי ספר אחרים באזור נחסמו.

שוטרים בכניסה לבית ספר בעיר קאזאן, רוסיה, 11 במאי 2021. רויטרס
כוחות ביטחון מחוץ לבית הספר בקאזאן, היום/רויטרס

בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות, נראה צעיר מרותק לקרקע על ידי שוטר מחוץ למבנה בית הספר מספר 175. בתיעוד שפורסם בהמשך בטלוויזיה הרשמית מתשאולו של הנער הוא נשמע אומר כי "מפלצת" העירה אותו, גרמה לו להבין שהוא "אלוהים" ולאחר מכן הוא החל לשנוא את כולם.

בתיעודים אחרים נראו כלי רכב של שירותי החירום חונים מחוץ לבית הספר, בזמן שאנשים רצים לעבר המבנה. סרטונים אחרים הראו חלונות שבורים, שמהם קפצו תלמידים שניסו להימלט מהמבנה בן ארבע הקומות.

"שמענו קולות פיצוצים בתחילת השיעור השני. כל המורים נעלו את התלמידים בכיתות", סיפר אחד המורים. "הירי היה בקומה השלישית".

אימא מחבקת את בתה אחרי טבח בבית ספר בעיר קאזאן, רוסיה, 11 במאי 2021. רויטרס
אם מחבקת את בתה שניצלה מהטבח בבית הספר, היום/רויטרס
רכבי חירום בכניסה לבית ספר בעיר קאזאן, רוסיה, 11 במאי 2021. רויטרס
רכבי חירום והצלה מחוץ לבית הספר, היום/רויטרס

לרוסיה יש הגבלות נוקשות על החזקת כלי נשק, אבל ניתן לרכוש אותם לצורכי ציד, הגנה עצמית או ספורט. בעליהם הפוטנציאליים נדרשים לעבור מבחנים ולעמוד בדרישות אחרות בטרם קיבלו אישור להצטייד בהם.

בעקבות מסע ההרג, דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, אמר כי הנשיא ולדימיר פוטין הורה על בחינת חוקי אחזקת הנשק ברוסיה.

ירי המוני בבתי ספר ברוסיה הוא אירוע נדיר. ב-2018, סטודנט בקולג' בחצי האי קרים רצח 19 איש לפני ששם קץ לחייו. ב-2004, מחבלים צ'צ'נים השתלטו על בית ספר בעיר בסלאן וניהלו חילופי אש עם כוחות הביטחון של רוסיה אחרי שלקחו מאות מורים ובני ערובה בשבי. 333 איש נהרגו, יותר מחצי מהם היו ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully