וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות זביידי: "רציתי לברוח לג'נין, השאר אמרו שאין להם כוח לטפס על הגלבוע"

עודכן לאחרונה: 19.9.2021 / 11:45

בית המשפט האריך את מעצרם של 4 המחבלים הראשונים שנתפסו לאחר שנמלטו מהכלא. סניגורו של זביידי סיפר כי הוא "התפלא שאין שום תוכנית" לאחר הבריחה, וכי הם קיוו שתחכה להם מכונית בחוץ. "הוא זרק מבט למגדלי השמירה וראה שלא היה אף אחד. ציפה לעזרה מתושבים ולא קיבל"

בווידאו: פרקליטו של זכריה זביידי מספר על הבריחה/צילום: אלי אשכנזי

בית משפט השלום בנצרת האריך היום (ראשון) ב-12-10 ימים את מעצרם של ארבעת מהמחבלים הראשונים שנתפסו לאחר שנמלטו מכלא גלבוע לפני כשבועיים. מונאדל יעקוב אנפיעאת ואיהם כמאמג'י, שני האסירים שנתפסו הלילה, יובאו להארכת מעצר בהמשך.

עו"ד אביגדור פלדמן, סניגורו של זכריה זביידי, שמעצרו הוארך בעשרה ימים, סיפר כי זביידי רצה להימלט לג'נין, אולם לטענתו, שאר הנמלטים "אמרו שאין להם כוח כי צריך לעלות את כל הר גלבוע ואז לרדת". הוא הוסיף כי זביידי "התפלא שאין שום תוכנית. הם קיוו שתחכה להם מכונית בחוץ. הוא גם ציפה שתהיה עזרה של תושבים ולא הייתה עזרה". המחבל, תושב מחנה הפליטים ג'נין, סיפר כי עם צאתו מהמנהרה, "הוא זרק מבט למגדלי השמירה וראה שלא היה אף אחד".

זכריה זביידי אסיר שנמלט מכלא גלבוע בהארכת מעצרו 19 בספט 2021. אלי אשכנזי
זביידי בהארכת מעצרו, היום/אלי אשכנזי

זביידי סיפר כי הפיר ממנו יצאו המחבלים היה צר מאוד וכי לקח לאסירים כחצי שעה לעבור את המנהרה. לדברי סניגורו, לזביידי נודע על תכנית הבריחה כמעט חודש לפני ההימלטות, והוא הצטרף לשאר המחבלים יומיים לפני שנמלטו. "אמרו לו בואו אז בא". לדבריו, המנהרה נחפרה באחד התאים בהם לא שהה זביידי. הוא הוסיף כי בכלא גלבוע לעבור מתא אחד לאחר הוא דבר שגרתי.

על פי תיאורו של זביידי, הוא ושותפו לבריחה מוחמד עארידה, שנלכד עמו בחניון משאיות, השיגו מזון מעצים ושתו מים מברזים. "עם המעצר הוא קיבל מכות מהחיילים. סתם כי הוא זכריה זביידי. אחרי המעצר הוא לא קיבל מכות", אמר עו"ד פלדמן.

עוד בוואלה!

שני הנמלטים האחרונים מהכלא נתפסו בג'נין על ידי כוחות הביטחון

לכתבה המלאה
מוחמד עארדה אסיר שנמלט מכלא גלבוע בהארכת מעצרו 19 בספט 2021. אלי אשכנזי
מעצרו הוארך ב-11 יום. עארדה/אלי אשכנזי

בתוך כך, נתפסו הלילה מונאדל יעקוב אנפיעאת ואיהם כמאמג'י, שני האסירים האחרונים שנמלטו מכלא גלבוע. המעצר התרחש לאחר פעולות מודיעין רבות, שבסופו של דבר הביאו את כוחות הביטחון לבית שבו שהו השניים.

כוחות הביטחון העריכו מזה שבוע שהמחבלים הצליחו להגיע לג'נין חרף הניסיונות למנוע מהם לעשות זאת. עשרות פעולות מודיעיניות נעשו סביב ההערכות הללו, כדי לשלול או לאמת נתונים. ביומיים האחרונים המודיעין התמקד סביב כמה בתים אפשריים, עד שהלילה הגיע המידע על המבנה המדויק שבו השניים מסתתרים.

סביב השעה 1:00 בלילה יצא צה"ל למבצע נרחב בג'נין, ונכנס גם למחנה הפליטים וגם לעיר עצמה, בין היתר ליעד חסר חשיבות כחלק מפעולת הסחה שנועדה לשטות בחמושים שנמצאים באזור. עם קבלת האינדיקציה הסופית, הגיעו לוחמי ימ"מ ושב"כ לפתח המבנה שבו שהו אנפיעאת וכמאמג'י, כיתרו את כל דרכי המילוט ממנו וכרזו לשניים להסגיר את עצמם. במהלך המעצר, שנמשך יותר מחצי שעה, נשמעו קולות נפץ וירי באזור. בזמן שכוחות הביטחון דרשו מהאסירים לצאת מהבית, אחד מהם התקשר לאביו ואמר לו כי בכוונתו להסגיר את עצמו ללא התנגדות, כדי שבני הבית לא ייפגעו. לאחר מכן, יצאו השניים בידיים מורמות. עמם נעצרו גם שניים שחשודים שסייעו להם להסתתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully