וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' אש על החלטת ה-FDA: חושש שצעירים לא יתחסנו, נמתין לקביעתם לגבי חיסון לילדים

עודכן לאחרונה: 19.9.2021 / 8:53

מנכ"ל משרד הבריאות הביע בריאיון לוואלה! דאגה מהשפעת ההחלטה על אזרחים בישראל ואמר כי אם מספר החולים קשה יעלה כתוצאה מהאטה בהתחסנות "נצטרך לחשוב על פתרונות שנמנענו מהם עד כה". אש חשף כי במשרד שוקלים את חשיפת דיוני צוות הטיפול במגיפות "כדי לקדם שקיפות"

בווידאו: מתחסנים בתל אביב לאחר החלטת ה-FDA/צילום: סוניה גורודיסקי

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש הביע היום (ראשון) דאגה מהשפעתה של החלטת מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) שלא להמליץ על מנת הבוסטר לכלל האוכלוסייה - על צעירים בישראל. "אני חושש שצעירים ישראלים לא יתחסנו בבוסטר בגלל ההחלטה של ה-FDA", אמר אש לוואלה!.

פרופ' אש ציין כי אם המהלך יביא להאטה בהתחסנות, במשרד ישקלו את הצעדים הבאים כדי למנוע את התחלואה. "אם זה מה שיקרה במרוץ בין החיסון לתחלואה - התחלואה תנצח. אם התחלואה ומספר החולים הקשים יעלו נצטרך לחשוב על פתרונות אחרים שנמנענו מהם עד עכשיו כדי להוריד את התחלואה", הוסיף.

לדבריו, החלטת המינהל לא משנה את המדיניות הישראלית לגבי התו הירוק, ו"יכול להיות שבעוד שבועיים-שלושה הם (ה-FDA - מ"כ) יתכנסו שוב ויחליטו להוריד את גיל הזכאות לבוסטר".

מנכ"ל משרד הבריאות, נחמן אש במהלך מסע"ת בנושא מדיניות החיסונים 29 באוגוסט 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"אם התחלואה תעלה, נצטרך לחשוב על פתרונות אחרים". פרופ' נחמן אש/פלאש 90, יונתן זינדל

אש אף ציין כי במשרד הבריאות לא יכריזו על חיסון ילדים מתחת לגיל 12 לפני שה-FDA יאשר זאת. "לחיסון ילדים אנחנו כבר נחכה להחלטתם, ולא נקבל החלטה עצמאית, בגלל שנרצה להסתמך על מחקר גדול שאין בארץ. בחיסון הבוסטר היו לנו מספיק נתונים כדי לקבל החלטה עצמאית".

כמו כן, אש אמר כי במשרד שוקלים לפתוח את דיוני צוות הטיפול במגיפות לציבור כדי לקדם את השקיפות. "אנחנו רוצים לעשות את זה אחרי דיון ודיבור עם חברי הצט"ם כי חלק מהחברים טוענים שיהיה לנו קשה להגיד את דעתם אם הדיון יהיה פומבי", הוסיף מנכ"ל משרד הבריאות.

עוד בוואלה!

מה הסיבות להחלטה, והאם לבטל את התור לחיסון? מה שצריך לדעת על ההמלצה ל-FDA

לכתבה המלאה
מתחם חיסונים של כללית בפתח תקוה 16 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
"בחיסון הבוסטר היו לנו מספיק נתונים כדי לקבל החלטה עצמאית"/ראובן קסטרו

ה-FDA המליץ ביום שישי לאשר את מתן המנה השלישית, "הבוסטר" נגד נגיף הקורונה, לבני 65 ומעלה וקבוצות סיכון. זאת, בתום הצבעה חוזרת של פאנל מומחים, אחרי ששלל את אישור המנה הנוספת לכלל האוכולוסייה.

ה-FDA עצמו צפוי לקבל החלטה בימים הקרובים בנוגע להמלצת המומחים שלו, אם כי בדרך כלל מקבלים בארגון את המלצות הוועדה. המלצת הצוות כפופה גם לאישור של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), שיתייחס לסוגיה ביום רביעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully