וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FDA המליץ לחסן בבוסטר בני 65 ומעלה; בישראל ממשיכים במבצע: "החיסון בטוח ויעיל"

18.9.2021 / 19:10

המינהל האמריקני החליט בפה אחד להמליץ לחסן במנה השלישית אוכלוסיות בסיכון גבוה, בהן צוותי רפואה והוראה - אך הצביע נגד חיסון לכלל האוכלוסייה מעל גיל 16. למרות זאת, מומחים בישראל מחזקים את מתן מנת הדחף לבני 12 ומעלה: "ההחלטה בארה"ב תואמת את המסקנות מהארץ"

בווידאו: מתחסנים בתל אביב לאחר החלטת ה-FDA/צילום: סוניה גורודיסקי

מומחים בישראל חיזקו היום (שבת) את עמדת משרד הבריאות בנוגע למתן החיסון השלישי נגד הקורונה לבני 12 ומעלה, בעקבות החלטת מומחי מינהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA) להמליץ בשלב זה לחסן בבוסטר רק את בני ה-65 ומעלה והאוכלוסיות בסיכון. כמו כן, נאמר כי ההחלטה לא צפויה להשפיע על מדיניות התו הירוק, לפיה ב-1 באוקטובר תוקפו יפוג למי שעברו חמישה חודשים מקבלת המנה השנייה וטרם חוסן במנה השלישית.

פורום המומחים של ה-FDA הצביע הלילה בפה אחד להמליץ לחסן בבוסטר רק את האוכלוסיות בסיכון הגבוה ביותר, בהן עובדי הבריאות וההוראה במדינה. זאת, לאחר הצבעה ראשונית שהכריעה ברוב קולות של 16 מול שניים - שלא להמליץ לפי שעה לחסן בבוסטר את כלל האוכלוסייה מעל גיל 16.

מתחם חיסונים נגד קורונה בראשון לציון, 24 באוגוסט 2021. רויטרס
"לא עניין חריג, הרבה חיסונים שגרתיים ניתנים במספר מנות"/רויטרס

בעקבות ההחלטה, שר הבריאות ניצן הורוביץ כתב בטוויטר כי יש להדגיש שהוועדה האמריקנית ממליצה בשלב הראשון של מבצע הבוסטר בארצות הברית על חיסון לקבוצה נרחבת יותר מזו שהתחילה את מבצע הבוסטר בארץ. זאת, לאחר שאתמול ישראל חצתה את רף שלושה מיליון מתחסנים במנה השלישית.

"בארצות הברית, כמו במדינות רבות, מתברר מה שראינו כאן ורואים בבתי החולים: ההגנה שמעניק החיסון דועכת עם הזמן ונדרשת מנה משלימה. זה לא עניין חריג, הרבה חיסונים שגרתיים ניתנים במספר מנות", כתב הורוביץ.

"החיסון בטוח ויעיל מאוד", הבהיר הורוביץ, "לכן בארצות הברית יתחילו לחסן את בני ה-65 פלוס ומי שבקבוצות סיכון (כמו סוכרת או לחץ דם) בכל הגילים ואת צוותי הרפואה והחינוך בכל הגילים. ארצות הברית מצטרפת לשורת מדינות שכבר מעניקות או נערכות לחיסון שלישי: בריטניה, גרמניה, צרפת, פינלנד, ארגנטינה, קנדה, אוסטריה, יוון, וישראל".

עוד בוואלה!

בישראל ממשיכים לחסן למרות ההחלטה ב-FDA: "אם היינו זהירים היינו מגיבים באיחור"

לכתבה המלאה
ריאיון, שר הבריאות, ניצן הורוביץ 2 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
"ההגנה שמעניק החיסון דועכת עם הזמן ונדרשת מנה משלימה", השר הורוביץ/ראובן קסטרו

פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן הסביר כי ההחלטה בארצות הברית "תואמת את המסקנות מישראל לגבי דעיכת החיסון והצורך במנה השלישית, ותומכת במדיניות כאן של פקיעת התוקף של התו הירוק כעבור שישה חודשים משתי מנות החיסון הראשונות". סגל עוד הבהיר כי "לראיה, ה-FDA ממליץ לחסן בני 65 ומעלה ועובדי בריאות".

בתוך כך, ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, אמרה לוואלה! כי מדיניות מבצע הבוסטר בישראל היתה ההחלטה הנכונה בהתאם לנתוני התחלואה במדינה. "ההחלטה שהם קיבלו תקפה על לנתונים בארצות הברית", אמרה אלרעי פרייס והדגישה כי התמונה בישראל שונה. לדבריה, מבצע החיסונים למנת הבוסטר בארץ "מגן על בריאות הציבור במדינה".

ראש שירותי בריאות הציבור, שרון אלרעי פרייס
 במהלך מסע"ת בנושא מדיניות החיסונים 29 באוגוסט 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"מבצע הבוסטר מגן על בריאות הציבור במדינה", ד"ר אלרעי פרייס/פלאש 90, יונתן זינדל

אלרעי פרייס השתפפה בדיון של ה-FDA, בו הציגה את נתוני האמת מישראל יחד עם פרופ' רון מילוא ממכון ויצמן. "בסוף מרץ הגיע אלינו זן הדלתא אך הוא הופיע באופן נדיר וכך התחלנו לאט לאט את הגל הרביעי, חרף העובדה שרוב האוכלוסייה חוסנה. אנחנו פה להציג את ההחלטות שלקחנו בישראל. בעצתם של כמה מקורות אקדמיים ואנליסטים שונים, הכרזנו בזהירות רבה מאוד על המנה הנוספת", פירטה אלרעי פרייס.

עוד הדגישה כי מנת הדחף בישראל היתה יעילה וכן פרופיל הביטחות שלה דומה למנות הקודמות. "לא היו יותר תופעות מהמנות הראשונות. גם מבחינת דלקת אוטם שריר הלב שפחדו ממנו". כמו כן, היא הסבירה כי הוחלט בישראל לחסן במנה השלישית גם את בני ה-30-12, בשל העובדה שיותר מ-50% מסך כול האוכלוסייה במדינה הינה מתחת לגיל 30. לדבריה, לכן "לא היה ניתן למקד את החיסון רק באוכלוסייה הבוגרת כי המטרה היתה גם להוריד את התחלואה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully