וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחסנים בצל ההמלצה החלקית על המנה השלישית: "לא מאמינה שהיו מסכנים אותנו"

עודכן לאחרונה: 18.9.2021 / 13:04

למרות הדאגה מהאטה במבצע המנה השלישית, רבים פקדו את מתחמי החיסונים ביום שאחרי הדיון הדרמטי בפורום המייעץ ל-FDA. אחדים סיפרו כי הם מוטרדים מההחלטה ומתחסנים בשביל התו הירוק, אך רובם הביעו ביטחון במקבלי ההחלטות בישראל: "צריך לקחת את הדברים בפרופורציה"

בווידאו: מתחסנים בתל אביב לאחר החלטת ה-FDA/צילום: סוניה גורודיסקי

מתחסנים רבים המשיכו לפקוד היום (שבת) את המתחמים למרות חשש המומחים מהאטה במבצע המנה השלישית, לאחר שפורום המומחים המייעץ למינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) החליט שלא להמליץ על קבלת מנה נוספת לכל האוכלוסייה.

"אני אומרת של-FDA יש שיקולים נוספים מעבר למה שיש פה. כאן כבר רוב האוכלוסייה התחסנה בשתי מנות והמנה השלישית יכולה להינתן, בארצות הברית זה לא המצב", הסבירה את ההחלטה אדווה, בת 35 מתל אביב, עם הגעתה למתחם חיסונים בהיכל שלמה בתל אביב. "הוכח כבר שהחיסון יעיל, גם אני חשבתי ולא רצתי להתחסן. שמעתי בחדשות על ההחלטה של ה-FDA, זה דווקא עשה להיפך - תמך בהחלטתי להתחסן. אני התלבטתי ואני מבינה גם מי שלא רץ להתחסן".

מתחם חיסונים נגד קורונה בתל אביב, 30 באוגוסט 2021. רויטרס
מתחסנת בתל אביב/רויטרס

אורן סימניה, גם הוא תושב תל אביב, סיפר כי אסף מידע רב על המנה השלישית לפני החיסון. "עשיתי הרבה שיקולים והתייעצתי עם חברים בארצות הברית. בסופו של דבר אם יש החלטה קולקטיבית והרבה צעירים לא מחוסנים חולים אני חושב שצריך להתחסן, כי אנחנו ערבים לאחרים. אני אכבד את מי שלא מתחסן אבל חושב שצריך. לא אגיד שבמשרד הבריאות יודעים בדיוק, אבל אני חושב שצריך לקחת את הדברים בפרופורציה, זה לא שאמרו שלא צריך להתחסן באופן מלא, החריגו את זה".

"שמעתי על זה אתמול בלילה, אם נותנים את החיסון לבני 65 ומעלה כנראה שאין עם זה בעיה", אמר זוהר, בן 34. "נשמע לי שלא אישרו את זה לבני 65 ומטה לא מסיבות בריאותיות, אלא סיבות אחרות, אולי לשמור למדינות אחרות. חיכיתי די הרבה זמן עד שהחלטתי להתחסן במנה השלישית, ראיתי שהחברים שלי לא מתים אז התחסנתי גם".

לבבית ששון, בת 42, אמרה כי "ה-FDA מבחינתי זאת אוטוריטה, אבל בגלל שישראל התחילה עם החיסונים הרבה לפני אז המשכתי באותו קו. אני חושבת שבסך הכול אנחנו עושים נכון, לא רואה איך זה יכול להזיק. אני רואה איך אלה שלא מתחסנים מתאדים לאט לאט ומתים. יש לי שני תינוקות בבית שאני חייבת לשמור עליהם, אני מגדלת אותם לבד. אין פה שיקול באמת שיקול לדעתי. אני מאמינה שיש לנו במדינה אנשים מאוד חכמים שמחליטים וחושבים על טובת הציבור ושאנחנו עושים נכון. אני לא מאמינה שהיו מסכנים אותנו" .

עוד בוואלה!

בישראל ממשיכים לחסן למרות החלטת ה-FDA: "אם היינו זהירים היינו מגיבים באיחור"

לכתבה המלאה

"בשעה כזאת כבר אמור להיות תור"

לעומתם, קרן, בת 40, הביעה חשש ממסקנות פורום המומחים. "ההחלטה של ה-FDA מאוד הטרידה אותי, החיסון השלישי מרגיש לי עכשיו מיותר, אבל אני צריכה בשביל העבודה. אני עובדת בחברה שמבקשת מאיתנו להגיע עם תו ירוק החל מהיום באוקטובר, וזה שם אותי בפינה ואני נכנעתי לזה, אני מודה. זאת הסיבה היחידה שבאתי להתחסן. מרגיש לי מיותר להתחסן בגילי. אני בת 40".

בקופות טוענים שמוקדם להצביע על שינוי במגמה, אולם אחד העובדים במתחם היכל שלמה אמר הבוקר כי "יש 700 מוזמנים להיום, נראה כמה מהם יגיעו באמת. בשעה כזאת כבר אמור להיות תור, בתחושה שלי הגיעו היום פחות מהכמות שמגיעה בדרך כלל. הידיעה הזאת אתמול על ה-FDA עשתה בלגן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully