וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גז מכוכב הלכת נוגה נמצא בצואה של פינגווינים: "הם עשויים להיות חייזרים"

25.9.2021 / 23:43

חוקרים איתרו בצואת פינגווינים באיי פוקלנד גז פוספין - אחד המרכיבים העיקריים באטמוספירה של כוכב הלכת נוגה. כעת הם מנסים להבין כיצד החומר הכימי המיוחד הזה הגיע מהחלל אל הפינגווינים

הטריילר לסרט "משפחת הקיסרים"/Wild Bunch National Geographic Films Bonne Pioche

היתכן שאחד היצורים היפים עלי אדמות הוא בכלל חייזר? חוקרים העלו את התיאוריה המוזרה הזו - לפיה פינגווינים הם חייזרים, לאחר שמצאו גז מכוכב הלכת נוגה בצואה שלהם.

הפינגווינים, עופות חסרי מעוף שפזורים להם ברחבי אנטארקטיקה, הם בעלי החיים מהמתוקים והמהפנטים ביותר בכדור הארץ, אך ייתכן שהם חיים להם גם מחוצה לו? כך לפחות תוהים חוקרים מאימפריאל קולג' בלונדון שהעלו שאלות בנוגע למוצאם. עד כמה שזה יישמע אבסורדי, החוקרים מצאו בצואת הפינגווינים חומר כימיקלי בשם פוספין (גז זרחן מימני), שהוא אחד המרכיבים העיקריים הקיימים באטמוספירה של נוגה.

פינגווינים בחוף, דרום אפריקה. ShutterStock
תודו שיש משהו קצת חייזרי בהם/ShutterStock

החוקרים לא מצליחים להסביר כיצד הפוספין קיים לו על פני כדור הארץ - במרחק של 60 מיליון קילומטרים מנוגה. הנתונים האחרונים מעודדים אותם ללמוד יותר על אורח חייהם של פינגוויני ג'נטו - הנפוצים באיי פוקלנד שבדרום האוקיינוס ​​האטלנטי - בניסיון לברר כיצד הם מייצרים את הכימיקל, שבכדור הארץ מיוצר רק על ידי בקטריות החיות באזורים ללא חמצן (או בייצור תעשייתי).

ד"ר דייב קלמנטס מאימפריאל קולג' אמר לדיילי סטאר: "אנו משוכנעים שממצא הפוספין אמיתי, אבל אנחנו לא יודעים מה מייצר אותו. ישנם כמה חיידקים אנאירוביים המייצרים פוספין. הוא מצוי בביצות ובקרביים של גיריות ופינגוויני ג'נטו (לבן אוזן)". הוא הוסיף: "יכול להיות שהימצאותו של הפוספין במעי של הפינגווינים קשור להגנה או ללחימה נגד חיידקים מזיקים".

פינגווינים. Giphy
פינגווינים/Giphy

בשנה שעברה נמצאו עקבות של הכימיקל בשכבות גז המקיפות את כוכב הלכת נוגה, לו יש אטמוספירה בדומה לכדור הארץ, רק שהיא עבה ורעילה הלכודה בחום כבד.- - הטמפרטורות על פני נוגה מגיעות ל-471 מעלות, חום המספיק להתכת עופרת. המחקר החדש נערך לקראת שיגור טלסקופ החלל "ג'יימס וב" מגיאנה הצרפתית ב-18 בדצמבר השנה, שמטרתו בין היתר לאתר חיים על כוכבי לכת אחרים, על פי נאס"א.

מדענים בבריטניה סבורים שאולי כבר התגלו צורות חיים זרות וכי לימוד מעמיק של הפינגווינים יכול לסייע להם לזהות את סוגי האורגניזמים הקיימים בחלל החיצון.

לטלסקופ ג'יימס וב שתי מטרות עיקריות: חקר היווצרות והתפתחות גלקסיות וחקר הגורם לתצורה של כוכבים וכוכבי לכת. הפרויקט הינו שיתוף פעולה בין נאס"א, סוכנות החלל האירופית וסוכנות החלל הקנדית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully