וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושל קליפורניה רשם ניצחון סוחף על יריבו הרפובליקני בבחירות החוזרות

עודכן לאחרונה: 15.9.2021 / 9:42

גווין ניוסם הדמוקרטי הועמד להדחה אחרי קמפיין של מתנגדי מדיניות הקורונה, ההגירה והפשיעה שלו, אך הביס ביותר מ-30% מגיש רדיו שמרני המזוהה עם טראמפ: "הערכים של קליפורניה עמדו לבחירה". הרפובליקנים שוב טוענים לזיופים

בווידאו: נשיא ארה"ב ביידן משתתף בעצרת בחירות של מושל קליפורניה/צילום: רויטרס

מושל מדינת קליפורניה, גווין ניוסם הדמוקרטי, רשם ניצחון סוחף בבחירות החוזרות שיזמו מתנגדיו הרפובליקנים - כך עולה הבוקר (רביעי) מספירת כמחצית מהקולות במדינה המאוכלסת ביותר בארצות הברית.

ניוסם, שזו כהונתו הראשונה, ספג ביקורת רבה על טיפולו במגיפת הקורונה, הפשיעה, ההגירה ושריפות הענק במדינה, ומולו התייצבו 46 יריבים - בראשם מגיש הרדיו השמרני לארי אלדר, תומך נלהב של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. עוד לפני הבחירות, הזהירו אלדר וטראמפ, ללא ביסוס, מפני זיופים בבחירות.

אחרי ספירת כמחצית מהקולות, מספר המצביעים שרצו להשאירו בתפקיד היה גבוה ביותר מ-30% מאלו שרצו להדיחו - 67% לעומת 33%. רשתות הטלוויזיה בארצות הכריזו על ניצחונו במרוץ כ-40 דקות בלבד לאחר סגירת הקלפיות.

"אני עניו ואסיר תודה למיליוני תושבי קליפורניה שמימשו את זכותם הבסיסית להצביע", חגג ניוסם בנאום ניצחון שנשא מבירת המדינה סקרמנטו. "צדק כלכלי, צדק חברתי, צדק גזעי, צדק סביבתי - הערכים שלנו, שבהן רשמה קליפורניה התקדמות כל כך רבה, כל אלו עמדו להצבעה הערב".

מושל קליפורניה גווין ניוסם נואם בסקרמנטו לאחר ניצחונו בבחירות החוזרות, 14 בספטמבר 2021. רויטרס
אזכור שמו של טראמפ הוציא את הדמוקרטים לקלפי. ניוסם בנאום הניצחון, הלילה/רויטרס

להדחת המושל הדמוקרטי של אחת המדינות הפרוגרסיביות ביותר בארצות הברית היו השלכות על בחירות אמצע הכהונה לקונגרס בשנה הבאה, שבהן מקווים הרפובליקנים לשלול מהדמוקרטים את הרוב הזעום שיש להם כיום. בנוסף לכך, סילוקו מהתפקיד עשוי גם לשים קץ לשאיפותיו העתידיות להתמודד לסנאט או לנשיאות.

האסטרטג הפוליטי הרפובליקני מייק מדריד אמר כי הניצחון המוחץ של ניוסם מחזק משמעותית את סיכוייו לזכות בבחירות על כהונה נוספת בנובמבר הבא, בעוד שהוא יחליש את יריביו הרפובליקנים הצפויים.

המפתח להצלחתו של ניוסום היה קמפיין נרחב שנועד לעורר את הבוחרים הדמוקרטים המנומנים, שהניחו שהמושל ינצח בכל מקרה לאור הרוב העצומים שיש לדמוקרטים בקליפורניה. המושל הדמוקרטי הפך למעשה את הקמפיין למשאל עם על המורשת של טראמפ, ובימים האחרונים של המרוץ הופיעו לצדו הנשיא ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס, שבעבר כיהנה כסנאטורית מטעם קליפורניה והייתה התובעת הכללית במדינה.

מליה כהן, חברה במועצת השוויון בקליפורניה שבילתה את הימים האחרונים בקמפיין להעלאת אחוז ההצבעה בקרב מצביעים שחורים, אמרה כי המאמץ היה מכריע בהצלחת הקמפיין. "אפשר להרגיש את האנרגיה", אמרה אתמול. "אני רואה 'לא להדחה' על סטיקרים במכוניות ועל סיכות שאנשים עונדים. לא ראיתי את זה עד יום שישי".

לפי התוצאות החלקיות, אלדר קיבל כ -43% מהקולות בשאלה השנייה של הפתק, שעסקה בזהות מחליפו של ניוסם אם יודח. אלדר הבטיח לבטל את הדרישות להתחסן נגד קורונה ולעטות מסיכות.

המועמד הרפובליקני לתפקיד מושל קליפורניה, לארי אלדר, נואם אחרי הבחירות, 14 בספטמבר 2021. רויטרס
הבטיח לבטל את הגבלות הקורונה. אלדר עם תומכיו, הלילה/רויטרס

הבוחרים הדמוקרטים הוזהרו מפני הגבלות על הפלות ועל זכות ההצבעה בדומה לאלו שעברו בטקסס ובכמה מדינות רפובליקניות אחרות מאז הבחירות לנשיאות.

"אפשר היה לדמיין שינויים כמו אלו שקורים בטקסס", אמרה קייטי ואן נוט, בת 27, מדריכת ריקודים שהצביעה באושנסייד ואמרה כי נטייתה הפוליטית היא שמאלה.

לפי הנתונים הרשמיים, מספר הדמוקרטים הרשומים בקליפורניה גדול פי שניים ממספר הרפובליקנים. בהצבעה המוקדמת ובהצבעה דרך הדואר, יותר מפי שניים מהמשיבים היו דמוקרטים. הנתונים יצרו חשש בקרב הרפובליקנים שמא המצביעים שלהם אימצו את השקרים של טראמפ והתקשורת השמרנית על גניבת הבחירות בידי ביידן.

בתגובה, המפגלה הרפובליקנית של קליפורניה הבטיחה להילחם על "טוהר הבחירות" והיא פרסמה סרטונים שבהם נראים בכירים במפלגה מצביעים בדואר בחשאי. למזכיר המדינה של קליפורניה יש עד 22 באוקטובר לאשרור התוצאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully