וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היערכות במערכת הביטחון להפרות סדר אלימות ביו"ש ביום כיפור: המצוד אחר האסירים נמשך

עודכן לאחרונה: 15.9.2021 / 8:40

גורמי ביטחון מעריכים כי במהלך הצום יתקיימו התפרעויות באזור, כולל ירי חי, ואף ניסיונות לפיגועים, ונערכים בכוחות מתוגברים. החל משעה 13:00 יוטל סגר על יהודה ושומרון. גם הכוננות לאורך גבול רצועת עזה תישמר מחשש להפגנות, הפרחת בלוני תבערה או שיגורי רקטות

בווידאו: הפרות סדר ליד מחסום חווארה/רץ ברשת, מפורסם לפי סעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים

צה"ל יטיל היום (רביעי), ערב יום הכיפורים, סגר על שטחי יהודה ושומרון החל משעה 13:00. פתיחת המעברים והסרת הסגר תתחדש בחצות בין חמישי לשישי בכפוף להערכת מצב. לפי ההערכות במערכת הביטחון, במהלך כיפור יתקיימו הפרות סדר אלימות באזור ואף ניסיונות נוספים לבצע פיגועים. בשל כך, בצה"ל נערכים בכוחות מתגוברים לשימוש באש חיה מתוך הפרות הסדר.

בתוך כך, שב"כ, צה"ל ומג"ב ממשיכים במצוד אחר שני האסירים הביטחוניים, חברי הג'יהאד האסלאמי, שטרם נלכדו. לפי הערכות גורמי הביטחון, לפחות אחד מהם מסתתר באזור ג'נין, ובהתאם לסריקות והמעצרים - מתקרבים למעצר.

בהתאם למצב ביהודה ושומרון, גם הכוננות לאורך גבול רצועת עזה תישמר גבוהה מחשש להפגנות, הפרחת בלוני תבערה או שיגורי רקטות.

הפגנות פלסטיניות ביהודה ושומרון, 10 בספטמבר 2021. מוחמד טורוקמן, רויטרס
הפרות סדר אלימות ביהודה ושומרון, שישי/רויטרס, מוחמד טורוקמן

במקביל, פעילי הטרור ברחבי יו"ש ממשיכים לקדם הפרות סדר אלימות, במסגרת הפעולות להזדהות עם מצב האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל ובפרט ששת האסירים שנמלטו מכלא גלבוע.

קצינים בפיקוד המרכז אמרו אמש כי מפני שנושא האסירים הביטחוניים הוא רגיש מאוד בחברה הפלסטינית, "כל שינוי בנושא - בטח הרעה בתנאים שלהם או פגיעה באסירים - יכול להבעיר את השטח, ולגרום לאלימות וטרור".

"לכן יש מאמץ גדול בהפרות סדר אלימות לדייק את הטיפול בהן - לא למהר להשתמש באש חיה ולהפגין איפוק. המטרה היא להרגיע את השטח. תקופת החגים תמיד מתוחה ללא קשר לנושא האסירים הביטחוניים", הדגישו הקצינים.

עוד בוואלה!

ארגוני הטרור נערכים להגן על המחבלים בג'נין: מציבים חמושים ותצפיתנים במחנה הפליטים

לכתבה המלאה
פעילות כוחות צה"ל ביממה האחרונה במרחב יהודה ושומרון כחלק מהמצוד אחר האסירים הנמלטים. דובר צה"ל
פעילות צה"ל באיו"ש כחלק מהמצוד אחר האסירים, השבוע/דובר צה"ל

גורמי הביטחון עוד הזהירו כי אמנם הציבור הפלסטיני לא ממהר להשתתף בהפרות הסדר, אך קיים ריבוי של מוקדים, שבחלקם יש שימוש באש חיה נגד הכוחות. ההערכה בצה"ל היא שאם ייהרגו פלסטינים או שתהיה פגיעה באחד מששת האסירים - עלולה להיות הידרדרות ביטחונית בזירה הפלסטינית. מנגד, אם לא ייהרגו פלסטינים ולא תהיה פגיעה במחבלים שנמלטו - עשוי גל האלימות לדעוך.

דוגמה להשפעה הגדולה שיש לאסירים הביטחוניים על הרחוב הפלסטיני ניתנה ביום שני בג'נין, לאחר שאחיו של זכריה זביידי פרסם פוסט מפוברק, שהציג תמונה שקרית של המחבל המציגה אותו במצב אנוש. הפרסום הוביל להפרות סדר אלימות, בעוד במערכת הביטחון פעלו להכחיש את השמועה השקרית.

במקביל, בהתאם להמלצת צה"ל ואישור שר הביטחון בני גנץ, מעבר ג'למה (גלבוע) ישאר סגור כל עוד שני האסירים הביטחוניים מסתובבים חופשי. לדברי גורמים בחטיבת מנשה, סגירת המעבר גורם לנזק כלכלי לאזור כולו.

פריסת שוטרים ברחבי הארץ

לצד ההיערכות בשטחים ולנוכח האירועים הביטחוניים האחרונים, במשטרה מעריכים כי ייתכנו ניסיונות של מחבלים בודדים להוציא לפועל פיגועים. בכיר במשטרה אמר לוואלה! כי "עיני המשטרה נשואות לעבר יום כיפורים וההתקהלויות בבתי הכנסת ולעבר חג הסוכות שבו עם ישראל יוצא לטייל בהמוניו", וכי כעשרת אלפים שוטרים ולוחמי מג"ב ייפרסו בכל רחבי הארץ במהלך חגי תשרי.

"לוחמי החטיבה הטקטית והימ"מ של מג"ב יהיו בכוננות מיוחדת תוך הימצאות בשטח לכל תרחיש שעלול לקרות. עם היכולת להגיע במסוק משטרתי שעומד לשירות הכוחות וינייג אותם לפי הצורך ממקום למקום", אמר הבכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully