וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעות כניסת הצום והתחזית המפתיעה: המדריך ליום כיפור 2021

עודכן לאחרונה: 23.8.2022 / 11:14

אזרחי ישראל היהודים יציינו את היום הקדוש, שנערך גם השנה במקביל להתפרצות קורונה. איך תפעל התחבורה הציבורית, אילו הגבלות הוטלו על התפילות וכיצד ייערכו כוחות הביטחון לאור האירועים האחרונים? כל מה שצריך לדעת לפני כניסת יום הכיפורים

בווידאו: הכנות לערב יום הכיפורים תשפ"ב/צילום: רויטרס

מיליוני יהודים ברחבי הארץ יציינו היום (רביעי), י' בתשרי, את יום הכיפורים - היום הקדוש ביותר בלוח השנה היהודי, בצום ותפילה. הצום יחל מעט לאחר השעה 18:00, ויימשך כ-25 שעות. אחרי שבשנה שעברה צוין היום תחת הגבלות הסגר הכללי, יום הכיפורים תשפ"ב חל גם הוא במקביל לגל תחלואה בקורונה, אך עם הגבלות מתונות בהרבה. כל הפרטים - במדריך שלפניכם.

מתי נכנס הצום - ומתי הוא יוצא?

זמני כניסת הצום משתנים מעט ממקום למקום. בירושלים יחל הצום בשעה 18:09; בחיפה ב-18:18; בתל אביב ב-18:26; ובבאר שבע ב-18:27.

בהתאם, הצום ייצא בירושלים למחרת, יום חמישי, בשעה 19:19, בעוד בחיפה, בתל אביב ובבאר שבע הוא צפוי לצאת בשעה 19:21.

סליחות בכותל המערבי, מוצאי שבת

(צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

זמני כניסה ויציאה של הצום

  • ירושלים
  • תחילת הצום: 18:09
  • סיום הצום: 19:19
  • תל אביב
  • תחילת הצום: 18:26
  • סיום הצום: 19:21
  • חיפה
  • תחילת הצום: 18:18
  • סיום הצום: 19:21
  • באר שבע
  • תחילת הצום: 18:27
  • סיום הצום: 19:21

ומה צפוי להיות מזג האוויר?

ערב יום הכיפורים ויום הכיפורים עצמו יתאפיינו בהתקררות של מזג האוויר, ואף בגשמים מקומיים - כך לפי תחזית השירות המטאורולוגי.

היום צפויות הטמפרטורות לרדת ומזג האוויר יהיה מעונן חלקית, כשבמהלך היום ייתכן גשם מקומי, בעיקר בצפון ובהרים. המגמה תימשך גם ביום חמישי: הטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל לעונה, גשמים מקומיים ירדו בצפון עד לשעות הצהריים - וגם במישור החוף ייתכן טפטוף, שעשוי להתפתח עד גשם מקומי קל.

כפרות בכפר חב"ד

(צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

האם יש הגבלות?

אחרי שיום הכיפורים הקודם נערך תחת מגבלות סגר כללי, גם הפעם יצוין היום הקדוש במקביל להתפרצות קורונה.

ככלל, לפי הנחיות משרד הבריאות, בתי הכנסת מחויבים לבדוק תו ירוק בכניסה למתחם אם במקום מתכנסים מעל 50 מתפללים. ילדים מגיל 12 יכולים להיכנס על סמך בדיקות PCR (בדיקה מהירה אינה תקפה). המלצת המשרד היא לערוך את התפילות בחללים פתוחים.

יצוין, כי החל מהיום, ערב יום כיפור בשעה 12:00, ועד יום שישי - לא יהיו בדיקות קורונה במתחמי בדיקות ה-PCR.

הנחיות משרד הבריאות לחגי תשרי. משרד הבריאות, אתר רשמי
הנחיות משרד הבריאות לחגי תשרי/אתר רשמי, משרד הבריאות

מתי תפעל התחבורה הציבורית?

לאורך היום יפעלו הרכבות במתכונת שישי מוגברת, עם תוספת של רכבות על הציר שבין תל אביב לנהריה. קו מיוחד יפעל מנהריה לנתב"ג, שיעצור בתחנות עכו, קריית מוצקין, קריית חיים, חוצות המפרץ, מרכזית המפרץ, חיפה מרכז השמונה, חיפה בת גלים, חיפה חוף הכרמל, עתלית, בנימינה, קיסריה, פרדס חנה, חדרה מערב, נתניה, נתניה ספיר, בית יהושע, הרצליה וכל תחנות תל אביב. עוד יפעלו הרכבות בקווים באר שבע-הרצליה; בית שמש-תל אביב מרכז; בית שאן-חיפה חוף הכרמל; כרמיאל-חיפה חוף הכרמל; ודימונה-באר שבע צפון. הפעילות תסתיים בשעות הצהריים.

תנועת האוטובוסים תדעך החל מהשעה 13:00, ותסתיים לחלוטין בשעה 15:00. מוקדי השירות יפסיקו לפעול כבר בשעה 12:00.

במוצאי הצום, קווי האוטובוס העירוניים ישובו לפעול בשעה 20:00, והקווים הבינעירוניים החל מהשעה 21:30. מוקדי השירות יהיו סגורים. כמדי שנה, הרכבות לא יפעלו כלל.

כיצד ייערכו כוחות הביטחון?

לנוכח האירועים הביטחוניים האחרונים, במשטרה מעריכים כי ייתכנו ניסיונות של מחבלים בודדים להוציא לפועל פיגועים. בכיר במשטרה אמר לוואלה! כי "עיני המשטרה נשואות לעבר יום כיפורים וההתקהלויות בבתי הכנסת ולעבר חג הסוכות שבו עם ישראל יוצא לטייל בהמוניו", וכי כעשרת אלפים שוטרים ולוחמי מג"ב ייפרסו בכל רחבי הארץ במהלך חגי תשרי.

"לוחמי החטיבה הטקטית והימ"מ של מג"ב יהיו בכוננות מיוחדת תוך הימצאות בשטח לכל תרחיש שעלול לקרות. עם היכולת להגיע במסוק משטרתי שעומד לשירות הכוחות וינייג אותם לפי הצורך ממקום למקום", אמר הבכיר.

  • עוד באותו נושא:
  • יום כיפור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully