וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציבת שב"ס בכנסת: סיכלנו כ-300 ניסיונות בריחה בעשור האחרון

עודכן לאחרונה: 13.9.2021 / 16:01

השר לביטחון פנים, המפכ"ל ונציבת שב"ס הופיעו בפני הוועדה לביטחון הפנים וסקרו את פעילותם ברקע הבריחה מכלא גלבוע והאלימות בחברה הערבית. בר לב על הירי לעבר ביתו של ניצב חכרוש: "ברור לנו שקיים היום איום אמיתי על ביטחון הפנים של מדינת ישראל"

בווידאו: נציבת שב"ס בוועדה לביטחון פנים לאחר בריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע/צילום: ערוץ הכנסת

ועדת ביטחון הפנים של הכנסת בראשות ח"כ מרב בן ארי (יש עתיד) התכנסה היום לדיון ראשון, ברקע הבריחה מכלא גלבוע בשבוע שעבר והאלימות בחברה הערבית. במהלך הדיון הופיעו בפני הוועדה השר לביטחון פנים עמר בר לב, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ונציבת שב"ס קטי פרי, והציגו בפני הח"כים סקירה של פעילותם.

נציבת שב"ס, קטי פרי, אמרה כי הארגון מנע מאות ניסיונות בריחה בעשור האחרון. "איום הבריחה הוא הראשון במעלה, אך לצד זאת, כ-300 ניסיונות בריחה סוכלו בעשור האחרון. ברחו שישה אסירים ביטחוניים, חלקם עם דם על הידיים, חלקם מסוכנים. נקטתי פעולות שמטרתן להשיג את התכלית המבצעית שהגדרתי - מניעת חקיינות, השגת שליטה, הגברת ההרתעה", אמרה פרי.

נציבת שירות בתי הסוהר, קטי פרי. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
פרי בוועדה, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

היא קראה להמתין לסיומה של ועדת הבדיקה הממשלתית שהוקמה לבדיקת המחדלים והכשלים בנושא וברקע הביקורת על התנהלותה אמרה כי "אני ידועה במדיניות שלי - מדיניות נחושה, של יד ברזל, וגם כאן היא תימשך".

השר בר לב התייחס בדבריו לפשיעה בחברה הערבית ולירי לעבר ביתו של ניצב גמאל חכרוש, ואמר כי "אין ספק שיש כאן קריאת תגר פומבית על רשויות החוק של מדינת ישראל ועל המשילות של מדינת ישראל. על זה מוסיפים את מה שקורה עם הבדואים בדרום, ברור לנו שקיים היום איום אמיתי על ביטחון הפנים של מדינת ישראל".

עוד בוואלה!

הבריחה מהכלא תועדה במצלמות וגם ההתראה הופעלה. עולה חשד שהסוהר צפה בטלוויזיה

לכתבה המלאה

כעס מימין ומשמאל על המפכ"ל

מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, נקלע במהלך הסקירה שלו לעימותים עם הח"כים ממפלגות הימין באופוזיציה וכן מהרשימה המשותפת, בעקבות דברים שאמר על מבצע שומר החומות. בין השאר,  לאחר שהמפכ"ל הצביע על אי-שוויון מתרחב ופערים חברתיים כאחת מהסיבות להפרות הסדר האלימות, הוא ספג ביקורת מימין.

ח"כ איתמר בן גביר ("הציונות הדתית") התרעם על אמירתו של שבתאי, שאמר כי יש שיתוף פעולה עם החברה הערבית בנושא המלחמה בפשיעה. "מהרגע שבאת לתפקיד - רק רצית לרצות. לא ראיתי דבר כזה. פעם ראשונה מפכ"ל בישראל אומר שהערבים מתפרעים בגלל חוסר שיוויון, אתה מבין מה אתה עושה לנו?", אמר בן גביר. ח"כ עמיחי שיקלי (ימינה) הצטרף לדבריו. "דיברת על אי שוויון - צריך להבחין בין אי שוויון לבין התקוממות לאומנית. במבצע שומר החומות זה היה התקוממות לאומנית. מי שגיבה אותה זה חברי כנסת, במפורש איימן עודה קרא לאינתיפאדה. בהתחשב בגבולות, אני מוטרד מתפקוד המשטרה", אמר. ח"כ אורית סטרוק ("הציונות הדתית") אמרה "כשמפכ"ל מציג את המדיניות שלו, שהפרות הסדר הן מאי שוויון - סליחה, זו מדיניות עקומה, שתוביל כמו מגדל פיזה לתוצאה".

המפכ"ל הודה כי המשטרה הופתעה מהתפתחות האירועים בערים המעורבות. "בשומר החומות, בתחילת האירוע נכנסנו ללא ריכוז אמצעים כי היינו מרוכזים בירושלים לכבוד יום ירושלים. הופתענו. מי שיגיד שלא כנראה משקר. חלק מהפקת הלקחים זה לראות איך לא נופתע בפעם הבאה, אבל יחד עם זאת אני אומר שמהרגע שהבנו את עוצמת האירועים והכמות, תוך פחות מ-24 שעות ניתן מענה וחוסלה אינתיפאדה עם אפס הרוגים". בעקבות הדברים הללו זעמו הח"כים מהרשימה המשותפת, וח"כ אוסמה סעדי אמר לו "אתם לא זוכרים הרוגים ערבים, מבחינתכם זה רק הרוגים של כוחות הביטחון". בתגובה, המפכ"ל דייק את דבריו ואמר: "אפס הרוגים לכוחות הביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully