וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבריחה מהכלא תועדה במצלמות וגם ההתראה הופעלה. עולה חשד שהסוהר צפה בטלוויזיה

עודכן לאחרונה: 13.9.2021 / 13:53

שבוע לבריחה מכלא גלבוע, מתברר כי מצלמות הכלא קלטו את האסירים הנמלטים מתעכבים כ-20 דקות ליד היציאה מהמנהרה עד שפתחו במנוסה, אך איש הצוות שאייש את מרכז השליטה לא הבחין בכך. בנוסף מתברר כי הסוהרים התעלמו מאזהרות על חול בפחים ובביוב. בשב"ס סירבו להתייחס

בווידאו: רה"מ בנט מגדיר את בריחת המחבלים מכלא גלבוע קריאת השכמה/צילום: רוני כנפו

גורם בכיר במערכת אכיפת החוק שמעורה בפרטי החקירה אמר היום (שני) לוואלה! כי איש סגל של כלא גלבוע ששהה במשל"ט במהלך הלילה, והיה אמור לצפות במסכים בחדר הבקרה ולוודא שהכול תקין, לא צפה במצלמות. עולה חשד כי הסוהר צפה בטלוויזיה ולא שם לב לתיעוד הבריחה שנקלט במצלמות - וגם לא להתראה שהופעלה. משב"ס נמסר בתגובה כי לא יוכלו להתייחס מאחר ומתקיימת חקירת משטרה.

שני המחבלים הראשונים שיצאו מהמנהרה הם זכריה זביידי ומחמוד עארדה. כשהמחבלים החלו לצאת מפיר המנהרה, הכלבים שנמצאים בחצר בית הסוהר החלו לנבוח. לשב"ס יש טכנולוגיה ששולחת למשל"ט בכלא התראה כאשר הכלבים נובחים, ובנוסף, בעת הפעלת ההתראה, מצלמות האבטחה בכלא ננעלות על האזור בו הכלבים נובחים ומתעדות את הנעשה. ואולם, נראה כי איש הסגל שישב באותו הלילה במשל"ט היה עסוק בצפייה בטלוויזיה, ולא הבחין שההתראה הופעלה.

בית כלא גלבוע לאחר בריחת אסירים ביטחוניים, 6 בספטמבר 2021. אלי אשכנזי
כלא גלבוע לאחר הבריחה, בשבוע שעבר/אלי אשכנזי

לוואלה! נודע כי מצלמות האבטחה צילמו את המחבלים כאשר הם יוצאים מפיר המנהרה. זכריה זביידי היה בין הראשונים להגיח החוצה, בעוד אחד מחבריו התקשה לצאת מהפיר הצר, והמחבלים תועדו כשהם מושכים אותו ומסייעים לו לצאת.

ששת המחבלים התעכבו סמוך לפתח הפיר כעשרים דקות, ואז פתחו במנוסה לכיוון השטח החקלאי שסמוך לבית הסוהר. צילומי מצלמות האבטחה נתפסו על ידי כוחות הביטחון להמשך חקירה.

עוד בוואלה!

בדיקת מחדלים נוספים בשב"ס וזימון שרים לשעבר: סמכויות הוועדה לבדיקת הבריחה מהכלא

לכתבה המלאה
בית כלא גלבוע לאחר בריחת אסירים ביטחוניים, 6 בספטמבר 2021. אלי אשכנזי
פתח המנהרה דרכה נמלטו המחבלים. כלא גלבוע, בשבוע שעבר/אלי אשכנזי

עוד התברר כי מספר ימים לפני הבריחה התלוננו אסירי עבודה, המסייעים לאנשי בדק הבית של שירות בתי הסוהר בעבודות התחזוקה, בפני סגל בית הסוהר על הימצאות חול בביוב, ואף הוזמן רכב "ביובית" שיסייע בעבודה האינסטלציה. עוד עולה מהפרטים שהגיעו לידינו שאף נמצא חול בפחי הזבל הירוקים שממוקמים בתוך בית הסוהר. עובד תברואה שהגיע כדי לפנות את האשפה הבחין בחול שפחים, הפנה את תשומת ליבם של מספר סוהרים לנושא - אך הם השיבו לו: "הכול בסדר, תן לנו לעבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully