וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "עובדים על מנגנון סריקה גנטית בנתב"ג, ישראל תהפוך למכ"ם של הנגיף"

עודכן לאחרונה: 6.3.2022 / 10:52

ברקע התקלות הנוגעות לבידודים ולבדיקות של השבים מאומן ומטורקיה, רה"מ העריך כי הווריאנט הבא יגיע לישראל דרך שדה התעופה. השרה מרב כהן אמרה שהמדיניות בנתב"ג מקלה וקראה לשנות אותה. החל מאוקטובר: כיתה שלמה לא תוכנס לבידוד בשל תלמיד מאומת, אלא רק מי שיימצא חיובי

ישיבת ממשלה

LIVE

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (ראשון) בדיון על דרכי ההתמודדות עם מגיפת הקורונה בישיבת הממשלה כי "הסובלנות שלנו לאנשים שלא מתחסנים - תמה". בנט הודיע כי בימים אלה מפתחים מנגנון סריקה גנטית עבור כל מי שבא בשערי נתב"ג. "אני קורא לזה 'האומגה'. אנחנו עובדים על מנגנון של סריקה גנטית לכל מי שנכנס לישראל. כך ישראל תהפוך למכ"ם של הנגיף". בנט הצדיק את השרה לשוויון חברתי מירב כהן על דבריה כי "הווריאנט הבא יגיע לישראל דרך נתב"ג" ואמר כי המנגנון הגנטי יעזור בהתמודדות מולו.

לפי גורמים במשרד רה"מ, מדובר בתכנית שנמצאת בשלבים ראשוניים מאוד של בדיקה, להקמת מעבדה מיוחדת שתדגום את כל הנוחתים בנתבג ותבצע ריצוף גנטי כדי לוודא אם נכנסו וריאנטים חדשים של הקורונה.

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון הציעה כי יש לבדוק מחדש את כדאיות הכנסת תלמידים לבידוד במקרה בו אותר מאומת אחד לנגיף. "מעל ל-2 מיליון תלמידים לומדים באופן סדיר. צריך למצוא פתרון לבידודים. אנו מתחילים פיילוט של 'כיתה ירוקה' בחברה הערבית, הרי מעל ל-90% מאלו שנכנסים לבידוד מתגלים בסוף כשליליים. לכן, בניהול סיכונים ייתכן שמה שנכון לעשות הוא לבודד רק את מי שמאומת", אמרה.

נפתלי בנט בישיבת הממלשה 12. רוני כנפו
"העסק מנוהל בצורה מהודקת". בנט בישיבת הממשלה הבוקר/רוני כנפו

שר הבריאות ניצן הורביץ הסכים עם שאשא-ביטון ואמר כי "בעניין הבידודים, החל מהחודש הבא נוכל לעבור למודל שבו רק המאומת ייכנס לבידוד והיתר יערכו בדיקות. יש קשיים ויש עומסים ויש תורים כי אנחנו בעיצומה של מגפה". בדיון על הארכת תוקף הגבלות הקורונה ליוצאים מישראל אמר הורביץ כי "הקורונה הפכה לאירוע של לא מחוסנים. הימנעות מחיסון גורמת פשוט למוות בסופו של דבר. התקנות הללו הן חלק מהעניין".

על ההצעה שלא להכניס לבידוד את כל התלמידים שהיו בסביבת תלמיד מאומת אמר בנט כי "לגבי מערכת החינוך - נאמץ את המודל. יש רצון עז שלא כל הכיתה כולה תיכנס לבידוד, אלא שכל התלמידים יעשו בדיקות, ורק המאומת ייצא לבידוד. בנוסף, נעשה שנה של בדיקה עצמית מסיבית אחרי החגים. הפעם החלוקה לא תהיה דרך בית הספר, אלא בדרך לוגיסטית חלופית". בנט אמר כי אופן העבודה עם התו הירוק הוא מאוד פרום. "רוב האנשים לא מגיעים עם ברקוד אלא עם פתק וזה יוצר חורים - אנחנו כנראה נהדק את השיטה כדי שכולם יצטיידו בברקוד. אנחנו עובדים על זה ונודיע מראש", אמר.

הצהרה | יאיר לפיד ומירב כהן. בית העיתונאים, תל אביב 5 בינואר 2020. אלעד גוטמן, אתר רשמי
"להחמיר את המדיניות בנתב"ג", השרה מירב כהן/אתר רשמי, אלעד גוטמן

בנט העריך את תפקוד משרדי הממשלה בזמן המגיפה ואמר כי "העסק מנוהל בצורה מהודקת. בכל יום מבצעים חיתוך מצב ומקבלים החלטות. עד לפני חצי שנה לא היה ניתן להשיג בדיקות ביתיות כלל", ועל העומסים במתחמי הבדיקות אמר בנט כי "העלינו את מספר הצוותים הבודקים מ-115 ל-160". השרה לשוויון חברתי מירב כהן העידה כי "גם אני ביליתי את החג בתורים לבדיקות עם הילדים. הבדיקות חשובות ומוכיחות את עצמן, אבל ברמה התפעולית, צריך לפתור את זה ולתת לזה מענה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully