וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב ציינה 20 שנה לאסון התאומים, ביידן: "ראינו אחדות לאומית נדירה"

עודכן לאחרונה: 11.9.2021 / 20:37

אזרחים בכל רחבי המדינה התאבלו היום על מותם של כמעט 3,000 איש שנספו במתקפת הטרור ב-11 בספטמבר 2001. הטקס המרכזי, בהשתתפות הנשיא ביידן באנדרטה הלאומית, החל בדקת דומיה ב-08:46 בבוקר לפי שעון מקומי - השעה בה המטוס הראשון התרסק במרכז הסחר העולמי

בווידאו: טקס הזיכרון לציון 20 שנה לאסון התאומים/צילום: רויטרס

אמריקנים בכל רחבי ארצות הברית מציינים היום (שבת) 20 שנה מאז מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר 2001. הטקס המרכזי שנערך באנדרטה הלאומית לאסון, נערך בהשתתפות נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן והחל בדקת דומיה ב-08:46 לפי שעון מקומי - השעה המדויקת שבה המטוס הראשון התרסק במרכז הסחר העולמי.

הנשיא ביידן, שביקר בכל ארבעת האתרים בהם התרסקו המטוסים, פרסם סרטון בו ציין את הגבורה שנראתה במדינה בימים שלאחר הפיגועים. "חזינו במשהו די נדיר - אחדות לאומית אמיתית". הוא הוסיף כי "זה כל כך קשה. בין אם זו השנה הראשונה או השנה ה-20, העובדה היא כי ילדים גדלו ללא הורים, והורים סבלו ללא ילדיהם".

מייק לאו, אזרח אמריקני שבתו הייתה דיילת במטוס שהתרסק לתוך המגדל הצפוני, אמר את דברי הפתיחה מיד לאחר רגע הדומייה, ותיאר את "הצער הבלתי נסבל ומשבר אמון שעדיין שנמשך", הרגשות שחווה המשפחה מאז האסון.

"כשאנחנו מדקלמים את שמותיהם של אלה שאיבדנו, זכרוני חוזר לאותו יום נורא שבו הרגשתי שרוע נוחת על עולמינו. אך זו הייתה גם תקופה שבה אנשים רבים פעלו מעל ומעבר לשגרה", הוסיף.

ביל והילרי קלינטון, ברק ומישל אובמה ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ורעייתו ג'יל בטקס הזיכרון לפיגועי 11 בספטמבר, ניו יורק, 11 בספטמבר 2021. רויטרס
ימישך לשאר אתרי ההתקפה. ביידן בטקס באנדרטה בניו יורק, היום/רויטרס
האנדרטה להרוגי פיגועי 11 בספטמבר, ניו יורק, 11 בספטמבר 2021. רויטרס
שמותיהם של כלל הנספים הוקראו. האנדרטה להרוגי פיגועי 11 בספטמבר, היום/רויטרס

בחלקו הראשון של הטקס, שיימשך ארבע שעות, קרובי משפחות של הקרובנות הקריאו בקול את שמותיהם של 2,977 בני האדם שמתו במתקפה.

מאתר הגראונד זירו ביידן צפוי להמשיך לביקור בפנטגון שבארלינגטון, וירג'יניה, שם התרסק מטוס שלישי. משם הוא ימשיך לפנסילבניה, משם המריאה טיסה 93 של יונייטד איירליינס שהייתה הטיסה הרביעית שנחטפה במסגרת חטיפות המטוסים בפיגועי 11 בספטמבר.

ימי הזיכרון הפכו למסורת שנתית, אך השנה הוא חל ביום שבת ומקבל משמעות מיוחדת לאירועים ששרבים רואים בהם נקודת מפנה בהיסטוריה האמריקנית, ושהשפיעו עמוקות על החיים הפוליטיים במדינה מאז.

"רגעים של רגשות עוצמתיים"

חלק מאותם שינויים מקבלים משמעות אקטואלית, כשרק לפני שבועות השלימו כוחות ארצות הברית ובעלות הברית נסיגה כאוטית מאפגניסטן, אליה הגיעו במסגרת מלחמה שהתחילה ארצות הברית כנקמה על הפיגועים - ושהפכה למלחמה הארוכה ביותר בהיסטוריה של המדינה.

קליפורד שאנין, סגן נשיא האנדרטה והמוזיאון הלאומי של 11 בספטמבר שנבנה במקום הפיגוע במרכז הסחר העולמי - אמר כי ציון שני עשורים מאז המתקפה כולל "רגעים של רגשות עוצמתיים" עבור המדינה, והוסיף כי זה זמן שיש לחשוב על "המקום בו היינו ולאן פנינו מועדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully