וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגדי החלפה וסיגריות נמצאו בתיקי המחבלים; עשרות אזרחים ערבים דיווחו וסייעו במצוד

עודכן לאחרונה: 11.9.2021 / 15:03

עם לכידתם של ארבעה מתוך ששת האסירים שברחו מכלא גלבוע, במערכת הביטחון חוששים שהשניים שטרם נתפסו ינסו לבצע פיגוע: "אין להם מה להפסיד". האסירים צעדו 7 וחצי קילומטרים, אך לא זכו לסיוע מחוץ לכלא. המפכ"ל: קורא לאזרחים לשמור על ערנות, מדובר באנשים במצב של נואשות

בווידאו: מעצרם של זכריה זביידי ומוחמד עארידה/צילום: דוברות משטרת ישראל

לכידתם של ארבעת האסירים הביטחוניים מתוך השישה שנמלטו מכלא גלבוע הגיעה לאחר שהם מיצו את תכנית הבריחה שלהם עד תומה - כך אמר היום (שבת) גורם בכיר במערכת הביטחון. לדבריו, "עד היציאה מהמנהרה שחפרו מכלא גלבוע הכול היה מתכונן, והם הלכו ברגל שבעה וחצי קילומטרים - משם כבר לא היה תכנון". במקביל, במערכת הביטחון חוששים ששני המחבלים שטרם נתפסו ינסו לבצע פיגוע: "אין להם מה להפסיד", הזהיר הבכיר.

עוד נמסר כי במסגרת מאמצי החיפוש אתמול, אותרו תיקים של האסירים הנמלטים במושב בלפוריה, ובתוכם נמצאו בגדי החלפה וסיגריות. בנוסף, גורמים במשטרה סיפרו כי התקבלו במוקד עשרות שיחות ודיווחים של ערבים ישראלים, במטרה לסייע ללכוד את המחבלים.

מפרטי התחקיר עולה כי שוטר תנועה זיהה שלשום בלילה כמה חשודים סמוך לבלפוריה, הוא החל במרדף אחריהם ובמקביל הזעיק כוחות נוספים, אך המחבלים הצליחו להימלט.

במשטרה היו נחושים לסרוק את תא השטח. הלחץ המשטרתי שיבש את תכניות המחבלים, שזרקו את התיקים שלהם בשטח הפתוח וברחו. לאחר מספר שעות של סריקות התקדמו החוקרים לעומק השטח, ומצאו שם את התיקים.

התיקים שנמצאו אצל חלק מהאסירים שברחו מכלא גלבוע. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
תיקי האסירים שנמצאו בבלפוריה, אתמול/מערכת וואלה!, ללא קרדיט
זכריה זביידי נתפס, 11 בספטמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
הלך ברגל 7 קילומטרים. זביידי לאחר שנלכד, הלילה/דוברות משטרת ישראל

לצד המחמאות לעבודת המשטרה וכוחות הביטחון, השר לביטחון פנים עמר בר-לב בירך את האזרחים הערבים שתרמו למאמצי לכידת האסירים: "ברצוני להודות לאזרחי ישראל הערבים שסייעו בתפיסות המחבלים. במשך ארבעה ימים הסתובבו הנמלטים, מאמינים שימצאו מחסה ועזרה בקרב ערביי ישראל - אך טעות הייתה בידם. בכל מקום אליו פנו וזוהו, השיבו האזרחים הערביים את פניהם ריקם וחייגו 100. ישר כוח לכל האזרחים האחראיים!"

מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, בירך הבוקר את לכידתם של ארבעת האסירים הביטחוניים שנתפסו וקרא לאזרחים לשמור על ערנות באשר למחבלים שטרם נתפסו. "הודות לשיתוף הפעולה בין כל ארגוני הביטחון ולפריסה המאוד גדולה של כוחות המשטרה ומג"ב בשטח, הצלחנו לשים את היד על ארבעה מתוך שישה המחבלים והמצוד נמשך", אמר.

אמש, לאחר לכידת שני המחבלים בנצרת, אמר המפכ"ל כי "חייבים להמשיך לשמור על ערנות אל מול קריאות ה-100 ואבטחת היישובים בגזרה. מדובר באנשים במצב של נואשות וחייבים להיות ערניים לכל תזוזה שיש בשטח".

בווידאו: המפכ"ל, קובי שבתאי במהלך הערכת מצב בחפ"ק המשטרה/צילום: דוברות המשטרה

אמש לקראת השעה 22:00, שניים מהאסירים, יעקוב קאדרי ומחמוד עארדה, נלכדו בנצרת, לאחר שהתקבל במשטרה דיווח מאזרח על שני חשודים שביקשו אוכל ממשפחתו. כמה שעות מאוחר יותר, סמוך ל-5:00 בבוקר, הכוחות תפסו גם את המחבלים זכריה זביידי ומוחמד עארידה, שנמצאו בחניון משאיות ליד מטע זיתים בשבלי-אום אל-גנם - מועצה המקומית הסמוכה לנצרת.

ארבעת האסירים הביטחוניים שנעצרו ביממה האחרונה הועברו לאחריות שב"כ, ובשלב זה הם עדיין נמצאים בחקירה. המטרה כעת היא להביא למידע שיסייע באיתור שני האסירים הנוספים שעדיין חופשיים בשטח. המחבלים שטרם נתפסו הם איהם כמאמג'י בן ה-35 ומנדאל יעקוב אנפיעאת בן ה-26.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully