וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במועצה שבה זביידי נלכד מברכים על המבצע, ודורשים אכיפה זהה גם בפשיעה בחברה הערבית

11.9.2021 / 11:00

לכידתם של שניים מהאסירים שנמלטו מכלא גלבוע הפתיעה את תושבי המועצה המקומית שבלי אום אל-גנם. "במקרה הם נתפסו פה", אומר ראש המועצה. במקביל, תושבים תוהים מדוע לא מושקעים אותם מאמצים במניעת מקרי הרצח בחברה הערבית: "הגיע הזמן להפסיק את זה"

בווידאו: עד ראייה למעצרם של זכריה זביידי ומוחמד עארידה/צילום: יואב איתיאל

לכידתם של שניים מהאסירים הביטחוניים שנמלטו מכלא גלבוע, בהם זכריה זביידי, הפתיעה את תושבי המועצה המקומית שבלי אום אל-גנם, שבשטחה הם נתפסו. "אנחנו לא קשורים לזה, במקרה זה הסתיים פה", אומר לוואלה! ראש המועצה, מוניר שבלי.

רבים מתושבי המועצה שירתו בצה"ל, וראש המועצה הוא בעצמו סרן במילואים. "לא שמעתי כלום. האמת, ישנתי ושמעתי על זה רק בבוקר בחדשות", הוא אומר. "אצלנו אם מישהו ראה הוא היה מדווח ועוזר ללכוד אותם. שמח שזה נגמר בלי נפגעים, רחוק ממגורים. בטוח שאף אחד לא עזר להם".

מוחמד כחילי, תושב אום אל-גנם בן 34, אומר שהוא ובני משפחתו הופתעו בלילה מהרעשים שנלוו למבצע. "בזמן אמת היה ברוע שזה אירוע חריג, אבל רק בבוקר התברר שלכדו אותם", הוא אומר. "זה אירוע לא שגרתי בכלל. הכפר שלנו יחסית שקט, וביום-יום כמעט שלא רואים משטרה".

זביידי ומחבל נוסף עצורים, 11 בספטמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
האסירים שנתפסו באזור המועצה, הלילה/דוברות משטרת ישראל

לדברי כחילי, הוא לא מבין מדוע המאמצים שהושקעו בלכידת ששת המחבלים הנמלטים לא מושקעים במאבק בפשיעה בחברה הערבית. "למה לא עושים את זה אחרי כל מקרה רצח בחברה הערבית?", שאל. "אני מפנה את השאלה הזאת לממשלה, לשב"כ, למשטרה, אם אתם יכולים להפעיל את המצוד הזה ולתפוס את האסירים הנמלטים, אני מאמין שאתם יכולים לתפוס כל רצח ופושע בחברה הערבית. הגיע הזמן להוציא את זה לפועל ולהפסיק את זה".

בתוך כך, בני המשפחה בנצרת שנטען כי דיווחו על הימצאותם של שני האסירים הנמלטים באזור ביתם, מכחישים כל קשר לאירוע שהוביל למעצר המחבלים. לדבריהם, הם היו בכלל בחתונה בזמן מבצע הלכידה, והם טוענים שסיפורי המשטרה מומצאים. הם סיפרו לוואלה! שהם "אזרחים נאמנים למדינה, אבל שלעניין הזה לא היה להם קשר".

המשאית בעזרתה הסתתרו זכריה זביידי ומוחמד עארידה 10 בספטמבר 2021. יואב איתיאל
המשאית בה הסתתרו האסירים, הבוקר/יואב איתיאל
תפיסת זכריה זביידי, 11 בספטמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
המעצרים של האסירים, הבוקר/דוברות משטרת ישראל

שני האסירים הביטחוניים שנתפסו במבצע הלילי, זכריה זביידי ומוחמד עארידה, נלכדו סמוך לשעה חמש בבוקר בחניון משאיות בשבלי-אום אל-גנם שבצפון. זאת, בנוסף לשני המחבלים שנתפסו אמש בנצרת. מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי וממ"ז צפון שמעון לביא הגיעו לזירה ושיבחו את עבודת הכוחות. ארבעת האסירים הביטחוניים שנעצרו ביממה האחרונה הועברו לאחריות שב"כ ובשלב זה נמצאים בחקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully