וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעקשות הגששים והעקבות שהובילו למפנה במצוד: נתיב הבריחה של זביידי

11.9.2021 / 11:00

הגששים הבכירים של חטיבת הבקעה הובילו לנקודת המפנה במצוד אחר ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע. זאת, כשאיתרו עקבות ופריטים שהניעו את כוחות הביטחון, וכן בהתעקשותם כי חלק מהאסירים ברחו לכיוון אזור נצרת. ארבעת האסירים שנעצרו הועברו לאחריות שב"כ ונמצאים בחקירה

בווידאו: מעצרם של זכריה זביידי ומוחמד עארידה/צילום: דוברות משטרת ישראל

עם העברת המידע הראשוני על בריחת ששת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע, הצטרפו לצוותי הביטחון שני גששים בכירים של חטיבת הבקעה, בהם קצין הגששים רס"ן מוחמד פוואז - שהובילו לנקודת המפנה של המצוד. בוויכוח המקצועי שהתפתח בראשית המצוד, חלק מגורמי הביטחון סברו כי המחבלים נמלטו לקו התפר, כדי להגיע לג'נין ועמק בית שאן - בעוד שני הגששים התעקשו כי יהיו אסירים שיימצאו באזור נצרת.

כך, אמש לקראת השעה 22:00, שניים מהאסירים, יעקוב קאדרי ומחמוד עארדה, נלכדו בנצרת, לאחר שהתקבל במשטרה דיווח מאזרח על שני חשודים שביקשו אוכל ממשפחתו. כמה שעות מאוחר יותר, סמוך ל-5:00 בבוקר, הכוחות תפסו גם את המחבלים זכריה זביידי ומוחמד עארידה, שנמצאו בחניון משאיות ליד מטע זיתים בשבלי-אום אל-גנם - הסמוכה לנצרת.

זביידי ומחבל נוסף עצורים, 11 בספטמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
מעצרם של זביידי ועראדה, הבוקר/דוברות משטרת ישראל

מאוחר יותר, הצליחו הגששים לאתר עקבות ופריטים באחד הכפרים הערביים בצפון. לדברי גורמי צבא בפיקוד המרכז, הקביעות המקצועיות של השניים סייעו רבות בריכוז הכוחות במרדף, וכן כיוונו את כוחות המשטרה ושב"כ לסרוק את האזור. ככל שחלפו השעות ואותרו עוד ממצאים על ידי הגששים, ביססו כוחות הביטחון את ההערכות של הגששים, והתקדמו לאזורי החיפוש החדשים בהתאם.

לדברי גורמי ביטחון, בזמן שחלק מהחיפושים התרכזו באזור הגלבוע - המשיכו גששי חטיבת הבקעה בפיקודו של אל"מ מאיר בידרמן להתעקש כי הכיוון הכללי של חלק מהאסירים הוא לאזור נצרת.

עוד בוואלה!

5 ימים לאחר הבריחה מהכלא: ארבעה מתוך ששת המחבלים הנמלטים מכלא גלבוע נתפסו

לכתבה המלאה
הנעליים של זכריא זביידי. אתר רשמי, מערכת וואלה
הגששים מצאו את העקבות. נעליו של זביידי/מערכת וואלה, אתר רשמי
אחת העקבות שנותרו בשטח והביאו לתפיסת זביידי. דובר צה"ל
אחת העקבות שאותרו בשטח והובילה לתפיסתו של זביידי/דובר צה"ל

בחלוף הזמן הצטרפו אל המצוד גששים נוספים מפיקוד דרום כולל במילואים כדי לסייע במאמצי המצוד. כמו כן, ראש מטה פיקוד המרכז תא"ל רמי אבודרהם דאג לנושאי הלוגיסטיקה עבור הגששים, שנאלצו לישון בשטח ולנהל את הסריקות והחיפושים תחת חום כבד ומסביב לשעון.

חיפושי משטרת ישראל אחר המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע, 10 בספטמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
חיפושי המשטרה אחר המחבלים, אתמול/דוברות משטרת ישראל

עוד נמסר מגורמי הביטחון כי אתמול עם תפיסתם של יעקוב קאדרי ומחמוד עארדה, הכוחות בשטח ערכו השוואה בין העקבות שאותרו על ידי הגששים בשטח לבין סוליות הנעליים של האסירים שנמלטו ונמצאה התאמה מלאה. כמו כן, כשלכדו את זביידי בוצעו התאמות בין סוליות הנעליים שלו לעקבות בשטח. זאת, לאחר שהגששים התעקשו כמה פעמים כי האסירים הביטחוניים התפצלו לזוגות - והערכותיהם כי כל אחד בחר כיוון אחר תוך הצבעה על נתיב המילוט התבררו כנכונות.

ארבעת האסירים הביטחוניים שנעצרו הועברו לאחריות שב"כ, ובשלב זה נמצאים בחקירה. המטרה כעת היא למצוא מידע שיסייע באיתור שני המחבלים שטרם נתפסו, איהם כמאמג'י ומונאדל אינפיעאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully