וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

117 מאומתים לקורונה ששבו לישראל מאומן עם בדיקות שליליות זומנו לחקירה

עודכן לאחרונה: 10.9.2021 / 12:08

בהתאם להנחיית רה"מ, השבים עם אישורים החשודים כמזויפים ייחקרו בגין הפצת מחלה, עבירה שבגינה ניתן לגזור מאסר של עד 5 שנים. במקביל, רשות האוכלוסין וההגירה מסרה כי איתרה עד כה 152 חיוביים לווירוס שלפי החשד זייפו בדיקות. היום צפויות לנחות עוד 20 טיסות מאוקראינה

בווידאו: בדיקות קורונה בשדה התעופה בקייב/צילום: דובר מד"א

המשרד לביטחון פנים, המשטרה והמטה לאכיפת תקנות הקורונה עדכנו הבוקר (שישי) כי 117 מאומתים לקורונה ששבו מאומן, וככל הנראה זיפו אישורי בדיקות שליליות, יחקרו במשטרה בגין זיוף ומרמה והפצת מחלה בנסיבות מחמירות. זאת, בהתאם להנחיית ראש הממשלה נפתלי בנט אמש.

עם חזרתם של החיוביים לווירוס, שוטרים ונציגי רשות ההגירה והאוכלוסין בודדו אותם לשם העברתם באמבולנסים לבתיהם, לאחר שזומנו לחקירה. הם יתייצבו לחקירה במשטרה בתום עשרה ימי החלמה, ולכולם ייפתחו תיקים פליליים. מדובר בעבירות חמורות היכולות להגיע לכדי עונשי מאסר של עד 5 שנים.

מהמשרד לביטחון פנים נמסר כי "מדיניות היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות, יחד עם ממשלה ישראל, הוחמרה והעבירות יטופלו וימוצה עם פורעי החוק הדין עד תום".

בדיקות קורונה בשדה התעופה בקייב, אוקריאנה 8 בספטמבר 2021. מד"א
13.5% התגלו כחיוביים לקורונה בין המבקשים לשוב לישראל מאומן/מד"א

עוד נכתב מהמשרד לביטחון פנים: "לכל אורך שלבי הטיסות לאוקראינה לרגל חגי תשרי התבצעו שיח והסברה ממוקדים לטסים, שהבהירו את תקנות הקורונה וכי כל חסיד המבקש לשוב ארצה חייב בתוצאת שלילי בבדיקת PCR בעמדת מד"א שבאומן. עד כה בעמדות אלה זוהו 13.5% חיוביים לנגיף הקורונה מקרב החסידים המבקשים לשוב ארצה".

מוקדם יותר הבוקר, רשות האוכלוסין וההגירה עדכנה כי בקרי הגבול עד כה איתרו 152 מאומתים לנגיף הקורונה ששבו לארץ מאומן עם בדיקות שליליות. הנוסעים הועברו להמשך טיפול המשטרה שתבדוק אם הבדיקות זויפו.

כמו כן, נמסר מהרשות כי 96 מכלל החיוביים לווירוס שאותרו לפי שעה - נמצאו לאחר שמשרד הבריאות העבירו את רשימת המאומתים מאומן, וכן 56 אותרו בטרם העברת הרשימה. כמו כן, היום צפויות לנחות 20 טיסות ישירות מאוקראינה ועוד טיסות קונקשן.

עוד בוואלה!

50 חולי קורונה שבו מאומן עם בדיקה שלילית מזויפת; בנט הנחה לזמנם לחקירה במשטרה

לכתבה המלאה
בדיקות קורונה בשדה התעופה בקייב, אוקריאנה 8 בספטמבר 2021. מד"א
בדיקות קורונה בשדה התעופה בקייב, השבוע/מד"א

בד בבד, ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) כינה את התנהלות הממשלה מול החוזרים מאומן "בריונית" וטען כי "אין ולא יהיה אמון בין הציבור החרדי להוראות הבריאות של הממשלה הקשורות לקורונה. ההתנהלות הלא מידתית, הבריונית והדורסת מול החוזרים מהקיבוץ באומן הוא בלתי נסלח. קל מאוד ופופוליסטי לנסות להפוך את הציבור החרדי למפיצי מחלות ולהשתיק את המחדל הענק של מאות אלפים שנסעו לחו"ל בחודשים האחרונים, חגגו במסיבות המוניות וחזרו עם כל מוטציה אפשרית של הנגיף. ביזיון".

אמש נמסר מהמשטרה כי היא איתרה 50 חוזרים מאומן שנמצאו מאומתים לקורונה וזייפו אישורי בדיקה שלילית. הם הובלו מנתב"ג לבתיהם באמבולנסים וצפויים נגדם הליכים פליליים בגין הפצת מחלה. המשטרה עוד עדכנה כי יש חשד שמאות חולים נוספים שטרם שבו לארץ זייפו בדיקה גם הם.

בעקבות זיופי הבדיקות, כינס ראש הממשלה נפתלי בנט דיון בנושא, ובסופו הנחה לזמן את כלל המאומתים שנכנסו במרמה לחקירה במשטרה ולפתוח נגדם בהליך פלילי מלא. המאומתים חשודים בהפצת מחלה, מרמה וזיוף.

בנוסף, החולים יחויבו על האמבולנס שהסיע אותם מנמל התעופה ויידרשו לבידוד של עשרה ימים, ומי שיפר את הבידוד עלול להיעצר. במקביל, נבחנת אפשרות לחייב חולים ששבים מאומן ב-14 ימי בידוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully