וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' אש: "פועלים להרחיב את הפריסה הארצית במתחמי בדיקות הקורונה"

עודכן לאחרונה: 10.9.2021 / 0:01

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס לעומסים במתחמים: "אנחנו מגייסים עוד דוגמים". על הסימנים לבלימת המגיפה: "מקדם ההדבקה יורד אך אסור להיות שאננים, אפשר לייחס זאת לחיסון השלישי". עוד הבהיר אש שמספרם הרב של התלמידים שבבידוד היה צפוי: "היה נכון לפתוח את מערכת החינוך"

בווידאו: תדרוך מנכ"ל משרד הבריאות, נחמן אש/צילום: לע"מ

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר היום (חמישי) כי "אנחנו פועלים להרחיב את הפריסה הארצית במתחמי הבדיקות ומגייסים עוד דוגמים". זאת, נוכח העומסים שנראו במתחמים ברחבי הארץ בימים האחרונים. אש הדגיש כי עבור תו ירוק יש לבצע בדיקה מהירה ולא בדיקת PCR.

עוד התייחס אש לסימנים לבלימת המגיפה ואמר כי "מקדם ההדבקה של מגיפת הקורונה ירד לראשונה בגל הנוכחי מתחת ל-1, אבל אסור לנו להיות שאננים. אנחנו צריכים לשמור על ההוראות. בימים האחרונים אנחנו רואים בלימה בתחלואה, אפשר לייחס את זה לחיסון השלישי ול-2.5 מיליון האזרחים שהתחסנו פעם נוספת".

מנכ"ל משרד הבריאות, נחמן אש במהלך מסע"ת בנושא מדיניות החיסונים 29 באוגוסט 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"אסור להיות שאננים", פרופ' אש/פלאש 90, יונתן זינדל

עוד טען מנכ"ל משרד הבריאות כי היה נכון לפתוח את מערכת החינוך, חרף העובדה כי מספר התלמידים שבבידוד גדל. "ידענו מראש שזו תהיה כמות המבודדים כתוצאה מפתיחת מערכת החינוך. ככל שרמת התחלואה תהיה כזו, כך תהיה כמות הבידודים", אמר אש, שהבהיר כי לא מתוכנן שינוי במתווה חינוך. "בני הישיבות יקבלו בדיקות אנטיגן לפי היציאה לחופשה בבתים לקראת יום כיפור".

לאחר התדרוך של מנכ"ל משרד הבריאות, התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לנושא העומסים במתחמי בדיקות הקורונה, ואמר כי יינקטו פעולות כדי לטפל במצב. "אני מודע להיקף העומסים במתחמי הבדיקות, ועוקב אחר הדיווחים על המתנה ארוכה מדי בתורים. שר הבריאות, ניצן הורוביץ, ואני פועלים במאמץ משותף כדי לטפל במצב בהקדם האפשרי", אמר בנט.

ראש הממשלה ציין כי ננקטו כמה פעולות באופן מידי כדי לטפל בנושא, בהם הגדלת מספר צוותי הבדיקה מ-115 ל-130, כך שכ-5,000 איש נוספים יוכלו להיבדק מדי יום. עוד אמר שראשי רשויות קיבלו הקצאה מיוחדת של כחצי מיליון שקלים להפעלת סדרנים במתחמי הבדיקות.

מתחם בדיקות  קורונה חניון איצטדיון פתח תקוה 7 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
"נרחיב את הפריסה הארצית", מתחם בדיקות קורונה/ראובן קסטרו

בשלושת הימים האחרונים מתו 125 אנשים לאחר שנדבקו בקורונה. מניין המתים מפרוץ המגיפה עלה ל-7,279. בסך הכול, 3,247 מאומתים חדשים התגלו אתמול מתוך 60,230 נבדקים כאשר שיעור המאומתים ירד ל-5.44%. נכון להבוקר, מאושפזים 680 חולים במצב קשה ברחבי הארץ, 160 מתוכם מונשמים.

בד בבד, פתיחת מערכת החינוך מתחילה לתת את אותותיה, כאשר היום 144,454 תלמידים נעדרו מהלימודים, מתוכם 41,816 חולים פעילים. כמו כן, 3,757 צוותי הוראה נעדרו מבתי הספר, מתוכם 2,279 חולים פעילים. בסך הכול, ישנם 158,800 מבודדים בכל רחבי המדינה - כך שרוב מכריע של המבודדים בישראל מגיע מתוך מערכת החינוך - כ-90%.

בינתיים, התורים הארוכים שנרשמו בימים האחרונים לעמדות בדיקות הקורונה בערים הגדולות מעוררים גם היום כעס ותסכול גדול. בירושלים, למשל, אלפי נבדקים המתינו החל משעות הבוקר המוקדמות במוקד בדיקות הקורונה (PCR) בעמק הארזים - במשך שעות ארוכות עד לסיום ההליך. הזמן הממוצע בו בילו האזרחים במוקדים הקיימים במערב העיר עמד על כשעתיים וחצי עד שלוש שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully