וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לבלוני התבערה וירי המקלעים לעבר שדרות: צה"ל תקף ברצועת עזה

עודכן לאחרונה: 7.9.2021 / 11:15

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו על הדי פיצוצים כתוצאה מתקיפת כלי טיס בחאן יונס שבדרום הרצועה. מאוחר יותר אישר צה"ל שתקף אתר לייצור רקטות של חמאס ומפעל בטון לבניית מנהרות טרור. התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני תבערה שגרמו אתמול לשריפות במועצה האזורית שער הנגב

דיווחים על תקיפת כלי טיס בדרום רצועת עזה בתגובה לבלוני תבערה/ללא

צה"ל תקף הלילה (שלישי) מטרות חמאס, בהן אתר לייצור רקטות של הארגון וכן מתחם צבאי בחאן יונס, בו ממוקם מפעל בטון המשמש לבניית מנהרות טרור. לדברי הצבא, אותו מתחם ממוקם במרחב אזרחי בסמוך לאתרי תרבות, מסגדים ומתקן מים, "עדות נוספת לכך שחמאס ממקם במכוון את נכסיו בלב האוכלוסיה האזרחית ברצועת עזה", נמסר בהודעה. התקיפות בוצעו בתגובה להפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל מוקדם יותר אמש, ובשל דיווחים על ירי מקלעים שבוצע לעבר שדרות.

קודם לאישור התקיפה על ידי צה"ל, כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו על תקיפות כלי טיס של חיל האוויר בחאן יונס שבדרום רצועת עזה. במקביל נאמר כי צה"ל יורה פצצות תאורה סמוך למעבר ארז.

מוקדם יותר אתמול פרצו שריפות בשלושה מוקדים במועצה האזורית שער הנגב, שהתלקחו בעקבות שיגור בלוני תבערה מרצועת עזה. צוותי כבאות והצלה וצוות קק"ל פעלו לכיבוי האש. חוקר שריפות ממחוז דרום בכבאות והצלה קבע כי הגורם לשריפות היה בלוני התבערה.

בווידאו: תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל
שריפה ביער בארי וביער כיסופים, 23 באוגוסט 2021. משה ברוכי סייר ביערות קק״ל, אתר רשמי
שריפה בעוטף עזה, אתמול/אתר רשמי, משה ברוכי סייר ביערות קק״ל

פיקוד הדרום נערך לכישלון המשא ומתן על מתווה העברת הכספים מקטאר לעזה, וצופה הסלמה באזור לאורך התקופה הקרובה. ברקע הדברים, צה"ל ארגן מחדש את מרחב הגבול מול מוקדי הפרות הסדר, והעמיד בכוננות כוחות עתודה להגנה על הגבול ויישובים באזור עוטף עזה.

חמאס איים כי אם לא יקבלו את דרישותיו - הוא לא יהסס להעלות את גובה הלהבות בערב ראש השנה. מנגד, גורמים בכירים במערכת הביטחון אמרו היום כי "צה"ל נערך לכל התרחישים, כולל ימי קרב בטווח הנראה לעין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully