וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: שניים מהמחבלים שנמלטו עברו לירדן; כ-200 מחסומים נפרסו ברחבי הארץ

כוחות מג"ב וימ"מ הוקפצו לאזור בעקבות דמויות חשודות שנראו בצילומי אבטחה מתחנת דלק, ונבדק אם מדובר באסירים. פרטים חדשים מהחקירה: רכב שסייע למחבלים המתין להם זמן רב סמוך לבית הסוהר גלבוע, האסירים החליפו בגדים לפני שעלו עליו ואחד מהם החליף גם נעליים

חיפושים בבית שאן אחר ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע/ללא קרדיט

המצוד אחר ששת המחבלים שנמלטו הלילה (שני) מכלא גלבוע נמשך כל העת. כוחות רבים של מג"ב, ימ"מ ויחידות נוספות הוקפצו לאזור בית שאן, בעקבות צילומים ממצלמות אבטחה של תחנת דלק סמוכה, שבה נראו שלוש דמויות חשודות ונבדק אם מדובר במחבלים. בנוסף, המשטרה פרסה כ-200 מחסומים ברחבי הארץ.

מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי הסוהרת, שהייתה במגדל השמירה מעל פיר המנהרה ממנו נמלטו המחבלים, נרדמה. בנוסף, לאחר סיום סריקתה של המנהרה ממנה ברחו האסירים, עולה כי אורכה בין 20 ל-25 מטרים.

בינתיים, מתחילה להתבהר תמונת הבריחה. גששים סבורים כי רכב חיכה לנמלטים מחוץ לבית הכלא, זאת לנוכח שלולית מים שהייתה במקום, אותה הם מייחסים למזגן של הרכב. עוד מצאו הגששים עקבות נעליים ועקבות רגליים, מה שהוביל אותם למסקנה שהמחבלים החליפו בגדים לפני שעלו לרכב, ולפחות אחד מהם החליף נעליים.

שיחה של נהג מונית למשטרה לאחר שזיהה שלוש דמויות חשודות ליד כלא גלבוע/ללא
פתח הבור דרכו ברחו ששת המחבלים. 06 בספטמבר 2021. ., אתר רשמי
פתח הבור ממנו ברחו האסירים/אתר רשמי, .

בנוסף לכך, קיימת הערכה כי שניים מהמחבלים הנמלטים עברו לשטח ירדן, וארבעה נוספים נמצאים בארץ. מתוך הארבעה, שניים מסתתרים ככל הנראה במג'דל שמס.

במשטרה מסרו כי הם מתגברים את מערכי האבטחה במקומות עם ריכוז קהל גבוה, בין היתר קניונים ובתי כנסת. במקביל, בכלא מתארגנים לפינוי האסירים לכלא נפחא ורמון.

נוכח העובדה כי מדובר במחבלים מסוכנים ובצל ההערכה כי ייתכן שהם חמושים, המשטרה נערכת לאפשרות שהם ינסו להוציא פיגוע, וייתכן אף אירוע שכולל חטיפה לצורכי מיקוח על שחרורם ושחרור אסירים נוספים. כלל היחידות המיוחדות של המשטרה נמצאות בכוננות חג, כולל יחידות המו"מ.

בווידאו: חיפושים נרחבים ברחבי הארץ אחר המחבלים הנמלטים/צילום: דוברות משטרה

התקרית שהתרחשה באחד מבתי הסוהר השמורים ביותר בישראל החלה סמוך לשעה 01:50, רק לאחר שנהג שעבר באזור זיהה דמויות חשודות בשטח והודיע למשטרה. בעקבות הדיווח במשטרה יצרו קשר עם שב"ס, שרק אז גילה כי ששת האסירים - שכולם כלואים באותו תא - נמלטו. זאת, בעוד שלושה מהם מוגדרים כבעלי סיכון גבוה לבריחה.

חדר המצלמות בבית שאן,. ללא, אתר רשמי
חדר בקרה בבית שאן/אתר רשמי, ללא

עם היוודע על בריחתם של ששת המחבלים, כוחות משטרה וצה"ל הוזעקו למקום, ופתחו בסריקות בין היתר באמצעות מסוק ורחפנים. חמישה מתוך האסירים הנמלטים הינם פעילי הג'יהאד האסלאמי ואחד מפת"ח, המחבל זכריה זביידי. לפי החשד, הם קיבלו סיוע חיצוני וברחו כשהם חמושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully