וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעות בזיהוי: אישה מתה מקורונה - אך הודיעו למשפחה של חולה שעודה בחיים

עודכן לאחרונה: 6.9.2021 / 8:11

המקרה, שהוגדר בהודעה "חמור ומצער", התרחש במחלקת קורונה בבית חולים גריאטרי בבני ברק, אליו הועברה שתי הנשים ממוסד סיעודי באשקלון שנרשמה בו התפרצות של המגיפה. ככל הנראה היה בלבול בין השתיים - ולאחר שאחת מהן מתה, היא נקברה בשמה של החולה השנייה

משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) על תקרית חריגה, במסגרתה נעשה טעות בזיהוי של חולה מבוגרת שהלכה לעולמה לאחר שנדבקה בקורונה - והיא נקברה תחת שם של אישה אחרת, שעודה בחיים.

המקרה, שהוגדר בהודעה "חמור ומצער", התרחש במחלקת קורונה בבית האבות "ותיקים" בבני ברק, אליו הועברה שתי הנשים מבית האבות "נאות אבי" באשקלון, שנרשמה בו התפרצות של המגיפה. ככל הנראה היה בלבול בין השתיים - ולאחר שאחת מהן מתה, הודיעו על כך למשפחה הלא-נכונה.

האישה, חיה פריימן, המתגוררת מזה שנתיים בבית האבות באשקלון, התגלתה חיובית לקורונה ביום רביעי לפני כשבועיים, ויומיים לאחר מכן העבירו אותה למוסד בבני ברק. במהלך השבוע בתה יצרה קשר עם בית האבות כדי לוודא שהכל בסדר עם אמה, ונאמר לה שהכל תקין ושהיא מרגישה טוב. הטעות התגלתה ביום חמישי, כשבחלוקת שי לקשישים לכבוד ראש השנה, התמונה ששלחו יחד עם השי מהמשפחה אל המוסד - לא התאימה לאישה שבמוסד. אז התברר כי היא נטמנה כבר ביום שני.

הפוסט שהעלה הנכד בנושא

בית עלמין החדש ברמלה, אפריל 2017. -, מערכת וואלה!
בגלצ טעות בזיהוי - נקברה בשם הלא נכון. בית עלמין, אילוסטרציה/מערכת וואלה!, -

האישה שעל שמה היא נקברה היא אישה ערירית. לפי החוק חולי קורונה שמתו לא מזהים בבית הלוויות כמו מתים רגילים, אלא לפי תמונה שנשלחת מבית החולים. אחיינית רחוקה שלה הגיעה ללוויה וזיהתה אותה לפי התמונה, וחתמה על כל הטפסים - אף על פי שמי שנטמנה הייתה האישה השנייה.

כשהמשפחה שאלה על סיבת המוות נמסר לה בהתחלה כי הסיבה הייתה קורונה, ולאחר מכן נטען כי היה מדובר בהתקף לב. ביום שישי המשפחה קיבלה את תמונת האישה, וזיהו סימני פציעה בפניה. במשפחה חושדים שהייתה רשלנות רפואית, ושבית האבות מנסה להעלים פרטים על נסיבות הפטירה.

"משלחת של נציגי לשכת הבריאות והמוסד הסיעודי ממנו הועברה האישה, הגיעו למשפחות כדי לטפל באירוע. במקביל להליך הבדיקה, משרד הבריאות ימשיך ויסייע למשפחה האבלה ככל שיידרש", נמסר מטעם המשרד, שאנשיו הביעו השתתפות בצער המשפחה.

עוד בוואלה!

פרופ' אש: צופה שנראה בימים הקרובים ירידה בתחלואת הקורונה - המספרים עדיין מטרידים

לכתבה המלאה

מבית אבות "נאות אבי" באשקלון נמסר: "עם היוודע מחדל הדיווח השגוי של 'ותיקים' פנו מ'נאות אבי' באופן בהול למשרד הבריאות ולמנהל 'ותיקים' בדרישה מידית לפתוח בבדיקת אירוע חריג זה. כמו כן, שלחנו באופן מיידי את האחות הראשית לבדוק מה קורה עם שאר הדיירים השוהים ב'וותיקים' ונמצא שעוד דיירים שוהים ללא תיוג על היד כפי שנשלחו וללא זיהוי סדור. הדיירת שדווח בטעות כי היא נפטרה תויגה בטעות על ידי 'ותיקים' בתיוג לא נכון עם שם של דיירת אחרת".

"ב'נאות אבי' רואים בחומרה את ההתנהלות הרשלנית של 'ותיקים' באירוע זה שגרמה לזלזול בחיי אדם וברגשות המשפחות. נציין כי פנינו מספר פעמים למשרד הבריאות וביקשו שוב ושוב להשאיר את הדיירים המבודדים במחלקה ייעודית אצלם במקום להעביר אותם 'ותיקים', אולם משרד הבריאות סירב לבקשותיהם והורה להעביר את הדיירים החולים".

מבית החולים ותיקים נמסר: "אנחנו משתתפים בצערה של משפחה ומחבקים אותה אל לבנו ברגעים קשים אלו. לבקשת משרד הבריאות, נפתחה אצלנו מחלקה לקשישים סיעודיים, חולי קורונה, אליה מפנה משרד הבריאות בדחיפות קשישים שהתגלו כמאומתים במוסדות גריאטריים אחרים. קשישים אלה אינם מוכרים במחלקה הקולטת ומגיעים עם אמצעי זיהוי הנשלחים ע"י המוסד השולח. בשל טעות של המוסד השולח, שהחליף את אמצעי הזיהוי בין שתי הקשישות שנשלחו, הן נקלטו אצלנו תחת שמות מוטעים. משנפטרה, למרבה הצער, אחת מהן, היא זוהתה בטעות כאחרת. יודגש כי מוסד ותיקים פעל על פי נהלי והנחיות משרד הבריאות. בעקבות המקרה המצער, שינה משרד הבריאות את הנוהל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully