וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' אש: צופה שנראה בימים הקרובים ירידה בתחלואת הקורונה - המספרים עדיין מטרידים

עודכן לאחרונה: 5.9.2021 / 11:33

מנכ"ל משרד הבריאות אמר בריאיון ל-103FM כי הוא צופה שהשפעות מבצע החיסונים יגברו על השפעות פתיחת שנת הלימודים ומספר הנדבקים ירד, והבהיר: "אנו לא אדישים למספר המתים". על פסטיבל הפאנג'ויה: "הפרויקטור לא יכול לעצור את ההתקהלויות האלה, הייתה אמורה להיות אכיפה"

בווידאו: פרויקטור הקורונה בתדרוך לקראת החגים/צילום: לע"מ

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר היום (ראשון) בריאיון ל-103FM כי "אני צופה שההשפעה של החיסונים תגבר על ההשפעה של פתיחת שנת הלימודים ונראה בימים הקרובים ירידה בתחלואה". עם זאת הבהיר פרופ' אש כי הדבר אינו ודאי וכי יש לבחון את הנתונים בימים הבאים.

אש התייחס למסיבות הרבות המתקיימות ברחבי הארץ, ובראשן פסטיבל ה"פאנג'ויה" באילת, ואמר כי הן אומנם נעשות בהתאם לחוק, אך מדובר בחוסר אחריות של החוגגים, שצריכים לכל הפחות להקפיד על מסכות במסיבות.

מנכ"ל משרד הבריאות, נחמן אש במהלך מסע"ת בנושא מדיניות החיסונים 29 באוגוסט 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
פאנג'ויה? תמונות לא מעודדות. אש/פלאש 90, יונתן זינדל

"בתחום האכיפה השתפרנו מאוד בשבועות האחרונים אבל אתה לא יכול להגיע לכל מקום, כנראה שזה לא מספיק", אמר מנכ"ל משרד הבריאות. "גם ב'פאנג'ויה' הייתה אמורה להיות אכיפה, אבל בפועל אני לא יודע מה היה, נלמד זאת היום. ראיתי את התמונות לצערי גם במשך סוף השבוע, הן ודאי לא מעודדות".

אש הדף את הביקורת לפיה פרויקטור הקורונה היה צריך לנסוע לאילת ולא לאומן, כדי לפקח על ההתקהלויות ב"פאנג'ויה", ואמר כי "אני לא חושב שהוא יכול לטפל במה שקורה בפאנג'ויה. הוא עושה מאמצים להילחם בהתקהלויות באשר הן, כולנו עושים את המאמצים, עצם הנוכחות בפאנג'ויה לא הייתה משנה. אי אפשר לעצור את ההתקהלויות האלה, בטח לא על ידי אדם אחד".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

אש הוסיף כי הוא "מבין את הכעס של ההורים, שבמקביל לכך שתלמידים בבידוד יש חגיגות, זה עניין של איזונים וצריך לעשות סדרי עדיפויות. החינוך צריך להיות במקום הגבוה ביותר, לכן אפשרנו לפתוח את מערכת החינוך. לעומת זאת אפשר לוותר על דברים אחרים ועל המסיבות האלה באופן עקרוני אפשר לוותר. ההחלטה לא להגביל אירועים כאלה נובעת משיקולים כלכליים, אבל אפשר לצפות לאחריות של האנשים עצמם".

"לא יודעים מה ההשפעות לטווח ארוך"

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס גם למספר המתים הגבוה מקורונה. "אנחנו מודאגים מהמגיפה, התחלואה הגבוהה והעומסים בבתי החולים. אנחנו לא משדרים מסר של 'הכול בסדר'", אמר אש. "אומנם יש בלימה בעלייה בתחלואה, אבל זו לא חגיגה. אנחנו עדיין עם מספרים גבוהים מאוד".

"אתה רוצה להגיד את האמת לציבור, וכשיש בלימה להגיד שיש בלימה ואתה רוצה לא להיות כל הזמן האיש הפסימי, הרע", הוסיף מנכ"ל משרד הבריאות. "אתה רוצה לנטוע גם תקווה, אלה מסרים מורכבים, קשה לציבור לקבל מסר שיש בלימה אבל שצריך להיזהר, אבל זה מה שצריך. מצבנו קצת יותר טוב ויש תקווה, אולי להיות פחות בלחץ, אבל צריך להקפיד על הכול ואירועים כמו שהיו הם לא במקום בתקופה הזאת, אין ספק בכך".

תור לבדיקות קורונה, אצטדיון המושבה, פתח תקווה, 4 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
תור לבדיקת קורונה. פתח תקווה, אמש/ראובן קסטרו

על מתנגדי החיסונים אמר אש: "יש סביב 900 אלף בלתי מחוסנים, שיכולים ולא התחסנו. זה יורד בהתמדה. אני מעריך שהגרעין הקשה של מתנגדי חיסונים לא גדול, כמה עשרות אלפים אולי מעל מאה אלף, אבל יש רבים שאפשר לשכנע להתחסן. עושים מאמצים גדולים להגיע אליהם. חלק גדול מהם זה בחברה הערבית. אני מעריך שזה ישתפר כמו שרואים בימים האחרונים, אבל זה לא פשוט".

לקראת החגים, פרופ' אש שולח מסר לציבור, לפיו עליו להמשיך ולהקפיד על התקנות. "כשהמשק פתוח בצורה כזאת האחריות האישית גוברת. זו לא מחלה פשוטה, אנחנו לא יודעים מה ההשפעות לטווח הארוך, וזה יכול לעלות בחיי אדם. יש לנו תקופה, אני מקווה לא ארוכה, שצריך להקפיד על הדברים כדי שנצא מהגל הזה", סיכם אש.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי 4,975 בני אדם אובחנו בנגיף הקורונה אתמול מתוך 87,744 בדיקות שבוצעו. מתוך כלל החולים הפעילים, 679 בני אדם מוגדרים קשה ו-143 מתוכם מונשמים. מפרוץ המגיפה מתו 7,154 מסיבוכים של הנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully