וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור בניו זילנד: המשטרה הרגה תומך דאעש שדקר אנשים בסופרמרקט

עודכן לאחרונה: 3.9.2021 / 17:33

6 אנשים נפצעו בפיגוע בקניון באוקלנד, לפני שאזרח סרי לנקה, שהיה תחת מעקב הרשויות, נורה ונהרג. ראש הממשלה: "אדם קיצוני אלים ביצע מתקפת טרור נגד אזרחים ניו זילנדים חפים מפשע"

טרור בניו זילנד: המשטרה הרגה תומך דאעש שדקר אנשים בסופרמרקט/טוויטר

לפחות שישה בני אדם נפצעו היום (שישי) בפיגוע דקירה בסופרמרקט באוקלנד. המחבל, אזרח סרי לנקה שהיה תחת מעקב הרשויות בניו זילנד, נורה ונהרג במקום. שירותי החירום אמרו כי מבין ששת הפצועים, שלושה במצב אנוש, אחד במצב קשה ואחד במצב בינוני.

ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, אמרה כי "אדם קיצוני אלים ביצע מתקפת טרור נגד אזרחים ניו זילנדים חפים מפשע". לדבריה, התוקף התגורר במדינה במשך העשור האחרון והיה נתון למעקב במשך כחמש שנים. היא הוסיפה כי הוא נהרג בתוך דקה מרגע תחילת המתקפה וכי הוא הושפע מהאידיאולוגיה של דאעש.

"זה היה מעשה שנאה, זה היה שגוי", אמרה ארדרן. "זה בוצע על ידי אדם בודד, לא על ידי דת. הוא נושא לבדו באחריות למעשים האלו".

AUCKLAND, NEW ZEALAND - SEPTEMBER 03: Armed police patrol the area around Countdown LynnMall after a mass stabbing incident on September 03, 2021 in Auckland, New Zealand. A man has been shot dead by police after reportedly stabbing six people at LynnMall supermarket in Auckland. (Photo by Fiona Goodall/Getty Images). GettyImages
שוטר בכניסה לקניון שבו אירע הפיגוע, הבוקר/GettyImages

ארדרן הוסיפה כי הסיבות שהתוקף היה מוכר לרשויות כפופות לצו איסור פרסום בשל הליכים משפטיים. ארדרן, סיפרה כי לא ברור אם הפיגוע בוצע כפעולת נקם לאירועים בהם לאומן לבן טבח ב-51 איש בשני מסגדים בעיר כרייסטצ'רץ' ב-2019, שמאז שאירע המדינה נמצאת בכוננות גבוהה.

עד ראייה סיפר לעיתון "ניו זילנד הראלד" כי התוקף צעק "אללה אכבר כשביצע את הפיגוע. מפכ"ל המשטרה, אנדרו קוסטר, אמר בתדריך כי האיש פעל לבד והמשטרה בטוחה כי אין איום נוסף על הציבור. "עשינו כל מה שאפשר כדי לעקוב אחריו ואכן העובדה שהצלחנו להתערב כל כך מהר, תוך בערך 60 שניות, מראה עד כמה צפינו בו", אמר קוסטר.

עד אחר, עמית נאנד, אמר לשקע הניושוב שראה את התוקף ואמר לו להשליך את הסכין רגע לפני שהמשטרה הגיעה. "השוטר הסמוי הזה הגיע אליי, התכוונתי להכות במפגע ואז השוטר אמר לי 'תחזור' והתחיל לירות בחשוד", אמר נאנד.

ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן מוסרת הצהרה בוולינגטון, 12 באוגוסט 2021. AP
"זה בוצע על ידי אדם בודד, לא על ידי דת". ארדרן, אוגוסט/AP

האימאם של מסגד אל נור, גמאל פודה, שמסגדו היה למטרה העיקרית של הלאומן הלבן בכרייסטצ'רץ' בשנת 2019, אמר כי גם לאומנים לבנים וגם דאע"ש תומכים בשנאה. "אנו שבורים בלב אך איננו שוברים שוב. אנו עומדים עם קורבנות התקרית הנוראה", אמר.

בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות תועדו לקוחות מבוהלים רצים מהקניון ומחפשים מחסה. "יש כאן מישהו עם סכין, יש לו סכין", נשמעה אישה אחת אומרת. "מישהו נדקר". לאחר מכן, מאבטח ביקש להתפנות מהקניון, ואז נשמעו כשש יריות.

בחודש מאי האחרון, ארבעה בני אדם נדקרו בסופרמרקט בעיר דנדין שבאי הדרומי של ניו זילנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully