וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז פודטק נחנך בקריית שמונה: "יאפשר ליזמים מקומיים להפוך לבינלאומיים"

2.9.2021 / 17:45

המרכז "מרגלית סטארטאפ סיטי" יפעל על פי מודל של חיבור בין יזמים לגופי השקעה, ענקיות טכנולוגיות ומכוני מחקר. המרכז יפעיל תוכניות בבתי ספר בגליל העליון וברמת הגולן, בהן מסלולים של יזמות, חדשנות ופודטק. "שתי המהפכות - החקלאית והטכנולוגית - מקורן בגליל"

בווידאו: מרכז חדשנות בינ"ל בתעשיית המזון-נחנך מרכז פודטק בקריית שמונה/צילום: גלעד שושן קריאייטיוי

מרכז פודטק חדש נחנך היום (חמישי) בלב ליבה של קריית שמונה, והוא עתיד להפוך את העיר והגליל העליון למרכז חדשנות בינלאומי בתעשיית המזון. המרכז, Startup City Galil Margalit, יפעל על פי מודל של חיבור ענקיות טכנולוגיות וסטרטאפים עם גופי השקעה, תאגידים בינלאומיים, ומוקדי מחקר ואקדמיה.

חברות רבות כבר הצטרפו למרכז החדש, ויפתחו בו שלוחה צפונית, ובהן: Cisco, Deloitte, קבוצת לוצאטו, בנק הפועלים, מכון המחקר מיגל, מכללת תל חי, ופירמת עו"ד פישר בכר-חן. כמו כן למרכז הצטרפו חברות טכנולוגיות, ובהן חברת סולאטו, חרגול ועוד.

היזם אראל מרגלית השיק את מרכז הפודטק הבינלאומי של ישראל בגליל, קרית שמונה, 2 בספטמבר 2021. אוליבייה רוז, אתר רשמי
יפעל על פי מודל של חיבור יזמים לענקיות טכנלוגיה. מרכז הפודטק בקריית שמונה, היום/אתר רשמי, אוליבייה רוז

מי שחנך היום את המבנה היה היזם והמשקיע אראל מרגלית. "יש הרבה אזורים שהיינו יכולים להשקיע בהם ולצאת איתם למסע הזה, בחרנו לעשות זאת דווקא כאן בגליל", הוא הסביר בטקס החנוכה. "אם מסתכלים מהחלל על כדור הארץ ומחפשים את המקום שבו התרחשו שתי המהפכות - החקלאית והטכנולוגית - רואים את ישראל ואת הגליל. יש לאזור הזה את כל הנתונים, אקלים וחקלאות, מכוני מחקר ומרכזים אקדמיים, אבל מעבר לכך בגליל יש אנשים מדהימים.

"זה מקום של חיבור חברתי בין קבוצות שעשו בעצמן מהפכה", המשיך מרגלית. "המרכז החדש פותח דלת לעולם. אנו סוללים ליזמים המקומיים את הדרך להפוך לבינלאומיים. מהיום לכל יזם מקומי יש גשר לעולם. יצרנו תשתית דרך כל מרכזי 'מרגלית סטארטאפ סיטי' לחשיפה בפני משקיעים בינלאומיים, מוקדי מחקר ואקדמיה וחברות בינלאומיות".

עוד בוואלה!

שריפה גדולה פרצה ממערב לקריית שמונה; תושבים הונחו להתפנות מבתיהם

לכתבה המלאה
היזם אראל מרגלית השיק את מרכז הפודטק הבינלאומי של ישראל בגליל, קרית שמונה, 2 בספטמבר 2021. אוליבייה רוז, אתר רשמי
"אנו סוללים ליזמים המקומיים את הדרך להפוך לבינלאומיים". אראל מרגלית/אתר רשמי, אוליבייה רוז

המרכז החדש יכלול תכנית ייחודית ובה יעבוד עם בתי ספר בקריית שמונה, בגליל העליון וברמת הגולן. התכנית תעשה בשיתוף עם משרד החינוך, ובאמצעותה יפעיל מסלולי סטרטאפים, יזמות, חדשנות ופודטק כבר בשנת הלימודים הנוכחית.

באירוע היום הביעו תקווה כי מרכז הפודטק יעניק פתרונות חכמים לבעיות הבוערות של העולם, כמו התחממות כדור הארץ, רעב, בצורת וייצור מזון בריא תוך שילובה של המהפכה הטכנולוגית בחקלאות.

כחלק מקידום הפיכתו של הגליל העליון למרכז פודטק בינלאומי, הודיעה היום שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, כי יוקם מכון לאומי לחדשנות בתחום המזון, בבעלות משותפת של שותף עסקי עם המכללה האקדמית תל-חי ומכון המחקר מיגל, בהשקעה ממשלתית של 21.2 מיליון שקל. המכון יוקם סמוך למכללה האקדמית תל חי.

בביקורה היום במכללה אמרה ברביבאי כי "ישראל, שכבר כעת נחשבת בין המדינות המובילות בתחום החדשנות במזון, החליטה ללכת צעד קדימה ולהפוך את הגליל המזרחי, יחד עם שותפים במגזר הפרטי והציבורי, לאזור של מצוינות בינלאומית בתחום הפודטק. מכון המזון יוקם באזור המכללה האקדמית תל-חי, ויהפוך למרכז הידע של האקו-סיסטם בכל הנוגע לפיתוח מוצרים בדומה למכונים מקבילים בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully