וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפה גדולה פרצה ממערב לקריית שמונה; תושבים הונחו להתפנות מבתיהם

עודכן לאחרונה: 12.8.2021 / 20:24

השריפה פרצה בסמוך לעיר, ו-14 לוחמי אש בסיוע ארבעה מטוסים פועלים במקום להשתלט על הלהבות. בעקבות הדליקה, הכביש מחצבות כפר גלעדי - מרגליות סגור לתנועה. תושבי האזור: "יש עשן כבד ויש הרבה מוקדי אש"

בווידאו: שריפה באזור קרית שמונה/צילום: אפי נגלי

שריפה גדולה פרצה היום (חמישי) ממערב לקריית שמונה, בעקבותיה כמה תושבים פונו מבתיהם. 14 צוותי לוחמים פועלים בשעה זו לבלימת האש שהתלקחה במרגליות ובסמוך לקריית שמונה. מוקדם יותר השתתפו במאמץ גם ארבעה מטוסי כיבוי.

בעקבות האש, הכביש מחצבות כפר גלעדי - מרגליות סגור לתנועה. מדוברות העירייה נמסר כי "צוותים של העירייה נמצאים בחלקה המערבי של העיר וקוראים לתושבים לסגור את החלונות ולהתפנות מהבתים". ראש המועצה האזורית הגליל העליון גיורא זלץ סיפר כי נוכח השריפה, הוקם חפ"ק כדי לאפשר את ההשתלטות על האירוע.

שריפה משכונת הורדים בקריית שמונה 12 ביולי 2021. שמואל כהן, אתר רשמי
תושבים הונחו להתפנות מבתיהם/אתר רשמי, שמואל כהן
שריפה משכונת הורדים בקריית שמונה 12 ביולי 2021. אבי פינצ'נסקי, אתר רשמי
השריפה בסמוך לקריית שמונה/אתר רשמי, אבי פינצ'נסקי

"נאלצנו לצאת מהבית", סיפרה נורית צור-רבינו, תושבת שכונת בימת תל חי בעיר. "יש עשן כבד ויש הרבה מוקדי אש. בניגוד לשריפה שהייתה לפני שבוע, הפעם יש אש מערבית והאש מתפשטת לכיוון העיר. יש פה הרבה כוחות של כבאים, משטרה וצבא ומטוסי כיבוי. מקווה שיצליחו להשתלט על האש בקרוב".

משרדי הגנת הסביבה והבריאות עדכנו בדבר זיהום אוויר גבוה מאוד ברחבי קריית שמונה בשל השריפה. בנוסף עדכנו כי הם ממליצים לחולי לב, ריאות, קשישים, ילדים ונשים בהריון להימנע משהייה בחוץ שלא לצורך. וליתר האוכלוסייה מומלץ לצמצם פעילות גופנית בחוץ, לסגור חלונות ולהפעיל מזגן.

בתוך כך, צוותי כיבוי פעלו גם בשריפה במבנה בן שתי קומות ברחוב ארלוזורוב בהדר שבחיפה, הושגה שליטה על הלהבות. אין דיווח על לכודים.

שריפה משכונת הורדים בקריית שמונה 12 ביולי 2021. : שמואל כהן, אתר רשמי
"יש עשן כבד ויש הרבה מוקדי אש"/אתר רשמי, : שמואל כהן

ביום שלישי שריפה פרצה סמוך ליישוב יצהר בשומרון. צוות כיבוי והצלה ומתנדבים פעלו לכיבויה, וכן בהמלצת מפקד האירוע פונו מספר בתים ביישוב.

יום לפני כן, שלושה בני אדם נפגעו באורח קל בשל שריפה שפרצה בבית אבות בעיר רמלה. הנפגעים נבדקו על ידי מד"א בזירה, ופונו בהמשך לבית החולים במצב קל. מכיבוי והצלה נמסר כי הכוחות השיגו שליטה על האש, שפרצה בחדר בקומה הרביעית מתוך שלוש עשרה. זמן קצר לפני כן, שריפה נוספת פרצה גם על גג בניין בדרום תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully