וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת העברת התקציב: חוק ההסדרים עבר בקריאה ראשונה בכנסת

עודכן לאחרונה: 2.9.2021 / 21:26

דקות לפני ההצבעה, הקואליציה הגיעה להסכמה במחלוקת האחרונה שנותרה בדבר הרשות לרגולציה. לפני כן, נתניהו נשא נאום מיציע המבודדים, בו יצא נגד התקציב: "אתם תלויים בסכומי העתק למנסור ומחמוד עבאס", וכן תקף את התמודדות הממשלה עם נגיף הקורונה, איראן והפלסטינים

שידור חי ממליאת הכנסת (צילום: ערוץ כנסת)

LIVE

חוק ההסדרים עבר הערב (חמישי) בקריאה ראשונה בכנסת, עם רוב של 59 ח"כים שהצביעו בעד לעומת 54 שהצביעו נגד - לקראת התקציב שיובא גם הוא לקריאה ראשונה בהמשך. זאת, דקות לאחר שבקואליציה הגיעו להסכמה בנושא רשות הרגולציה, שהיתה המכשול האחרון שנותר לפני ההצבעה.

לפי ההסכמה, הרשות תוקם כגוף מייעץ, שבהמשך יחוקקו בחקיקה נפרדת את סמכויותיה. זאת, לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן, סגן השר אביר קארה, יו"ר הקואליציה עידית סילמן וגורמים נוספים נפגשו במקביל למליאה בניסיון להגיע לפשרה מוסכמת.

סילמן מסרה כי "שבועות של ימים ארוכים ולילות לבנים הסתיימו - הגענו להסכמות גם בעניין הרגולציה, הודות לחברי אביר קארה וחבריי ראשי הסיעות וצוותיהם. יש תקציב טוב ונכון עבור אזרחי מדינת ישראל".

רה"מ נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ בדיון במליאת הכנסת, 2 בספטמבר 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת
בנט, לפיד וגנץ במליאת הכנסת, הערב/דוברות הכנסת, דני שם טוב

מוקדם יותר, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו תקף בחריפות את הקואליציה על התקציב שיובא להצבעה ראשונה: "התקציב שהובא היום הוא תקציב גרוע. פגעתם בחקלאים, בשכבות החלשות, בפריפריה, ובמעמד הביניים". כמו כן, בנאומו מיציע המבודדים בכנסת, ביקר נתניהו את התמודדות הממשלה עם נגיף הקורונה, פרויקט הגרעין האיראני וכן מול הפלסטינים - כשכינה זאת כ"שלושה מחדלים".

בדבריו של נתניהו בנושא התקציב, אמר כי הוא מציג "גזירות והעלאות מיסים, בניגוד גמור להבטחות שלכם". הוא הוסיף לתקוף כי הקואליציה מעניקה "סכומי עתק למנסור עבאס ולמחמוד עבאס, כי אתם תלויים ב-53 מיליארד השקלים שהבטחתם לרע"ם".

עוד בוואלה!

לפני העברת התקציב בכנסת: הושגו הסכמות על העלאת גיל הפרישה והרפורמה בחקלאות

לכתבה המלאה
בווידאו: בנימין נתניהו תוקף מיציע המבודדים/צילום: ערוץ הכנסת

על נגיף הקורונה, "המחדל הראשון", נתניהו אמר כי לפני כמה חודשים "העברנו לכם את המדינה במצב הטוב ביותר בעולם. תוך חודשיים בלבד הבאתם אותנו למקום הגרוע ביותר בעולם - כמעט 11,000 מאומתים ביום".

לדבריו, העלייה בתחלואה בווירוס התרחשה לאחר שהתעלמו מקריאתו להתחיל במבצע החיסון השלישי, והתעכבו "שישה שבועות מיותרים". "באוזלת היד שלכם אתם מדברים היום על 'להכיל את המתים' וממשיכים בהתקהלויות ענק, כאילו לא קורה דבר", תקף.

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בדיון במליאת הכנסת, 2 בספטמבר 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת
"באוזלת היד שלכם אתם מדברים היום על 'להכיל את המתים'", נתניהו/דוברות הכנסת, דני שם טוב

"המחדל השני - איראן", המשיך נתניהו, ותקף את הפרסומים לפיהם ראש הממשלה בנט התחייב בפגישתו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כי ישראל לא תצא נגד הסכם הגרעין עם איראן באופן פומבי, אלא בשיחות פרטיות מול הממשל האמריקני בלבד. "במשך שנים סירבתי לתת התחייבות כזאת, כפי שסירבתי להתחייב למדיניות 'אין הפתעות', שלפיד נתן מיד עם הקמת הממשלה", אמר.

על נושא הפלסטינים, יו"ר האופוזיציה הוסיף בביקורת ישירה על בנט, וטען כי הוא "לא הגיב על הרג הלוחם שלנו, בראל שמואלי. אני שוב שולח מכאן תנחומים עמוקים למשפחתו. ולא רק שבנט לא הגיב, הוא גם העביר חצי מיליארד שקלים לאבו מאזן".

"ערב ראש השנה ולקראת סוכות, ברור שהתקשורת היא השופר של הממשלה, ובנט הוא האתרוג של התקשורת. בראש השנה אנו נוהגים לבקש: "שנהיה לראש ולא לזנב". עכשיו זה בדיוק הפוך: הזנב, עם שישה מנדטים, הפך לראש", סיכם נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully