וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצפות ענק בניו יורק: לפחות 7 נהרגו, הרכבת התחתית הושבתה

עודכן לאחרונה: 2.9.2021 / 13:31

גשם כבד הכה בצפון-מזרח מדינת ניו יורק בעקבות הוריקן "אידה". ראש העיר הזהיר מפני "אירוע אקלים היסטורי" ותושבים הונחו להישאר בבתים. שיטפונות דווחו גם בקונטיקט ובניו ג'רזי, שם נרשמו שני הרוגים

בווידאו: הרכבת בניו יורק התחתית הושבתה/מערכת וואלה!

הצפות ענק הכו הלילה (חמישי) בצפון-מזרח מדינת ניו יורק לאחר שהגלים האחרונים של הוריקן "אידה" הביאו לגשם כבד. הרכבת התחתית בעיר ניו יורק הוצפה וכל הקווים הושבתו למעט אחד, וראש העיר ביל דה בלאזיו הכריז על מצב חירום בעקבות "אירוע אקלים היסטורי". על פי הדיווחים המקומיים, לפחות שבעה בני אדם נהרגו בעיר, בהם פעוט בן שנתיים.

דה בלאזיו הדגיש את הסכנה שמביא עמו מזג האוויר החריג, שהצריך חילוץ של תושבים במוקדים שונים בעיר וקרא לתושבים להישאר בבתיהם. "אנחנו נעבור כמה שעות קשות עד שהגשם יחלוף", אמר. "מעולם לא ראיתי כמות כזאת של גשם בזמן כל כך קצר. זה לא ייאמן, אנחנו מדברים על שבעה, עשרה אינצ'ים בשעה".

"הלכתי לבדוק את צינור המים הראשי בחדר השירות, ועד שחזרתי לסלון המים הגיעו כבר לגובה של מטר. הם עלו במהירות מדהימה", אמר ג'ורג' ביילי, תושב ניו יורק, לרשת BBC.

כבאים מחלצים אישה מרכב מהצפות בעיר ניו יורק, 1 בספטמבר 2021. רויטרס
כבאים מחלצים אישה מרכבה בהצפות בעיר ניו יורק, הלילה/רויטרס
הצפות ברכבת התחתית בניו יורק, 1 בספטמבר 2021. רויטרס
רק קו החל נשאר פתוח. הצפות בסאבוויי, הלילה/רויטרס

מלבד העיר ניו יורק, השיטפונות הכו במוקדים שונים במדינה, בהם ניו ג'רזי וקונטיקט. שירות מזג האוויר הלאומי הוציא לפחות חמש אזהרות הצפה, החל ממערב לפילדלפיה ועד לצפון ניו ג'רזי. צוותי ההצלה חילצו עשרות תושבים ודרכים שונות נסגרו לתנועה.

לפי רשת NBC, הממטרים שנמדדו ביממה האחרונה בעקבות הוריקן אידה, שגרם לנזק רב במדינת לואיזיאנה, שווים לכמות שיורדת בדרך כלל בחודש שלם.

הצפה בניו יורק בעקבות הוריקן "אידה", 2 בספטמבר 2021. רויטרס
"נעבור כמה שעות קשות". ניו יורק, היום/רויטרס

בניו ג'רזי, המושל, פיל מרפי, הכריז על מצב חירום ואמר כי דווח על יותר מ-80 אלף הפסקות חשמל. בערוץ WPVI דווח כי סופת טורנדו הכתה במחוז גלוצ'סטר והחריבה בתים רבים. סופת טורנדו הותירה שובל של הרס גם במדינת פנסילבניה.

משרד השריף המחוזי הודיע כי אדם נהרג בהצפות בהארלי, וירג'יניה. בהודעה קרא השריף להתרחק מהאזור, ורק תושבים שהציגו תעודת זהות ועובדים מורשים יכלו להיכנס. במרילנד דווח על הרוג בן 19 ונעדר נוסף בעקבות השלכות ההוריקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully