וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו אורלינס מנותקת מחשמל: הוריקן "אידה" מכה במדינת לואיזיאנה

עודכן לאחרונה: 30.8.2021 / 12:11

כמיליון בתים נותרו ללא חשמל בעקבות פגיעת הסופה, וביידן הכריז על המדינה אזור אסור. לפחות אדם אחד נהרג, אך נראה שמערכי ההגנה של ניו אורלינס עמדו במשימה - 16 שנה אחרי הוריקן "קתרינה" ההרסני. במהלך הבוקר, הסופה נחלשה לעוצמה 1. "אני מאוד חוששת"

בווידאו: ראשת העיר ניו אורלינס על ההוריקן "אידה"/צילום: רויטרס

העיר ניו אורלינס מנותקת היום (שני) מחשמל בעקבות פגיעת הוריקן "אידה" במדינת לואיזיאנה שבארצות הברית. הסופה נכנסה ממפרץ מקסיקו ליבשה עם רוחות במהירות של 240 קמ"ש, ותושבים שלא נמלטו מבעוד מועד התבקשו להימצא במקום מבטחים. עד כה, ידוע על הרוג אחד, מנפילת עץ באזור באטון רוז'.

הסופה פגעה בניו אורלינס ביום השנה ה-16 להוריקן קתרינה הקטלני, שהותיר אחריו 1,800 הרוגים והרס אדיר. מאז, העיר השקיעה משאבים רבים בחיזוק מערכי ההגנה שלה מפני סופות הוריקן, שעד עתה נראה שעומדים במשימתם. אידה נחלשה הבוקר לעוצמה 1 אחרי שפגעה בלואיזיאנה בעוצמה 4 מתוך 5.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הכריז על לואיזיאנה אזור אסון, מעמד המאפשר שחרור אמצעים נוספים לחילוץ ושיקום. הנשיא הדמוקרטי אמר כי הסופה "מסכנת חיים" והיא עשויה לגרום לנזק רב מעבר לאזורי החוף. לדברי ביידן, יידרשו שבועות עד להחזרת אספקת החשמל ליותר ממיליון בתים במדינה שנותקו ממנו עם פגיעת ההוריקן.

מיליון בתים נותרו ללא חשמל, הוריקן "אידה"

לואיזיאנה, ניו אורלינס (צילום: רויטרס)/רויטרס

אידה התחזקה במים החמים של מפרץ מקסיקו במהלך סוף השבוע, עד שהגיעה לרמה ארבע, שמשמעותה יכולתה לגרום נזק רב לבתים, לעצים ולעמודי חשמל. עם התקדמותה ביבשה, מהירות הרוחות שלה ירדה ל-155 קמ"ש. לאורך חלקים מרצועת חוף, גלי הסערה עשויים להגיע לגובה של 4.8 מטר ולהציף אזורים נמוכים. הרוחות החזקות תלשו חלק מגג של בית חולים בעיירת החוף קאט אוף וגרמו לנזק משמעותי, אך בית החולים מסר כי החולים בטוחים.

"אין ספק שהימים והשבועות הקרובים הולכים להיות קשים במיוחד עבור המדינה שלנו אנשים רבים מאוד ייבחנו בדרכים שאנחנו רק יכולים לדמיין היום", אמר מושל המדינה, ג'ון בל אדוארדס. "אבל אני יכול לומר לכם שהמדינה מעולם לא הייתה ערוכה טוב יותר".

אדם הולך בגשם בעיר ניו אורלינס, לואיזיאנה, אחרי פגיעת הוריקן אידה, 29 באוגוסט 2021. רויטרס
אלפים ברחו מבתיהם לקראת פגיעת ההוריקן. אדם הולך בגשם בניו אורלינס, אתמול/רויטרס
צוות חדשות מצלם על רקע גלי סערה שהביא הוריקן "אידה" במדינת לואיזיאנה, 29 באוגוסט 2021. רויטרס
הממשל הכריז על אזור אסון. צוות צילום משדר בזמן הסערה, אתמול/רויטרס

השפעת שינויי האקלים על תדירות הסופות עדיין לא ברורה, אך עליית מפלס האוקיינוסים מחממת את האוויר, ומאפשרת להוריקנים לצבור כוח נוסף בדרכם להכות ביבשה. לכן, הם צפויים להיות עוצמתיים יותר ולהביא עם גשמים קיצוניים יותר.

טניה גוליבר, תושבת ניו אורלינס העובדת במרכז פילנתרופי לאסונות, סיפרה כי היא נשארה בעיר. "אני מאוד חוששת, יותר ממה שחשבתי. התנדבתי באסונות במשך שנים, אבל זה שונה כשזה בעיר שלך, ולא במקום מקלט יפה ונחמד", אמרה ל-BBC.

הסופה "אידה" בדרך להכות בלואיזיאנה. רויטרס
התחזקה במפרץ מקסיקו. תמונת לוויין של הוריקן "אידה" בדרך ללואיזיאנה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully