וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד החינוך: "בית הספר הוא לא מקום מדבק ולא מקום שמייצר תחלואה"

עודכן לאחרונה: 1.9.2021 / 9:12

יגאל סלוביק בירך בריאיון ל-103FM על ההחלטה לפתוח את שנת הלימודים ואמר כי "אנחנו מחויבים לעתיד הילדים שלנו, והמוכנות שלנו טובה". עם זאת הזהיר סלוביק כי "נצטרך לחיות בזהירות כל השנה הקרובה, יהיו בתי ספר שנידרש לסגור במהלך השנה"

בווידאו: פתיחת שנת הלימודים/צילום: ניב אהרונסון, שי מכלוף ויואב איתיאל

מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק אמר היום (רביעי) כי "בית הספר הוא לא מקום מדבק ולא מקום שמייצר תחלואה", וכי נכון היה לפתוח את שנת הלימודים. "היום נפתחה מערכת החינוך עם מספר של כשני מיליון וחצי תלמידים כש-250 אלף מתוכם נמצאים בבית ולא יגיעו לשערי בית הספר. חלקם מאומתים, חלקם מבודדים וחלקם לומדים למידה מקוונת כי אחוז המחוסנים בכיתה הוא כרגע נמוך מ-70%".

לדברי סלוביק, "היום הזה חשוב לכולנו ויותר מכל הוא מסמל ששרת החינוך, חברי קבינט הקורונה, הממשלה וראש הממשלה שמו בראשם את חינוך ילדי ישראל. אני חושב שנכון לפתוח את שנת הלימודים ושהיה צריך לעשות זאת. אנחנו מחויבים לעתיד הילדים שלנו - והוא תלוי בחינוך שלנו".

פתיחת שנת הלימודים | ביה"ס שפירא, ת"א 1 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
פתיחת שנת הלימודים בבית ספר בתל אביב, היום/ראובן קסטרו

עוד אמר סלוביק כי "אתמול ביקרתי בעיר אלעד ואני עורך אחת ל-48 שעות הערכת מצב לגבי האירועים במגזר החרדי, ואני רוצה להגיד שהנושא מנוהל ונשלט. חלק ממוסדות החרדים נסגרו ובחלק אחר מהמקומות אנחנו עושים פעילויות של דיגום ומרחיבים את מערך החיסונים".

"יש ניידות חיסונים בהפעלת פיקוד העורף שיגיעו היום ל־52 מוסדות לימוד, ומחר נחסן בעוד יישובים. היו שאלות אם ההורים ישתפו פעולה ויבצעו את הבדיקות הביתיות, אבל בוודאי שאנחנו סומכים על ההורים. הרי ככה אנחנו נצטרך לחיות כל השנה הקרובה, וננהל אותה בהתאם לתוכנית אותה התווינו. אני מודיע כאן - יהיו בתי ספר שנידרש לסגור במהלך השנה. רק בשבוע האחרון סגרנו שלושה מוסדות במגזר החרדי".

סלוביק נשאל על רמת המוכנות של מערכת הבריאות לקראת פתיחת השנה ואמר כי "אני חושב שאנחנו מוכנים ושהמוכנות שלנו היא טובה, אנחנו פותחים את שנת הלימודים לאחר הערכת מצב בוקר עם מספר קטן של תקלות - ההורים מביאים את ילדיהם לבתי הספר. אנחנו בשותפות מלאה עם המגזר החרדי ובשיח קבוע עם מנכ"לי הרשתות החינוך במגזר החינוך - אני לא חושב שנכשלנו בשום דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully