וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין נגד משחקי הווידאו: בני נוער יורשו לשחק 3 שעות בשבוע

31.8.2021 / 12:09

המשטר מחריף את המלחמה ב"אופיום הרוחני" שממנו סובל הדור הצעיר, והכריז כי בני 18 ומטה יזכו בשעת משחק בלבד, בין 20:00-21:00, בימי שישי, שבת וראשון. מדובר במכה עבור תעשיית הגיימינג העולמית

משחקי מחשב בקפה אינטרנט בבייג'ינג, סין, 31 באוגוסט 2021. רויטרס
צעירים משחקים במחשב בקפה אינטרנט בבייג'ינג, היום/רויטרס

סין אוסרת על בני 18 ומטה לשחק משחקי וידאו במשך יותר משלוש שעות בשבוע. זאת בעקבות התמכרות הולכת וגוברת בקרב בני הנוער במדינה, שאותה היא מכנה "אופיום רוחני". הם יוכלו לשחק במשך שעה אחת ביום - מ-20:00 עד 21:00 - בימי שישי, שבת וראשון בלבד. הם יוכלו לשחק במשך שעה גם בחגים.

התקנות החדשות, שפורסמו אתמול (שני), הן חלק משינוי משמעותי שמובילה המפלגה הקומוניסטית במטרה לחזק את שליטתה על החברה ועל מגזרים חשובים כמו כלכלה, טכנולוגיה, חינוך ונדל"ן, אחרי שנים של צמיחה חסרת רסן.

ההגבלות, שיהיו תקפות לכל המכשירים האלקטרוניים, כולל טלפונים, מהוות מכה עבור תעשיית הגיימינג העולמית המשרתת עשרות מיליוני צעירים בשוק היוקרתי ביותר בעולם. התקנות החדשות של מינהל התקשורת והפרסום הלאומי הוכרזו במקביל לצעדים נרחבים שנוקטת בייג'ינג נגד ענקיות הטכנולוגיה הסיניות, כמו עליבאבא. הקמפיין למניעת "הצמיחה הפראית", כפי שתיארה זאת התקשורת הרשמית בסין, של חלק מאותן חברות מחק להן מניות בשווי עשרות מיליארדי דולרים.

משחקי מחשב בקפה אינטרנט בבייג'ינג, סין, 31 באוגוסט 2021. רויטרס
"בני נוער הם העתיד של מולדתנו"/רויטרס

"בני נוער הם העתיד של מולדתנו", אמר דובר מטעם המינהל, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות הרשמית שינחואה. "ההגנה על בריאותם הפיזית והנפשית של הצעירים קשורה לאינטרסים החיוניים של האנשים, וכן לטיפוח הדור הצעיר בעידן של התחדשות לאומית". דובר המינהל הוסיף כי תדירות ועוצמת הפיקוח על חברות המשחקים המקוונים תגבר, כדי להבטיח שהן מצייתות לתקנות. בנוסף לכך, נאמר כ להורים ולמורים יש תפקיד מרכזי במאבק בהתמכרות למשחקי הווידאו.

על חברות המשחקים ייאסר לספק שירותים לבני 18 ומטה מחוץ לשעות הקבועות והן יידרשו לוודא שהן התקינו מערכות לאימות זהות. עד כה, הוגבלו בני הנוער לשחק שעה וחצי בכל יום ושלוש שעות בחגים, על פי תקנות שעברו ב-2019. לפי הנתונים הרשמיים, כ-62.5% מבני הנוער בסין משחקים לעתים קרובות במשחקי רשת, ו-13.2% מהמשתמשים במשחקים ניידים משחקים במשך יותר משעתיים ביום לאורך השבוע.

התקנות החדשות הפכו במהירות לאחד הנושאים המדוברים ביותר ב"וויבו", הגרסה הסינית לטוויטר. חלק מהמשתמשים הביעו תמיכה בהגבלות ואילו אחרים אמרו שהם מופתעים מחריפותן.

"זה כל כך קיצוני עד שאני כמעט חסר מילים", נכתב בתגובה אחת, שקיבלה יותר מ-700 לייקים.

אחרים הביעו ספק ביחס לאכיפת ההגבלות. "הם פשוט ישתמשו בכניסות של ההורים שלהם, איך הם יכולים לשלוט בזה?" נכתב באחת התגובות.

  • עוד באותו נושא:
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully