וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליארדר סיני נשלח ל-18 שנות מאסר על "עשיית צרות"

סאן דאו בן ה-67 הוא בעלי אחד מעסקי החקלאות הפרטיים הגדולים ביותר בסין, ובעבר התבטא נגד המשטר. הוא הורשע בעבירה שבה מואשמים בדרך כלל פעילים, והוא מצטרף לכמה טייקונים אחרים שלאחרונה נענשו על ידי המפלגה הקומוניסטית

איש העסקים סאן דאו בכנס כלכלי בבייג'ינג, סין, 13 באוקטובר 2005. GettyImages
עונש מאסר שנגזר עליו ב-2003 בוטל. סאן דאו/GettyImages

המיליארדר הסיני סאן דאו נידון אתמול (רביעי) ל-18 שנות מאסר אחרי שהורשע ב"עשיית צרות", עבירה המיוחסת בדרך כלל למתנגדי משטר במדינה. הוא האחרון בשורה של אנשי עסקים בכירים שנשלחים לעונשי מאסר בסין.

סאן, בן 67, הוא בעלי אחד מעסקי החקלאות הפרטיים הגדולים ביותר בסין, במחוז הביי שבצפונה. בעבר הוא דיבר על זכויות אדם ועל נושאים רגישים פוליטית מבחינת המפלגה הקומוניסטית, והוא הואשם גם בהשתלטות לא חוקית על שטח חקלאי, באיסוף אנשים לתקיפת סוכנויות של המדינה ובשיבוש עבודת הממשלה. כמו כן, הוא נקנס ב3.11 מיליון יואן (478,697 דולר).

החברה של סאן היא מהגדולות ביותר בסין, ועסקיה נעים מעיבוד בשר ומזון לחיות מחמד ועד לבתי ספר ובתי חולים. על פי הדיווחים, הוא נעצר בשנה שעברה, יחד עם 20 קרובי משפחה ושותפים עסקיים, בגלל סכסוך קרקעות עם משק ממשלתי.

בזמנו, לדבריו, עשרות מעובדיו נפצעו בעימותים עם המשטרה בתקרית עם הקשורה לסכסוך. סאן נחשב מקורב לכמה מתנגדי משטר סינים בולטים, ובעבר הוא מתח ביקורת על המדיניות הכפרית של הממשלה. הוא היה אחד הקולות הבודדים שהעזו להאשים בגלוי את הממשלה בטיוח התפרצות שפעת החזירים האפריקנית, שפגעה בחוות שלו ב-2019 ובהמשך הרסה חלק ניכר מהתעשייה במדינה.

הוא נידון למאסר כבר ב-2003, על "מימון לא חוקי", אך המקרה שלו בוטל אחרי תמיכה רבה שקיבל מפעילים והציבור. לפי הדיווחים, סן הכחיש רבות מהטענות נגדו בשימוע שנערך לו לפני המשפט, ותיאר את עצמו כ"חבר נאמן של המפלגה הקומוניסטית". עם זאת, הוא הודה שעשה כמה טעויות, כולל פרסום פוסטים ברשת.

"הדרך שבה הם חוקרים אותי עכשיו גורמת לקרובים אלינו לסבול ואלו השונאים אותנו לשמוח. אני רוצה לקחת על עצמי את האישומים, אפילו אם הם חמורים, בתמורה לשחרורם של אחרים. אנחנו אנשים שתרמנו לחברה", אמר.

סין מפעילה לחץ רב על עסקים ויזמים במדינה. חברות טכנולוגיה גדולות, כמו עליבאבא, נחקור על שורת סוגיות רגולטוריות.

  • עוד באותו נושא:
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully