וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים נלקחו כמגן אנושי: 3 הרוגים בשוד בנק נועז בברזיל

31.8.2021 / 8:39

קבוצה של כ-20 חמושים פשטה על בנק בעיר במדינת סאו פאולו, תוך שימוש ברחפנים למעקב אחרי הנעשה ברחובות. בעת ניסיון המילוט, הם קשרו תושבים לגג מכונית והשליכו מטענים. שני עוברי אורח ושודד, וכמה מהם נעצרו. ברזיל סובלת בעת האחרונה משורת מעשי שוד בנקים אלימים

בווידאו: זירות שוד הבנקים הנועזים ברזיל/צילום: רויטרס

שודדים חמושים תקפו אתמול (שני) כמה בנקים במדינת סאו פאולו שבברזיל, תוך שהם משתמשים בתושבים כמגנים אנושיים. הם הותירו אחריהם שובל של מטעני חבלה וירו לעבר השוטרים שלא הצליחו לעצור אותם. לפי בכיר ביטחוני במדינה, לפחות שלושה בני אדם נהרגו במתקפה הנועזת, שאירעה סביב השעה חצות בעיר ארשטובה.

לאחרונה נרשמו שורת מעשי שוד אלימים של בנקים בברזיל. מומחים סבורים כי תכנית הרווחה שנועשה לעזור לעניים בזמן מגיפת הקורונה עודדה את השודדים לתכנן פשיטות נועזות על ערי ספר ישנוניות, שבהן הבנקים מחזיקים ביותר מזומנים.

המזכיר הכללי של המשטרה הצבאית של סאו פאולו, אלברו קמילו, אמר במסיבת עיתונאים כי במתקפה השתתפו יותר מ-20 חמושים, שהשתמשו בעשרה כלי רכב. לפי הודעת המשטרה הצבאית, עם כניסתם לעיר, החמושים השתמשו ברחפנים כדי לעקוב אחרי המתרחש ברחובות, לשדוד את הבנקים ולהימלט.

בזמן בריחתם, השודדים השתמשו בתושבים כמגנים אנושיים ושרפו מכוניות, תוך שהם מפזרים מטענים ברחבי העיר, שבה גרים כ-200 אלף איש.

תושבים שנקשרו לרכב מילוט של שודדי בנק, ברזיל, 30 באוגוסט 2021. טוייטר, צילום מסך
תושבים שנקשרו לרכב מילוט במהלך השוד/צילום מסך, טוייטר

קמילו הפציר בתושבים שלא לעזוב את בתיהם עד שכוחות הביטחון יאתרו את כל המטענים וינטרלו אותם. לדבריו, היו שתי היתקלויות ירי בין השודדים לבין השוטרים. בין שלושת ההרוגים שני תושבים מקומיים ואחד מהתוקפים. שני שודדים נעצרו, ועובר אורח שנפצע מפיצוץ איבד את אחת מרגליו.

לדבריו קמילו, יותר מ-350 שוטרים פרוסים בעיר והם נעזרים בשני מסוקים כדי להתחקות אחר עקבותיהם של השודדים. הוא הוסיף כי הסניף המקומי של "בנקו דו ברזיל" שימש לאחסון מזומנים -דבר שהרשויות במדינה לא היו מודעות אליו.

בדצמבר האחרון, הותקפו באופן דומה שני סניפים של הבנק בערים קמטה וקריקיומה, יום אחרי יום. קמילו אמר כי מוקדם עוד לדעת אם יש קשר בין מעשי השוד ההם לפשיטה של אתמול.

לברזיל יש היסטוריה ארוכה של פריצות לבנקים, והחברות הגדולות מתקשות להתמודד בשנים האחרונות עם שורת מעשי שוד אלימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully