וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפרוץ המגיפה: יותר מ-7,000 חולי קורונה מתו בישראל

עודכן לאחרונה: 30.8.2021 / 20:08

מניין המתים הנוכחי בישראל עומד על 7,030, כשבחודש מרץ חצה מניין המתים במדינה את ה-6,000. אמש הודיע משרד הבריאות כי כלל האוכלוסייה זכאית להתחסן במנת החיסון השלישית נגד הנגיף. בתוך כך, במרכז הרפואי שערי צדק דיווחו על מקרה חריג של בת 14 לא מחוסנת במצב קשה

בווידאו: מסיבת עיתונאים של משרד הבריאות על הקלות למתחסנים/צילום: לע"מ

יותר מ-7,000 חולים בנגיף הקורונה מתו בישראל מאז פרוץ המגיפה - כך עדכן היום (שני) משרד הבריאות. מניין החולים שמתו בישראל עומד על 7,030, כשבחודש מרץ האחרון חצה מניין המתים במדינה את ה-6,000.

מספר החולים הקשים עומד על 736, עלייה קלה מאתמול, ומספר החולים הפעילים הוא 78,700. בבתי החולים מאושפזים 1,138 חולים, ומניין המונשמים עומד כעת על 163.

עד היום, התחסנו במנת החיסון הראשונה 5,968,257 אנשים בארץ, ו-2,102,426 במנה שלישית. זאת, לאחר שאתמול משרד הבריאות הודיע על הרחבת מבצע החיסון השלישי, כך שיכלול את כלל האוכלוסייה מגיל 12 ואילך, זאת במידה ועברו חמישה חודשים מאז שהתחסנו במנה השנייה.

מחלקה לטיפול בחולי קורונה בבית חולים השרון בפתח תקווה 4 במאי 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
אלף מתים בחמישה חודשים/ראובן קסטרו

בתוך כך, במרכז הרפואי שערי צדק מדווחים על מקרה חריג של צעירה בת 14 חולת קורונה. הצעירה, לא מחוסנת ואינה סובלת ממחלות רקע, פונתה למרכז הרפואי לפנות בוקר לאחר החמרה במצבה הבריאותי, והיא מאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ ילדים עם מחלה ריאתית קשה ואי ספיקה ריאתית.

"אנו מרכזים את מרב המאמצים לייצוב הנשימה וממשיכים במעקב רציף ומתמשך אחר ההתפתחויות ולמנוע הידרדרות מהירה נוספת", הסביר ד"ר ג'אק בראון, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי.

מדוח אמ"ן שפורסם אתמול עלה כי על אף הנתונים השליליים, ניתן לומר כי חלה בלימה קלה בקצב העלייה בתחלואה, ככל הנראה כתוצאה מהשפעת מנת החיסון השלישית. עוד עולה מהדוח כי מספר המאומתים עומד על כ-8,500 בממוצע שבועי, שיעור החיוביים עומד על 7% ומקדם ההדבקה על כ-1.1. נתונים אלה משקפים את המשך התרחבות התחלואה, גם אם בקצב נמוך.

אתמול עדכן מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, כי כלל האוכלוסייה זכאית להתחסן במנת החיסון השלישית נגד נגיף הקורונה, זאת במידה ועברו חמישה חודשים מאז שהתחסנו במנה השנייה. בתוך כך, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס הדגישה לגבי תופעות הלוואי של חיסון הבוסטר, כי "הכמויות שמדווחות לנו נמוכה יותר, ואין תופעות חריגות".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully