וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפיגוע באפגניסטן: פגישת ראש הממשלה בנט עם הנשיא ביידן נדחתה למחר

ברק רביד, שליח וואלה! בפמליית רה"מ לבית הלבן

עודכן לאחרונה: 26.8.2021 / 23:20

מלשכת רה"מ נמסר כי נוכח האירועים בקאבול, בהם נהרגו 12 חיילים אמריקנים ונוספים נפצעו, הפגישה נדחתה. בהמשך, בנט שלח תנחומים על מות הלוחמים: "ישראל עומדת לצד ארצות הברית בזמנים קשים אלו, כפי שהיא תמיד עמדה לצדנו". במוקד הפגישה מחר - איראן

בווידאו: ברק רביד מדווח מהבית הלבן לאחר דחיית הפגישה/צילום: ברק רביד

פגישתו של ראש הממשלה נפתלי בנט עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נדחתה למחר (שישי) - כך הודיע הערב הבית הלבן. פגישתם של השניים תוכננה במקור להיערך מוקדם יותר הערב, אך מועדה נקבע מחדש בעקבות הפיגוע שאירע בשעות האחרונות בקאבול שבאפגניסטן, בו נהרגו 12 חיילים אמריקנים וחיילים ואזרחים אמריקניים נוספים נפצעו.

כמה שעות לאחר דחיית הפגישה, הביע בנט את תנחומיו על מות החיילים האמריקנים: "ישראל עומדת לצד ארצות הברית בזמנים קשים אלו, כפי שארה"ב תמיד עמדה לצידנו. מחשבותינו ותפילותינו עם אזרחי ארצות הברית".

בנט וביידן היו צפויים להשתמש בפגישתם כדי "לאתחל" את היחסים בין המדינות - כך אמרו בכירים ישראלים ואמריקנים המעורבים בהכנת הביקור. כמו כן, נושא תכנית הגרעין האיראנית היה צפוי להיות במרכז שיחתם.

כתבים ההישראלים עוזבים את הבית הלבן לאחר דחיית הפגישה בין ביידן - בנט. אתר רשמי, מערכת וואלה!
הכתבים הישראלים עוזבים את הבית הלבן בחזרה למלון, הערב/מערכת וואלה!, אתר רשמי
ראש הממשלה, נפתלי בנט, הבוקר (ה׳) טרם פגישתו עם נשיא ארה"ב, ג׳ו ביידן. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט טרם פגישתו עם ביידן, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

מדובר בביקור הראשון של בנט בבית הלבן מאז כניסתו לפוליטיקה לפני כתשע שנים. בנט מגיע לפגישה עם ניסיון מועט בפגישות עם מנהיגים מרחבי העולם, לא כל שכן כשמדובר בנשיא ארה"ב.

עם צאתו לביקור המדיני בוושינגטון ביום שלישי, ראש הממשלה מסר בהצהרה מנתב"ג כי הוא ידון עם ביידן "בתכניות לבלימת תכנית הגרעין האיראנית". בתוך כך, בכיר ישראלי אמר כי בנט צפוי לבקש מהנשיא שארצות הברית לא תוציא את כוחותיה מעיראק וסוריה, משום שיציאה כזו עלולה לשרת את איראן ולחזק אותה. "הנושא של הכוחות האמריקניים בעיראק הוא קריטי", הדגיש הבכיר.

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"לישראל אין בת ברית חזקה ואמינה יותר מאשר ארצות הברית". בלינקן ובנט/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

אתמול נועד בנט עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן. במהלך פגישתם העלה בנט את נושא מתן הפטור מהצורך בוויזה לארצות הברית עבור ישראלים. שנים רבות נמצא נושא זה סדר היום, ולאחרונה זכה לקידום מחודש על ידי שגריר ישראל בוושינגטון, גלעד ארדן. גורם בכיר בפמליית ראש הממשלה אמר כי ההישג של בנט בפגישה עם בלינקן היה שהאחרון העניק "הנחיה מדינית" למשרד החוץ האמריקני לטובת קידום הנושא ופתירת המחלוקות שעוד נותרו בעניין.

בנט נפגש גם עם שר ההגנה לויד אוסטין והיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, במסגרת שורה של פגישות הכנה לפגישה בין ביידן לבנט. הנושא האיראני היה מרכזי בכל השיחות שקיים בנט עד כה בוושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully