וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של שוטר מג"ב שנרצח הגיש תלונה במח"ש נגד המפכ"ל: "תרם לטיוח הרצח"

25.8.2021 / 21:20

התלונה של האב, זוהאדי מאדי, הגיעה לאחר שטען כי בין משפחתו של הנאשם ברצח למפכ"ל, קיים קשר ארוך שנים. בנוסף מאדי מלין על סירובה של המשטרה להעמיד לעיונו את תיק חקירת הקצין שבחן את התנהלות המשטרה באירוע. "לא יכולים לצפות משוטר זוטר שידווח אמת אם המפכ"ל משקר"

בווידאו: אביו של שוטר שנרצח הגיש תלונה במח"ש נגד המפכ"ל: "תרם לטיוח הרצח"/מערכת וואלה!

זוהאדי מאדי, אביו של שוטר מג"ב, נעים מאדי, שנמצא ירוי בחודש פברואר בתחנת המשטרה בה שירת, הגיש תלונה היום (רביעי) במחלקה לחקירות שוטרים נגד המפכ"ל, קובי שבתאי. זאת, לאחר שטען כי שבתאי שיקר לגבי קשר שקיים בינו לבין משפחת הנאשם ברצח, ומי שהיה שותפו לחדר של נעים, אפיק טויבי.

"התחושה היא שכולם מזייפים ומטייחים, בדגש על המפכ"ל ששיקר והכחיש וממשיך לשקר ולשנות את הגרסאות שלו, עליו להתפטר", טען האב מאדי, בעצמו רב-פקד בדימוס במג"ב. מאדי עומד בראש מאבק ציבורי למשפט צדק בגין הרצח של בנו, שאירע במתחם תחנת עכו של המשטרה. הוא גם מלין על סירובה של המשטרה להעמיד לעיונה של המשפחה את תיק החקירה של הקצין הבודק שבחן את התנהלות המשטרה באירוע.

לטענתו, המפכ"ל שבתאי, "תרם לטיוח המקרה" על רקע "קשר מוכח וארוך השנים בין משפחתו של הרוצח למפכ"ל", וכי, "למרבה הצער המפכ"ל שיקר במצח נחושה לגבי קשר זה, תחילה עשה זאת בתגובה שנמסרה מטעמו על ידי מפקד מג"ב אמיר כהן, שבה הכחיש כל קשר כזה, ולאחר מכן בתגובת דוברות לשכת המפכ"ל". לדבריו, "רק לאחר שהוכח הקשר עם המשפחה" המפכ"ל שינה את גרסתו והודה בקיומו של הקשר, "אך ניסה לגמדו".

אביו של שוטר שנרצח הגיש תלונה במח"ש נגד המפכ"ל: "תרם לטיוח הרצח"
25.08.21. מערכת וואלה!, אתר רשמי
ממשיך במאבק לחקר האמת. זוהאדי מאדי/אתר רשמי, מערכת וואלה!

חשדותיו של האב, מאדי, התעוררו עוד בליל האירוע הטראגי, כשקיבל את ההודעה על מות בנו וחש לתחנת עכו לברר את העניין בעצמו. הוא קובל כי "למרות שבמשטרה הבינו מהר מאוד שמדובר ברצח ולא בהתאבדות, והרוצח נעצר כבר בשעות הלילה, בכל זאת מדוברות המשטרה ומלשכת המפכ"ל המשיכו לשקר את כל עם ישראל ולציין שככל הנראה מדובר בהתאבדות עד שעות הבוקר המאוד מאוחרות שלמחרת".

מאז, ממשיכה משפחת מאדי לטעון לכך שהמפכ"ל שיקר. בהפגנות הזדהות עם מאבקה של המשפחה שנערכו מול היכל המשפט, הונפו שלטים וביניהם גם כאלה שעליהם טענות נגד המפכ"ל.

בשעות שלאחר האירוע אכן הדהדו המשטרה ומשמר הגבול את גרסתו של אפיק טויבי, שותפו לחדר, כי מדובר בהתאבדות. אחר כך עלה חשד כי גרסתו שקרית, וחוקרי מח"ש שנקראו לזירה, עצרו את טויבי וחקרו את האירוע. טויבי עצור מאז, כתב אישום הוגש נגדו בחודש מרץ והוא מואשם כי ירה למוות בנעים מאדי ואז ניסה לשבש את זירת הרצח ולטעון שהתאבד.

נעים מאדי. ללא, אתר רשמי
נהרג כתוצאה ממשחק בנשק. נעים מאדי/אתר רשמי, ללא

במקביל הוא נאשם בעוד תשעה אישומים נוספים שעיקרם עבירות איומים, מעשי פזיזות ורשלנות בנשק ובשניים מהאישומים הללו יוחסו לו גם עבירות תקיפה ומעשה מגונה כלפי שוטרים בפלוגה.

בבית משפט השלום בחיפה הוגש במקביל כתב אישום נגד מפקד הפלוגה רב-פקד ג'ריס ג'ריס, בן 48 ממעלות, בגין שיבוש מהלכי משפט וכן מרמה והפרת אמונים. לטענת מח"ש במסגרת חקירתו של אפיק טויבי, העלה המפקד טענות כוזבות.

אלא שמשפחת מאדי השכולה לא השלימה עם עבירת ההמתה בקלות דעת שיוחסה לטויבי. בעקבות עתירתה לבג"ץ של המשפחה השכולה, שיוצגה על ידי עורכות הדין שרון זגגי-פנחס, ואפרת נחמני-בר, שקל פרקליט המדינה עמית איסמן מחדש את כתב האישום והחליט להורות על תיקון כתב האישום לרצח באדישות. בראשית החודש קיבל בית המשפט המחוזי בחיפה את הבקשה בניגוד לעמדת הסניגורים עו"ד תמי אולמן ועו"ד שאדי סרוג'י. בעקבות כך, המשפט יתנהל בפני הרכב שלושה שופטים וטרם נפתח.

החשוד ברצח נעים מאדי עם מפשכ"ל המשטרה קובי שבתאי. ללא, אתר רשמי
המפכ"ל שינה את גרסתו והודה בקיומו של הקשר, "אך ניסה לגמדו". אפיק טויבי והמפכ"ל שבתאי/אתר רשמי, ללא

"המפכ"ל שיקר אותנו, ובכך הראה כי הוא לא אמין לא ראוי להמשיך בתפקידו", טען זוהאדי מאדי בתלונתו למח"ש. "המפכ"ל לא ראוי להמשיך בתפקידו. הוא לא יכול להוות דוגמה אישית לשום סגל, קצין, שוטר בשום שלב ובשום תחום. לא יכולים לצפות משוטרים או קצינים זוטרים שיגידו או ידווחו אמת אם המפכ"ל משקר ולא אומר אמת". מאדי אמר כי "המפכ"ל צריך ללכת הביתה כי הוא שיקר לנו ועולה חשש כבד כי תרם לטיוח המקרה. הוא אחראי והוא צריך לשאת באחריות וללכת, להתפטר או לפטרו".

מהמשטרה נמסר: "בעקבות כתב האישום, סיים הנאשם את שירותו לאלתר ואף מונה קצין בודק לבחינת המקרה הטראגי. נציין כי היכרותו של המפכ"ל עם המשפחה המורחבת נוצרה בעקבות הפיגוע בגדיש בו נהרג בן משפחתו אלי ביטון, ובמהלכו נפצע המפכ"ל כשניטרל שני מחבלים עם לוחמים נוספים".

"מחקירת האירוע על פי כתב האישום, עולה כי הנאשם נהג להשתמש בשמו של מפקד מג"ב דאז ולהתרברב בקשר אישי עימו מול חבריו ומפקדיו ביחידה, קשר אישי שלא היה קיים".

ממח"ש נמסר לוואלה! כי "התלונה התקבלה ותיבחן כמקובל".

מכתב האישום עולה, כי הנאשם שהה בחדר המגורים ביחד עם נעים, וללא כל צורך, אלא רק לשם המשחק, כפי שנהג לעשות פעמים רבות, שלף את אקדחו האישי מסוג גלוק, כשהוא עם מחסנית מלאה בכדורים והחזיק בידו.

לאחר מכן, לחץ הנאשם על תפס המחסנית והוציאה מעט ממקומה, ותוך כדי שהוא מנסה שלא ייגרף כדור אל בית הבליעה, דרך את האקדח. כשנעים עדיין שכב במיטתו מכוסה בשמיכה, הפנה הנאשם את האקדח ישר לעבר ראשו של נעים, אמר לו "תראה", ולחץ על ההדק. כתוצאה מהלחיצה עליו, נורה קליע שפגע ישירות בפניו של נעים, פצע אותו אנושות וגרם למותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully