וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישום נגד שוטר מג"ב שירה למוות בחברו הוחמר לרצח באדישות

עודכן לאחרונה: 5.8.2021 / 23:53

בית המשפט המחוזי בחיפה התיר לתקן את כתב האישום נגד אפיק טויבי, שירה בנעים מאדי והביא למותו בחודש פברואר בבסיס בצפון. תחילה, טויבי הואשם בהמתה בקלות דעת, אך האישום הוחמר לאחר עתירה של משפחת ההרוג, שמסרה: "צעד נוסף בדרך לעשיית צדק"

בווידאו: בית המשפט מתיר לתקן את כתב האישום נגד אפיק טויבי/צילום: שלומי גבאי

בית המשפט המחוזי בחיפה החליט היום (חמישי) על החמרת כתב האישום בעניינו של אפיק טויבי, שוטר מג"ב שהואשם תחילה בהמתה בקלות דעת של חברו, סמ"ר נעים מאדי. לאחר ערעור לבג"ץ, סעיף האישום של טויבי שונה לרצח באדישות.

נגד טויבי הוגש במרץ השנה כתב אישום המייחס לו עבירות של המתה בקלות דעת ושיבוש מהלכי משפט בכל הנוגע לאירוע שגרם למותו של מאדי המנוח, וכן תשעה אישומים נוספים שעיקרם עבירות איומים ומעשי פזיזות ורשלנות בנשק. בשניים מהאישומים הללו יוחסו לנאשם גם עבירות תקיפה ומעשה מגונה כלפי שוטרים בפלוגה. טויבי הואשם כי ירה למוות בנעים מאדי ז"ל ואז ניסה לשבש את זירת הרצח ולטעון שנעים ז"ל התאבד.

דיון בענינו של אפיק טויבי החשוד ברצח של חייל מגב נעים מאדי, מחוזי חיפה 5 באוגוטסט 2021. יואב איתיאל
ירה במוות בחברו ואז ניסה לשבש את זירת הרצח. אפיק טויבי/יואב איתיאל

תחילה ייחסה מח"ש לטויבי עבירה של המתה בקלות דעת. בעקבות עתירה לבג"ץ של המשפחה השכולה, אשר יוצגה על ידי עורכות הדין שרון זגגי-פנחס, ואפרת נחמני-בר - שקל פרקליט המדינה מחדש את כתב האישום והחליט להורות על תיקון כתב האישום לרצח באדישות. היום קיבל בית המשפט המחוזי את הבקשה.

"אנחנו ננהל את התיק בבית המשפט שם הוא יעבור להרכב של שלושה שופטים", אמרה בתום הדיון הסנגורית, עורכת הדין תמי אולמן המייצגת יחד עם עו"ד שאדי סרוג'י את אפיק טויבי, "אין לי ספק שהמלחמה היא לא פשוטה, ונעשה הכל כדי לעזור לו. כבוד בית המשפט ראה כי התביעה ביקשה לתקן את כתב האישום והחליט לקבל את עמדתה".

מעורכות הדין נמסר בשם המשפחה השכולה כי "מדובר בצעד נוסף לעשיית צדק. כפי שטענו בבית המשפט העליון - העבירה היחידה שמתאימה למסכת העובדתית הינה רצח באדישות".

מהוריו של נעים ז"ל, זוהדי ואחלאם נמסר: "אנו מברכים על ההחלטה, דמו של נעים ז"ל זועק מן האדמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully