וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: התקדמות תכנית הגרעין האיראנית הובילה אותנו להאיץ את התכניות המבצעיות

עודכן לאחרונה: 25.8.2021 / 17:32

כוכבי אמר כי צה"ל פועל באופן שיטתי כדי לצמצם את השפעת איראן במזה"ת. בצה"ל אישרו כי ישראל תוקפת אחת לשבועיים באמצעות טילים מטרות איראניות בים או בשטח סוריה. עוד אמרו כי בימים אלה נבנית תכנית צבאית לתקיפת פרויקט הגרעין ואתרי טילים ורקטות באיראן

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר היום (רביעי) כי התקדמות תכנית הגרעין האיראנית הובילה את צה"ל להאיץ את התכניות המבצעיות, ותקציב הביטחון שאושר לאחרונה מיועד לכך". הוא הוסיף כי צה"ל "פועל באופן שיטתי ובדרכים מגוונות כדי לצמצם את השפעתה של איראן במזרח התיכון".

בתוך כך, בצה"ל אישרו היום כי ישראל פועלת נגד איראן אחת לשבועיים. התקיפות מתבצעות באמצעות טילים, בין בים ובין בשטח סוריה. בד בבד, בצה"ל דחו את הפרסומים לפיהם הצבא הסורי מצליח ליירט טילים של חיל האוויר וטענו כי הם לא נכונים. "המנגנון למניעת חיכוך עם סוריה עובד היטב", טוענים בצבא.

בצה"ל מאשרים כי בימים אלו בונה ראש אגף אסטרטגיה ואיראן, אלוף טל קלמן, אופציה צבאית רצינית לתקיפת פרויקט הגרעין ואתרי טילים ורקטות באיראן, באמצעות איסוף מודיעין, תוכניות מבצעיות, תוכניות אימונים ובניין כוח. יכולות דומות נבנות סביב איום של טילי שיוט ומטוסים לא מאוישים.

דיווחים בסוריה על תקיפה ישראלית מדרום לחאלב, 20 ביולי 2021. צילום מסך, צילום מסך
תקיפה בסוריה בחודש יולי/צילום מסך, צילום מסך

ההערכות בצה"ל הן שאיראן מתחזקת את העשרת האורניום ברמה של 60% ולא מתכוונת לעלות לרמה גבוהה יותר. יחד עם זאת, בכירים בצבא העבירו מסרים לבכירי ממשל וצבא בארה"ב שכל עוד אין סנקציות אגרסיביות ואין אופציה צבאית אמינה נגד מתקני הגרעין, ההערכות הן שמשטר האייתולות לא יתפשר במשא ומתן.

נוסף על כך, התייחסו בצה"ל למתיחות מול חיזבאללה וחשפו כי 31 יעדי הארגון בסוריה הותקפו תוך שנתיים וחצי, מחצית מהתקיפות הללו בוצעו נגד עמדות צבאיות, והיתר נגד מחסנים, אתרים, כלי רכב, ציוד צבאי, תשתיות ואמצעי תפעול.

הרמטכ"ל אביב כוכבי 14 ביולי 2021. ראובן קסטרו
"תקציב הביטחון שאושר מיועד לתכניות מבצעיות נגד איראן". כוכבי/ראובן קסטרו

בצה"ל מוסיפים להעריך כי חיזבאללה מורתע, למרות העובדה ששיגר עשרות רקטות לעבר ישראל. לשיטתו, העובדה שחיזבאללה לא נקם את מותו של פעיל הארגון בסוריה והרג פעיל נוסף על הגבול מאש צה"ל, אינה מקרית.

בד בבד, בצה"ל אישרו כי קיים פער מודיעיני בכל הנוגע לחוליות הפלסטיניות ששיגרו רקטות לעבר ישראל. עד כה לא ברור באופן מלא מי עומד מאחורי השיגורים, למעט העובדה שמדובר בחוליות ממחנות הפליטים בלבנון. עוד הבהירו בצבא כי שב"כ מסייע במלאכת האיסוף נגד הפלסטינים בלבנון, מאחר והוא מנהל קשר עם חמאס ביו"ש וברצועת עזה. לאחרונה, הציג מפקד פיקוד צפון אלוף אמיר ברעם לרמטכ"ל את תוכניות המכשול החדש בגבול לבנון, בעלות של 300 מיליון שקלים.

עוד בוואלה!

הרמטכ"ל ביקר את הלוחם שנפצע בגבול עזה וספג ביקורת: "איך נתתם לזה לקרות?"

לכתבה המלאה

על האירועים האלימים ברצועת עזה והאפשרות להסלמה אמר כוכבי כי צה"ל נערך לאפשרות של מבצע נוסף, לאחר שומר החומות. "אנחנו לא מקבלים, ולא נקבל הפרת ריבונות, לא משנה מי עומד מאחוריה, וחמאס הוא האחראי לכל מה שיקרה ברצועה". על ההפגנות סמוך לגדר הגבול ביום שבת, במהלכם נפצע באורח אנוש מסתערב מג"ב בראל חדריה שמואלי, אמרו בצה"ל כי היו הרבה שגיאות אך התחקיר המבצעי יבדוק האם היו גם תקלות.

בצה"ל הבהירו כי הקצין שמת בכלא הצבאי עשה מעשים חמורים ביותר, והוגש נגדו כתב אישום בהיקף חמור מאוד. הנזק שעשה החייל, לטענת צה"ל, היה רב, מעשיו הוגדרו כ"נוראים", וההחלטה לא לפרסם את דבר מעצרו נבעו מהרצון להגן עליו. בצה"ל הדגישו כי הוא שוחרר משירות צבאי לבקשת משפחתו ובימים אלו לצד חקירה על תהליכי האיתור, המיון והכליאה, מתקיים תהליך שדן בשאלה האם להכיר בו כחלל צה"ל. בצה"ל יש גורמים שמתנגדים להכיר בו כחלל, כשעדיין קיים חשש שאם הפרשה תיחשף ייגרם נזק למדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully