וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי לבלום כניסת מהגרים: פולין תקים גדר בגבול עם בלארוס

24.8.2021 / 14:22

שר ההגנה אמר כי כאלף חיילים נוספים יישלחו לגבול, אחרי שלאחרונה חלה עלייה במספר המהגרים המנסים לחצות לשטח המדינה. באיחוד האירופי מאשימים את לוקשנקו בעידוד ההגירה כנקמה על הסנקציות. "אלו לא פליטים אלא מהגרים כלכליים שהובאו על ידי ממשלת בלארוס"

Migrants wait in an area between the
ששגשגש
 borders of Belarus and Poland near the village of Usnarz Gorny, Poland, on Friday Aug. 20, 2021. A refugee rights group in Poland said Friday that 32 people who fled Afghanistan have been trapped for 12 days in an area between the Polish and Belarusian borders, caught up in a standoff between the two countries. (AP Photo/Michal Kosc). AP
"יחס לא אנושי". מהגרים תקועים בגבול בין פולין לבלארוס, בשבוע שעבר/AP

פולין תבנה גדר לאורך הגבול עם בלארוס ותכפיל את מספר החיילים הפרוסים שם - כך הודיע אתמול (שני) שר ההגנה. לדברי מריוש בלאשצ'ק, הגדר המעובה תהיה בגובה של שני מטרים וחצי. "יש צורך להגדיל את מספר החיילים, ובקרוב נכפיל את מספרם ל2,000", אמר שר ההגנה במסיבת עיתונאים בגבול.

פולין, ליטא ולטביה, כולן חלק מהאיחוד האירופי, דיווחו על עלייה חדה במספר המהגרים ממדינות כמו עיראק ואפגניסטן המנסים לחצות אל שטחן מבלארוס, שאינה חברה בגוש. האיחוד מאשים את מינסק בעידוד הגעת המהגרים אל המדינות החברות בו, כנקמה על הסנקציות שהטיל הגוש על משטרו של אלכסנדר לוקשנקו המנהל "מלחמה היברידית" נגדו.

ממשלת פולין ספגה ביקורת חריפה מצד פעילי זכויות האדם על מצבה של קבוצת מהגרים שנתקעו במשך שבועיים בשטח פתוח בין אנשי משמר הגבול הפולני למשמר הגבול הבלארוסי ליד העיירה אוסנרז גורני.

ורשה, מצדה, טוענת שהכנסת המהגרים לשטח המדינה תעודד הגירה בלתי-חוקית נוספת ותשחק גם לידיו של לוקשנקו. "הם לא פליטים, אלא מהגרים כלכליים שהובאו על ידי ממשלת בלארוס", אמר סגן שר החוץ מרצ'ין פרז'ידץ'.

שוטרים בכניסה למטה משמר הגבול במהלך הפגנה בוורשה, פולין, 23 באוגוסט 2021. AP
הגבול יתוגבר בעוד כאלף חיילים. שוטרים מאבטחים את מטה משמר הגבול בוורשה בעת הפגנה, אתמול/AP

כמה עורכי דין וארגונים לזכויות אדם מאשימים את הרשויות בפולין בהפגנת יחס לא אנושי כלפי המהגרים. נציבות זכויות האדם בפולין האשימה את משמר הגבול בהפרת אמנת ז'נבה אחרי שהוא לא קיבל הצהרות מילוליות של כמה מהגרים על רצונם להגיש בקשה להגנה בינלאומית בפולין.

"אנשים ביקשו ממשמר הגבול הגנה והם דחפו אותם לאחור", אמר פיוטר ביסטריאנין מקרן אוקאלני, המסייעת לפליטים. "זה אומר שהם היו במגע וזה אומר שהם היו צריכים לתת להם את האפשרות לבקש הגנה, זה מאוד פשוט". מהדי גולאמי, מתרגמת המסייעת לקרן, אמרה כי הכוחות הפולניים מעכבים את מאמציה לתקשר עם המהגרים מעבר לגבול. "כשאני מתחילה להגיד משהו, החיילים מפעילים מנועים", היא אמרה.

משמר הגבול והצבא לא הגיבו לפניות בנושא.

במקביל, ליטא הודיעה אתמול כי היא תשלים את הקמת הגדר לאורך 508 ק"מ בגבולה עם בלארוס עד ספטמבר הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully