וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות תערער על ההחלטה לשחרר את עזרא שיינברג מוקדם

עודכן לאחרונה: 23.8.2021 / 18:23

פרקליט המדינה החליט להגיש עתירה נגד החלטת ועדת השחרורים לנכות שלישי מעונשו של הרב שהורשע ב-2018 בעבירות מין בשמונה נשים ולשחררו באופן מיידי. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעכב את שחרורו כדי שתוכל להגיש את העתירה

פרקליט המדינה עמית איסמן החליט לעתור נגד החלטת ועדת השחרורים לניכוי שליש מעונשו של עזרא שיינברג, הרב שהורשע בעבירות מין בשמונה נשים - כך הודיעה היום (שני) הפרקליטות לבית המשפט המחוזי מרכז.

שיינברג היה רב קהילה וראש ישיבה בצפת, שב-2018 הורשע, לאחר הודאתו, בעבירות מין רבות ונידון לשבע שנות מאסר וחצי. משמעות החלטת ועדת השחרורים, היא שחרורו המיידי ממאסר.

גזר דין לרב שיינברג מצפת שנאשם בעבירות מין, מחוזי נצרת, 6 בפברואר 2018. ערן גילווארג
עזרא שיינברג/ערן גילווארג

במהלך המשפט ב-2018, הציגה ההגנה ראיות שהקשו על היכולת להוכיח את האישומים נגד שיינברג, שפגע מינית בנשים שהגיעו לטיפול אצלו. בעקבות זאת, החליט הרכב השופטים להפנות את הצדדים להליך גישור פלילי בפני שופטת מגשרת.

לאחר שמיעת עמדות הצדדים ובחינת עיקר הראיות, המליצה לצדדים השופטת המגשרת, יפעת שטרית-חדד, לסיים את התיק בהסדר טיעון על פי מתווה שהציעה. ארבע מתוך 12 הנשים שהתלוננו בתחילת הפרשה על הרב שיינברג לא התייצבו כלל בבית המשפט בעת הדיונים. במסגרת הליך הגישור, נפגשו המתלוננות בתיק עם השופטת המגשרת ועם פרקליטת מחוז צפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully