וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוצר מאסרו של הרב שיינברג שהורשע בעבירות מין ב-8 נשים בצפת

עודכן לאחרונה: 18.8.2021 / 16:56

ועדת השחרורים החליטה פה אחד על קיצור שבע וחצי שנות מאסרו של הרב עזרא שיינברג, שהורשע בעבירות מין בנשים ב-2018. לבקשת היועמ"ש, ההחלטה תדחה בשבעה ימים. ח"כ סמוטריץ' התנגד: "החלטה מבישה שמהווה תקיעת סכין בגב של הנפגעות"

ועדת השחרורים של כלא מעשיהו החליטה היום (שלישי) לקצר את מאסרו של הרב עזרא שיינברג, שהורשע ב-2018 בעבירות מין בשמונה נשים, ועליו נגזרו שבע וחצי שנות מאסר. לבקשת היועמ"ש, ביצועה של החלטה זו עוכב לשבעה ימים.

שיינברג, שכיהן כראש ישיבת אורות האר"י בצפת, ניצל את מעמדו זה וביצע עבירות מין בנשים בקהילה שלו, תוך שרימה אותן. במשפט הודה במעשיו והורשע במסגרת הסדר טיעון, שלא כלל הסכמה לעניין העונש.

גזר דין לרב שיינברג מצפת שנאשם בעבירות מין, מחוזי נצרת, 6 בפברואר 2018. ערן גילווארג
ועדת השחרורים החליטה לקצר את מאסרו. שיינברג/ערן גילווארג

בתגובה לשחרורו המוקדם של עזרא שיינברג, אמר יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' כי "‏החלטת ועדת השחרורים לקצר את עונשו של עזרא שיינברג היא מבישה ומהווה תקיעת סכין בגבן של הנפגעות. קיצור שליש אינה זכות מוקנית, מה גם ששיינברג לא לקח אחריות על מעשיו. העונש היה קל מדי מלכתחילה והשחרור המוקדם הוא הוספת חטא על פשע. אני קורא לפרקליטות לערער על ההחלטה".

גם בארגון מגן, הנלחם בעבירות מין בציבור הדתי והחרדי, התרעמו על ההחלטה ואמרו כי "שחרור מוקדם לעבריין מין כל כך מסוכן, הוא יריקה בפרצוף של נפגעי ונפגעות עבירות מין בכלל ונפגעות עזרא שיינברג בפרט. עבריין מין צריך לרצות את עונשו במלואו ורק אז להשתחרר. לצערנו בדרך כלל בתי המשפט אינם קובעים עונשי מקסימום לעברייני מין, ולכן שחרור מוקדם הוא עוול כפול כלפי הנפגעות. אנו קוראים לכל הגורמים המוסמכים לחזור בהם מההחלטה ולמנוע את שחרורו המוקדם".

במהלך המשפט ב-2018, הציגה ההגנה ראיות שהקשו על היכולת להוכיח את האישומים נגד שיינברג, שפגע מינית בנשים שהגיעו לטיפול אצלו. בעקבות זאת, החליט הרכב השופטים להפנות את הצדדים להליך גישור פלילי בפני שופטת מגשרת.

לאחר שמיעת עמדות הצדדים ובחינת עיקר הראיות, המליצה לצדדים השופטת המגשרת, יפעת שטרית-חדד, לסיים את התיק בהסדר טיעון על פי מתווה שהציעה. עו"ד מנחם רובינשטיין, סנגורו של שיינברג אמר אז כי "רצו להרשיע אותו בעבירות אינוס שנמחקו, לפי מה שאנו רואים התוצאה היא הישג חיובי מאוד. לא בטוח שנערער, זה יכול היה להיגמר בעונש חמור הרבה יותר".

ארבע מתוך 12 הנשים שהתלוננו בתחילת הפרשה על הרב שיינברג לא התייצבו כלל בבית המשפט בעת הדיונים. במסגרת הליך הגישור, נפגשו המתלוננות בתיק עם השופטת המגשרת ועם פרקליטת מחוז צפון. עמדתן של המתלוננות, הן אלו שהסכימו להסדר והן אלו שהסתייגו ממנו, נשמעה ונבחנה בזמנו על ידי הפרקליטות וניתן לה משקל.

חלק מהמתלוננות הביעו שביעות רצון מהסדר הטיעון שבו הורשע הרב. "זו חוויה קשה, כל פעם שהסיפור עולה וצף זה קשה", אמרה אז עו"ד שרה מרקוביץ, המייצגת שלוש מהמתלוננות. "אבל בסך הכול יש שביעות רצון מזה שהפושע הזה שמכונה רב לא חסין מפני החוק, והולך לשבת שנים ארוכות בכלא. האיש הזה ניצל את התמימות של הנשים בצורה מחפירה ופגע בהן, חלק מהן - בנות הקהילה שלו".

עוד בוואלה!

ביצע עבירות מין בשמונה נשים: שבע וחצי שנות מאסר לרב שיינברג

לכתבה המלאה

"משפיל ולא מכבד"

אוה מדז'יבוז', מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, מסרה בתגובה כי: "ההחלטה על קיצור עונשו של עזרא שיינברג היא פסולה ומקוממת. העונשים על תקיפה מינית מחייבים להיות כבדים וקיצור עונש של מי שפגע בכל כך הרבה נשים ואף לא הביע חרטה הוא משפיל ולא מכבד, ומעביר מסר בעייתי ופוגעני למוטרדות".

"כדי לעשות שינוי חברתי ותודעתי מערכת המשפט חייבת להבין את מקומה בשינוי הנדרש. אני קוראת לפרקליטות להתנגד נחרצות להחלטה בכדי שהעבריין מין ירצה את עונשו עד תום", מסרה מדז'יבוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully