וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחברה הערבית מעודדים מההיענות לחיסוני הקורונה, אבל הנוער לא ממהר להצטרף

עודכן לאחרונה: 22.8.2021 / 16:39

למרות אופטימיות זהירה ממצב המבוגרים, בקושי רבע מבני הנוער הערבים בגילאי 15-12 התחסן, וברשויות מנסים לפתות אותם, בין היתר עם שווארמה והחלקה על הקרח, לקראת פתיחת שנת הלימודים. "קמפיינים עם פרופסורים זה משהו שפחות מדבר אליהם. צריך שיח אחר"

במשרד הבריאות מעודדים מנתוני החיסונים בחברה הערבית של סוף השבוע ומגלים אופטימיות זהירה. זאת לאחר שמסיכום המספרים עולה כי בשבת התחסנו 14 אלף איש בציבור הערבי, מהם כעשרת אלפים בחיסון שלישי. עם זאת, דווקא נתוני החיסון השלישי, למבוגרים, מדגישים את האתגר הגדול בשירותי הבריאות - חיסונם של בני הנוער, שם המספרים עדיין לא מספקים.

בנוסף למשרד הבריאות גם פיקוד העורף, מרכז השלטון המקומי בישראל ופורום ראשי הרשויות הערביות שותפים לדאגה ולמאמץ ההסברתי, וכעת הצטרפו אליהם גם נבחרי ציבור בחברה הערבית.

אולגה מבאריקי תושבת שפרעם מתחסנת לקורונה בקופת חולים מכבי, 13 באוגוסט 2021. מכבי
המגמה מתחילה להשתנות. חיסון בשפרעם/מכבי
איימן עודה ובנו מתחסנים לקורונה, חיפה,22 באוגוסט 2021. ללא, אתר רשמי
איימן עודה ובנו מתחסנים לקורונה, היום/אתר רשמי, ללא

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, שהחלים מקורונה, התחסן היום יחד עם בנו, וניצל את ההזדמנות לקרוא לציבור להתחסן. "לקראת פתיחת שנת הלימודים חשוב במיוחד לשמור על עצמנו, על סביבתנו וכמובן על המורות והמורים", מסר, "אסור לנו לקבל את העובדה שאנחנו, האזרחים הערבים, נמצאים באחוז הנמוך של המתחסנים". הוא פנה ישירות לציבור וקרא: "אני מבקש מכולם ללכת להתחסן עכשיו. זוהי אחריותנו כלפי עצמנו ומשפחתנו, החברים, השכנים והחברה כולה".

"השבוע הזה הוא קריטי", אומר לוואלה! איימן סייף, פרויקטור הקורונה של משרד הבריאות לחברה הערבית. "מיום שלישי שעבר כשהתחלנו במאמץ ממוקד הבאנו את המשאבים לרשויות ובשיתוף הפעולה של ראשי הרשויות אנחנו פועלים כתף אל כתף כדי לפתוח את שנת הלימודים בצורה בטוחה בכל היישובים הערבים. זה האתגר העיקרי עבורנו ובזה אני עוסק יומם ולילה באופן אישי".

עוד בוואלה!

חיסונים בכיתות ובדיקות מהירות על סדר היום: הדיון המכריע על פתיחת שנת הלימודים

לכתבה המלאה
איימן עודה ובנו מתחסנים לקורונה, חיפה,22 באוגוסט 2021. ללא, אתר רשמי
איימן עודה ובנו מתחסנים לקורונה, חיפה,22 באוגוסט 2021/אתר רשמי, ללא
איימן סייף, פרויקטור הקורונה של משרד הבריאות בחברה הערבית. משרד הבריאות, אתר רשמי
"כבר מתחילים לראות את הפירות". סייף/אתר רשמי, משרד הבריאות

פונים לנוער עם שווארמה והחלקה על הקרח

לדברי סייף, יותר מ-25 מתחמים נפתחו בשיתוף פעולה עם הרשויות בסוף השבוע, מעבר לפעילות החיסונים הענפה של קופות החולים. "קהל היעד שלנו הוא החברה הערבית ובעקבות הפעילות הזו, בשיתוף הפעולה עם ראשי הרשויות, ההסברה במדיות השונות ודרך צוותים רפואיים ראינו את ההיענות בקרב החברה הערבית שהייתה גבוהה והסתכמה במספרים מרשימים".

ביישובים מגלים יצירתיות. באום אל פחם הציעו לבני הנוער המתחסנים החלקה על הקרח, ובעוספיא הציעו שוארמה ושתייה.

"בכפר קרע למשל, בהובלת ראש המועצה, ראינו היענות מצוינת. גם בג'סר א-זרקא, בשיתוף פעולה עם ראש המועצה, פתחנו מתחם לילה והגענו שם בהתחלה למצב של ביקוש שעולה על ההיצע, עם מאות אנשים שעמדו בתור. אתמול פתחנו את המתחם שוב, הוספנו מאות מנות, ובאמת היה יום חיסונים מוצלח מאוד עם תוצאה טובה", אמר סייף. היו גם מקומות שעבדו פחות טוב, כמו בעיר שפרעם ובמועצה המקומית ראמה. "יש כל מיני הסברים לזה. בעיקר שלא היה מספיק זמן להתארגן", אומר איימן סייף, "כמובן שיש מקום לשיפור. אנחנו לומדים את זה, מפיקים לקחים ומשפרים. צריך להבין שכל המערך הזה של מתחמי לילה וניידות חיסונים הוא בן פחות משבוע".

נתוני התחלואה בחברה הערבית, נכון להיום

  • 392 מאומתים חדשים, מתוך 5,329 מאומתים חדשים בכל הארץ (7%)
  • 8% מהבדיקות - בחברה הערבית
  • אחוז החיוביים עולה, ומתקרב לאחוז הממוצע בחברה הכללית (כ-5%)
  • שבעה יישובים אדומים ו-22 כתומים
  • שיעור המחוסנים והמחלימים בגילאי 12-15 - 25%
  • שיעור המחוסנים במנה שלישית בגילאי 50 ומעלה - מעל 36%

"יחד עם זאת אנחנו עדיין מודאגים מהאחוז הנמוך של מתחסנים בעיקר בגילאי 12 עד 15, שם אנחנו עומדים על 25% בלבד", מדגיש סייף, "לכן אם אנחנו רוצים לפתוח את שנת הלימודים ברוב היישובים הערבים אנחנו חייבים להגדיל משמעותית את אחוז המתחסנים בגילאים אלה בשבוע הקרוב. פתחנו מרכזים גם לחיסונים אבל גם לבדיקות קורונה, גם בבדיקות מהירות, גם סרולוגיה, ונערכים לבדיקות בתוך בתי הספר. אנחנו משקיעים הרבה משאבים לפריסה מקסימלית בישובים הערבים ואנחנו מאוד מקווים לשיתוף פעולה מצד ההורים והתלמידים על מנת להשיג את המטרה העליונה של פתיחת שנת הלימודים בצורה בטוחה".

סייף אומר כי מקבוצות מיקוד שנערכו במשרד הבריאות עלתה הטענה שהשיח בו מדברים בהסברה אינו קולע לבני הנוער, ובעיקר הצעירים שבו. "קמפיינים עם פרופסורים זה משהו שפחות מדבר אליהם", הוא מודה, "יש צורך בשיח אחר, מותאם לצעירים, בשילוב משפיענים ובמיוחד משפיעני רשת, בשילוב עם יותר מידע רפואי ומדעי סביב סוגיית החיסונים והתחלואה ובאמצעי מדיה פופולריים אצל הצעירים האלה. אנחנו כבר עובדים על זה וזה יביא לשינוי. אחרי מה שראינו בסוף השבוע זה נותן לנו תקווה שכבר מתחילים לראות את הפירות".

"אנחנו גם מודעים לפייק ניוז", מבטיח סייף, "אנחנו מטפלים בזה בעיקר דרך הצוותים הרפואיים של קופות החולים המסבירים לציבור חברי הקופות על החיסונים ועל תופעות הלוואי. פייק ניוז תמיד קיים ותמיד יישאר ואנחנו בכל זאת רואים שבהסברה נכונה ועבודה נכונה כן נענים ובאים להתחסן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully