וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב חירום בניו יורק: הוריקן "הנרי" בדרך להכות בחוף המזרחי

אזור ניו אינגלנד, שלא חווה הוריקן ב-30 השנים האחרונות, נערך לפגיעה של הסופה המביאה עמה רוחות במהירות של 120 קמ"ש. בעקבות מזג האוויר הסוער, המשטרה ביטלה קונצרט גדול בסנטרל פארק. "קחו את הסופה הזאת ברצינות"

אדם עם מטריה משקיף על העיר ניו יורק לקראת הגעת סופת ההוריקן הנרי, 21 באוגסט 2021. רויטרס
אדם עם מטריה משקיף על ניו יורק מפארק בניו ג'רזי, אתמול/רויטרס

הרשויות במדינות בחוף המזרחי של ארצות הברית קראו לתושבים להיערך לאחת הסופות החזקות ביותר שידע האזור בעשרות השנים האחרונות. הוריקן "הנרי", שהתחזק מסופה טרופית להוריקן, צפוי להכות היום (ראשון) בחלקים מלונג איילנד וחלקים הדרומיים של אזור ניו אינגלנד. במדינת ניו יורק הוכרז מצב חירום בכמה אזורים, לקראת הגעת הסופה שמביאה עמה רוחות במהירות של 120 קמ"ש וגשמים רבים.

הוריקנים הם נדירים באזור ניו אינגלנד. הפעם האחרונה הייתה ב-1991, כשהוריקן "בוב" גרם למותם של 17 איש.

"אנחנו צריכים לקחת את הסופה הזאת ברצינות רבה. אפילו אם היא לא תפגע ביבשה בתור הוריקן, הרוחות הטרופיים וגלי הסערה עשויים לגרום לנזק משמעותי", הזהירה ראש הסוכנות הפדרלית למצבי חירום, דיאן כריסוול. "אנחנו הולכים לראות הפסקות חשמל, עצים נופלים, ואפילו אחרי שהסופה תחלוף, יש עדיין סכנה לנפילה של עצים וענפים", הוסיפה בשיחה עם רשת CNN.

בעקבות הסערה המתקרבת, המשטרה הודיעה על ביטול קונצרט שהתקיים בסנטרל פארק. כ-60 אלף איש השתתפו בהופעה שציינה את חזרתם של האירועים הגדולים לעיר אחרי שהוגבלו בעקבות מגיפת הקורונה. בין האמנים הבולטים שהופיעו בקונצרט היו ברוס ספרינגסטין ופול סיימון, והופעתם נקטעה בעיצומה.

כשישה מיליון איש החיים באזורי החוף בחלקים מלונג איילנד, קונטיקט ומסצ'וסטס קיבלו אזהרות הוריקן, ויותר מ-36 מיליון איש החיים בדרום ניו אינגלנד, בניו יורק ובניו ג'רזי קיבלו אזהרות מפני סופה טרופית.

"קחו את הסופה הזאת ברצינות", הפציר בתושבים מושל מדינת ניו יורק אנדרו קואומו, שהכריז על מצב חירום בלונג איילנד, בעיר ניו יורק ובחלקים אחרים במדינה. במסצ'וסטס, המושל צ'רלי בייקר הכריז בשישי על סגירת הפאקים והחופים משבת ועד שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully