וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לפציעת לוחם מג"ב בגבול: צה"ל תקף מטרות ברצועת עזה

עודכן לאחרונה: 22.8.2021 / 12:04

צה"ל תקף ארבעה אתרים לאחסון וייצור אמצעי לחימה של חמאס, זאת לאחר שלוחם מג"ב, סמ"ר בראל חדריה שמואלי, נפצע באורח אנוש מירי מפגינים במהלך עימותים בגדר הגבול. בצה"ל ובמג"ב פתחו בחקירת נסיבות האירוע. צה"ל מתגבר את אוגדת עזה בכוחות נוספים

צה"ל תקף הלילה (ראשון) מטרות חמאס ברצועת עזה בתגובה לפציעת לוחם מג"ב ולעימותים בגדר. מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי חיל האוויר הפציצו ארבעה אתרים לאחסון וייצור אמצעי לחימה. חיל הים ירה לעבר סירות של פלסטינים שחרגו מהאזור המותר לדיג מול חופי הרצועה. פלסטינים הגיבו בירי מקלעים לעבר המטוסים ולעבר שדרות, בעקבותיו נפגעו שני בתים מכדורים. בצה"ל הוחלט לתגבר את אוגדת עזה בכוחות נוספים.

התקיפה מגיעה לאחר עימותים שפרצו במהלך השבת בין חיילי צה"ל למאות פלסטינים שהפגינו סמוך לגדר בכמה מוקדים ברצועה. במהלך העימותים נפצע לוחם מג"ב באורח אנוש - בראל שמואלי כהן בן ה-21, תושב באר יעקב, שמאושפז בבית החולים סורוקה בבאר שבע. בצה"ל פתחו בחקירת נסיבות פציעתו של הלוחם.

בתגובה לפציעת לוחם מג"ב בגבול, צה"ל תקף מטרות ברצועת עזה/דובר צה"ל

גורם בצה"ל לא שלל את האפשרות שהלוחם נורה מטווח אפס מפתח צר בגדר המשמש לירי כוחות הביטחון. "לא פוסלים אפשרות שהלוחם נפצע מירי פלסטיני דרך החרך", אמר. ההערכה מגיעה בעקבות תיעוד שהפיצו מהצד הפלסטיני, בה נראים תושבי עזה זורקים חפצים ומכים על קנה נשקו של החייל, כשבשלב מסויים נראה אחד המתפרעים מתקרב לעבר הפתח עם אקדח ויורה לכיוונו. עם זאת, גורמים בפיקוד הדרום העריכו כי הירי בוצע בידי צלף מעומק השטח.

בתיעוד נוסף מהמהומות, נראה נער פלסטיני מנסה לחטוף את נשקו של אחד מהחיילים. בתיעוד שהופץ ברשת נראה הנער מתקרב לגדר המערכת ומצליח לאחוז בקנה הנשק של אחד החיילים, שלבסוף הצליח למשוך אותו בחזרה מבעד לחומה.

גורמי צבא מתחו ביקורת על ההתנהלות של אוגדת עזה במסגרת ההיערכות לצעדות ולהיקף האלימות ואמרו כי "אסור היה לאפשר התקרבות מטווח אפס של פלסטינים חמושים, מטענים מאולתרים ואקדח, ובטח לא לאפשר חטיפת נשק מלוחם".

בווידאו: צהל תוקף ברצועה/מערכת וואלה!
תיעוד ירי לעבר חייל צה"ל סמוך לגדר הגבול ברצועת עזה
21.8.21. -, אתר רשמי
תיעוד הירי לעבר הפתח בו היה החייל/אתר רשמי, -
בווידאו: אביו של לוחם מג"ב שנפצע בגבול הרצועה/צילום: שי מכלוף ויניר יגנה

במהלך השבת התפתחו עימותים בין חיילי צה"ל לפלסטינים, במהלכם הפלסטינים יידו אבנים לעבר הגדר וכמה מהם אף הצליחו לטפס עליה. צה"ל הגיב בירי כדורי גומי, ובהמשך ירי אש חיה בידי צלפים. משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי 23 מפגינים נפצעו, בהם שניים במצב קשה, כולל נער בן 13 שנורה בראשו.

החייל שנורה הועבר לבית החולים והוכנס לניתוח. ד"ר דן שוורצפוקס, סגן מנהל בית החולים סורוקה, אמר כי החייל הגיע "עם פגיעת ראש קשה. הוא טופל על ידי יחידת הטראומה, משם ליחידת הדימות ומשם לחדר הניתוח. אנחנו מקווים שהניתוח יעבור בשלום".

נער פלסטיני פצוע בהתפרעויות על גדר הגבול בעזה 21 באוגוסט 2021. ., אתר רשמי
נער פלסטיני פצוע מפונה מהשטח, אתמול/אתר רשמי, .

כוחות צה"ל בשטח דיווחו כי מפגינים הפריחו לכיוון ישראל בלונים החשודים כבלוני נפץ, וכן מטעני חבלה מאולתרים מושלכים על גדר המערכת. הפלסטינים ריכזו אמבולנסים באזור כדי לפנות פצועים ממרחב הגדר באמצעות אלונקות. בהמשך, החל לרדת היקף המפגינים בגבול. לדברי גורמי צבא, לא ברור אם הפלסטינים ימשיכו עם ההפגנות גם אל תוך הלילה.

ההפגנות בגבול נערכות בניגוד להבנות בין ישראל לחמאס בנוגע למניעת האלימות על גדר המערכת. האירועים מגיעים בתקופה של שקט יחסי בין ישראל לחמאס מאז מבצע שומר החומות. עם זאת, רק ביום שני האחרון שוגרה רקטה מרצועת עזה לכיוון שדרות. הרקטה יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל, ולא נרשמו נפגעים או נזק. בניגוד לאירועים דומים, צה"ל לא תקף בתגובה לירי הרקטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully