וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך שעות: שני רוכבי אופנוע נהרגו בתאונות עצמיות

עודכן לאחרונה: 21.8.2021 / 14:27

גבר כבן 40 החליק בכביש באזור בית שמש, ובתום פעולות החייאה נאלצו צוותי מד"א לקבוע את מותו. פחות משלוש שעות לאחר מכן, בן 38 מצא את מותו בדרך דומה במחלף חטיבת הנגב שליד באר שבע. ב-2021 נהרגו 66 רוכבי אופנועים, בדרך לשנה הקטלנית ביותר מאז 2003

שני רוכבי אופנוע, אחד כבן 40 והשני בן 38, נהרגו היום (שבת) בתאונות עצמיות בתוך שעות ספורות. תחילה החליק המבוגר מביניהם בכביש 3866 באזור בית שמש, ומותו נקבע בתום פעולות החייאה. פחות שלוש שעות לאחר מכן אותר השני ללא סימני חיים לאחר שהחליק בכביש 40, סמוך לבאר שבע.

צוותי מד"א איתרו את רוכב האופנוע הראשון בקטע הכביש היישובים מחסיה לנס הרים. "הרוכב שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד", סיפר פרמדיק מד"א ליאור לוי. "הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות אבל הפציעה שלו הייתה אנושה ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

רוכב אופנוע נהרג בתאונת דרכים באור עקיבא, 29 באפריל 2021. דוברות איחוד הצלה, אתר רשמי
שתי תאונות קטלניות בפחות משלוש שעות/אתר רשמי, דוברות איחוד הצלה

כשצוותי מד"א הגיעו למחלף חטיבת הנגב, הרוכב בן ה-38 כבר לא היה בין החיים. "רוכב האופנוע שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלה רב מערכתית קשה מאוד. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו", מסרה פרמדיקית מד"א בילי סוטו.

אמש נהרג רוכב אופנוע נוסף, ג'ורג' חאג' בן ה-18 מאעבלין, בתאונה עם רוכב אופנוע אחר סמוך לבית העלמין בכפר. הוא הועבר במצב אנוש עם פגיעת ראש למרפאת "חיאת" בשפרעם, שם לאחר מאמצי החייאה ממושכים נאלץ רופא לקבוע את מותו. גופתו הועברה לבית החולים המשפחה הקדושה בנצרת. רוכב האופנוע השני פונה במצב קל לבית החולים רמב"ם בחיפה. המשטרה חוקרת את נסיבות התאונה.

66 מתחילת השנה

מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי 66 רוכבי אופנועים וקטנועים נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת
2021 לעומת 46 רוכבים שנהרגו בתאריך המקביל בשנה שעברה, עלייה של 43%. על פי ניתוח של העמותה, שנת 2021 צפויה להיות הקטלנית ביותר מאז 2003. לשם השוואה, בכל 2020 נהרגו 68 רוכבים בתאונות דרכים.

"סוף השבוע הקטלני גבה את חייהם של שני רוכבים בתאונות שככל הנראה ניתן היה למנוע אותן", אמר מנכ"ל העמותה ארז קיטה. "מדינת ישראל הפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים בכבישים. זו השנה השלישית ברציפות שמספר הרוכבים ההרוגים נמצא במגמת עלייה, כשבמקביל מקצצים בכסף שמועבר לבטיחות הרוכבים. פרויקט התקנת פס ההגנה במעקות הבטיחות שיכול להציל את חיי הרוכבים, הוקפא והתוצאות הקשות בהתאם. מדובר בכסף כל כך קטן אבל כזה שיכול לעשות את ההבדל בין חיים ומוות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully