וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אף ממצא חריג לא נמצא בדמו של קצין המודיעין שמת בכלא

עודכן לאחרונה: 20.8.2021 / 15:07

מעבדה בחו"ל בחנה ריכוז של שתי תרופות בדמו של קצין מאמ"ן, שנמצא ללא רוח חיים בתאו לאחר שהואשם בעבירות חריגות - אך לא מצאה ריכוז חריג לגבי אחת מהן, ואת השנייה לא הצליחה לנטר. אמו של הקצין: "מבחינתנו זה רק מוכיח את מה שאמרנו כל הזמן. התאבדות לא הייתה פה"

שלושה חודשים אחרי מותו של בכלא של קצין המודיעין שנאשם בעבירות חריגות, תוצאות בדיקת דגימת הדם שנלקחו ממנו לא העלו כל ממצא חריג שיכול היה להוביל למותו.

הבדיקה נלקחה למעבדה מיוחדת בארצות הברית, בהיעדר יכולת לערוך אותה בישראל, ובחנה ריכוז של שתי תרופות שנטל ונמצאו בדמו בנתיחה שלאחר המוות. התוצאות, שהתקבלו לפני יומיים, מעלות כי הריכוז של אחת מהן תואם את הצפוי בנטילה סדירה, בעוד המעבדה לא הצליחה לקבוע את ריכוז התרופה השנייה. הממצאים הועברו למכון לרפואה משפטית. בצה"ל העריכו בעבר כי הקצין שם קץ לחייו בכלא בסבירות גבוהה. אולם, מצלמות האבטחה מתעדות בליעה של ארבעה כדורים בלבד, וכעת גם הבדיקות אינן מאששות הערכה זו.

"מבחינתנו זה רק מוכיח את מה שאמרנו כל הזמן. התאבדות לא הייתה פה", אמרה אמו של הקצין לוואלה!. "הצבא רק מושך רגליים, וכל הזמן טען שאין לו את תוצאות הבדיקות. לנו זה היה ברור מלכתחילה. לא ברור למה היה צריך לחכות לתוצאות הבדיקה כדי להגיע לתובנה הזאת".

"מהרגע הראשון טענו שבננו לא התאבד, אלא נסיבות אחרות הובילו למותו הטרגי", אמרו ההורים בתגובה לממצאים. "תוצאות הבדיקות הטוקסיקולוגיות החלקיות שהתקבלו עד כה משקפות שלא היה מינון יתר של תרופות בדמו, ומחזקות את הערכתו שבננו לא בחר ליטול את חייו. בננו עבר תקופה קשה עם מעצרו, אבל ידע להתמודד ושידר, בשיחות ומפגשים עימנו, תעצומות נפש אדירות. כפי שהבהרנו למפקד היחידה ולנציג הפרקליטות, אנחנו דורשים מיצוי מהיר של החקירה וקבלת התוצאות הסופיות של בדיקות הדם ויתר פעולות החקירה שמבוצעות בצה"ל. הכרתו כחלל צה"ל הייתה מתבקשת כבר מהרגע הראשון, אבל מתחזקת נוכח ממצאי בדיקות המעבדה. על ראש אכ"א והרמטכ"ל לקחת אחריות, להכיר בו חלל צה"ל ולא להמשיך ולייסר אותנו".

מתקן הכליאה שבו הוחזק הקצין. דובר צה"ל
המתקן בו היה קצין המודיעין אסור/דובר צה"ל

כדי הלנציח את הקצין, בני המשפחה הקימו בימים אלה קרן מלגות לתלמידי תיכון שהתקבלו ללימודי תואר ראשון במדעי המחשב, והסבירו כי הם "רוצים להמשיך את דרכו וערכיו". הם קראו גם לציבור לתמוך בהם בקמפיין מימון המונים שיזמו תחת השם "לזכרו, למענם".

כפי שפורסם במעריב, הקצין פונה לפני כחודשיים למיון לאחר שלא חש בטוב, אך לא היה מדובר באירוע חמור שדרש טיפול מורכב. כך, אחרי הבדיקה, האבחנה והטיפול במיון - שוחרר הקצין חזרה לכלא, ללא צורך בהעברה למחלקה אחרת. כמו כן, בשום שלב - גם לאחר אירוע זה וגם במהלך כל שהייתו בכלא - לא יוחסו לקצין נטיות אובדניות.

סיבת האשפוז לא לחלוטין ברורה גם בשלב זה, אך ככל הנראה היתה קשורה לטיפול הרפואי-פסיכיאטרי שקיבל בכלא. לא מן הנמנע כי גם במקרה זה, יתגלה שמדובר בסוגייה הקשורה למינון הכדורים שקיבל. הפינוי והטיפול במיון לא דווחו למשפחת הקצין, וגם הוא מצידו לא עדכן את מקורביו באירוע החריג.

לדברי צה"ל הקצין, ששירת ביחידה טכנולוגית באמ"ן, פעל באופן עצמאי והיה מודע לפוטנציאל הנזק לביטחון המדינה כתוצאה ממעשיו, ואף פעל להסתירם. לטענת הצבא, מותו של הקצין נבחן בימים אלו בחקירה ייעודית של היחידה לחקירות פנים באגף כח האדם, המקבילה הצבאית למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש).

עוד בוואלה!

הורי קצין המודיעין שמת בכלא: "נדרס ללא רחמים על ידי מערכת צבאית"

לכתבה המלאה
בווידאו: הרמטכ"ל בהתייחסות הראשונה לפרשת קצין המודיעין/צילום: הבינתחומי הרצליה

עוד נמסר כי בסיום חקירתו של הקצין, ולאחר בחינת ממצאיה, הוגש נגדו כתב אישום שייחס לו עבירות ביטחוניות חמורות. מצה"ל נמסר כי בחקירה נבדקו גם הליכי הבקרה והפיקוח ביחידתו של הקצין, וכי במקביל נערך תחקור על תפקודה של היחידה, לדבריהם לטובת "למידה והפקת לקחים".

בלילה שבין 17-16 במאי, נמצא הקצין בבסיס הכליאה הצבאי כשהוא במצב רפואי קשה בתאו. הקצין פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, שם נקבע מותו. עוד מסרו כי הקצין היה עצור בבסיסי כליאה צבאיים, כי הוא נכלא בשמו, ושהוא עמד בקשר עם סגל הכליאה והיה בסביבת כלואים אחרים.

לדברי צה"ל, הקצין זכה לזכויות כנדרש במהלך שהותו בכלא, זכה לטיפול רפואי שוטף ולליווי של גורמי בריאות הנפש. עוד מסרו כי בני משפחתו של הקצין "ביקרו אותו בבסיס הכליאה והיו עמו בקשר שוטף. בנוסף, הקצין עמד בקשר עם שתיים מידידותיו. גורמים מאגף המודיעין ביקרו אותו מספר פעמים".

  • עוד באותו נושא:
  • אמ"ן
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully