וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופות החולים נפתחו: בני ה-40 ומעלה מגיעים לקבל את החיסון השלישי לקורונה

עודכן לאחרונה: 20.8.2021 / 10:49

עשרות אלפי בני 40 ומעלה - כמו גם נשים בהיריון, עובדי הוראה ואוכלוסיות נוספות שהחיסון השלישי הותר להם בכל גיל - כבר הזמינו תור, והבוקר הם החלו להגיע לקופות כדי לקבל את המנה השלישית. למי המומחים כבר אישרו לקבל את הבוסטר? כל מה שצריך לדעת

אלפי בני ה-40 ומעלה - כמו גם נשים בהיריון, עובדי הוראה ואוכלוסיות נוספות שהחיסון השלישי נגד הקורונה הותר להם בכל גיל - הגיעו היום (שישי) לקופות החולים ברחבי הארץ כדי לקבל את זריקת הבוסטר. זאת, לאחר שאמש משרד הבריאות המליץ על הרחבת מבצע החיסון השלישי. גם ראש הממשלה נפתלי בנט התחסן היום.

אמש, עשרות אלפים כבר הספיקו להזמין תורים בקופות החולים. אחדים אף בחרו שלא להמתין - וכבר ניגשו למרפאות כדי להתחסן. ליאור מאיר שיאון, בן 44 מהוד השרון, התחסן אתמול בקופת חולים מאוחדת. "מיד כששמעתי שפתחו לבני 40 את האפשרות להתחסן, הגעתי למרפאה של מאוחדת בלי תור וקיוויתי לטוב, ואכן הסכימו לחסן אותי במקום", הוא סיפר.

בווידאו: בני ה-40 ומעלה מקבלים את החיסון השלישי לקורונה/צילום: יותם רונן, עריכה: אסף דרורי
ראש הממשלה נפתלי בנט מקבל את החיסון השלישי נגד קורונה 20 אוגוסט 2021. ראובן קסטרו
ראש הממשלה מתחסן במנת הבוסטר בבית החולים מאיר בכפר סבא, הבוקר/ראובן קסטרו
חיסון קורונה שלישי לבני 40 ומעלה 20 באוגוסט 2021. יותם רונן
מתחסן במנה השלישית במתחם חיסונים של כללית בתל אביב, הבוקר/יותם רונן

בהודעה הרשמית של משרד הבריאות אתמול, נכתב כי הרוב המוחלט של המשתתפים בדיון, שכלל את הצוות המייעץ לחיסוני קורונה והצוות לטיפול במגפות, "המליצו על הרחבת החיסון השלישי באופן מדורג ובשלב זה יהיו זכאים להתחסן במנה השלישית בני 40 ומעלה ובהמשך יורחב מעגל המתחסנים לקבוצות גיל צעירות יותר".

חיסון קורונה שלישי לבני 40 ומעלה 20 באוגוסט 2021. יותם רונן
בני 40 ומעלה מתחסנים בקופת חולים כללית בתל אביב, הבוקר/יותם רונן

המומחים המליצו לחסן במנה שלישית צוותי הוראה מגיל 30 ומעלה, נשים בהיריון, עובדי מערכת הבריאות, מטופלים ומטפלים במוסדות רווחה, אנשים עם מוגבלויות ומטפליהם, מטפלים בקשישים, אסירים וסוהרים וקבוצות סיכון כמו סוכרת והשמנת יתר. אנשים בעלי מצבים רפואיים מיוחדים יוכלו לברר במסגרת הקופות והרופא המטפל אם יוכלו להתחסן גם הם. בשלב זה, מחלימים לא יחוסנו במנת חיסון נוספת.

ההמלצה הועברה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, שאישר אותה אמש.

ליאור מאיר שיאון, בן 44 מהוד השרון, התחסן במנה השלישית לקורונה בקופת חולים מאוחדת, 19 באוגוסט 2021. מאוחדת, אתר רשמי
"הסכימו לחסן אותי במקום", ליאור מאיר שיאון במרפאת מאוחדת, אתמול/אתר רשמי, מאוחדת
לימור, בת 47 מנתניה, מתחסנת בחיסון השלישי, 19 באוגוסט, 2021. דוברות "מאוחדת", אתר רשמי
עשרות אלפים כבר קבעו תורים. מתחסנת במנת הבוסטר, אמש/אתר רשמי, דוברות "מאוחדת"

מיד עם פרסום ההמלצה, ראש הממשלה נפתלי בנט בן ה-49 הודיע כי הוא יתחסן הבוקר במנה השלישית: "אני קורא לכל מי שעומד בקריטריונים שקבעו חברי הוועדה - צאו להתחסן. קחו אחריות על הבריאות ועל הפרנסה של כולנו. זה לא הזמן להמר על החיים".

"אני מברך את חברי הצוות לטיפול במגפות, את שר הבריאות ניצן הורוביץ, את מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, ואת אנשי מערכת הבריאות כולם על עשייתם המסורה למען אזרחי ישראל. זה הזמן להגביר מאמץ כדי להכריע את גל הדלתא ולמנוע סגר שיפגע בכלכלה ובפרנסה. זה בהישג יד. אל תבזבזו זמן, צאו להתחסן", אמר בנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully