וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות ממליץ: בני 40 ומעלה יחוסנו במנה השלישית נגד קורונה

עודכן לאחרונה: 19.8.2021 / 23:01

ועדת המומחים ממליצה להרחיב את מבצע החיסון השלישי, ולתת את הבוסטר לבני ה-40 ומעלה, לעובדי הוראה ורווחה מעל גיל 30 ולנשים בהיריון. כמו כן, הוחלט כי מעתה מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' אש יכריע באשר לחסן אוכלוסיות נוספות בהמשך - ללא צורך בכינוס נוסף של הוועדה

ועדת החיסונים של משרד הבריאות החליטה הערב (חמישי) להרחיב את מבצע החיסונים, ולהמליץ לחסן גם את בני ה-40 ומעלה במנה השלישית נגד נגיף הקורונה. זאת, 20 ימים לאחר שישראל הפכה לראשונה בעולם שמעניקה את החיסון הנוסף.

בנוסף לכך, אוכלוסיות נוספות יוכלו לקבל את המנה השלישית: עובדי הוראה ומוסדות רווחה בני 30 ומעלה, נשים בהיריון, עובדי מערכת הבריאות, מטופלים ומוסדות בריאות ורווחה, אנשים עם מוגבלויות ומטפליהם, מטפלים בקשישים, אסירים וסוהרים וקבוצות סיכון כמו סוכרת והשמנת יתר.

עוד הוחלט כי מעתה האפשרות לחסן אוכלוסיות נוספות תוכרע לפי שיקוליו של מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, ללא צורך בכינוס נוסף של הוועדה.

מתחם חיסונים של כללית בפתח תקוה 16 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
החיסון השלישי ייפתח לבני ה-40 ומעלה. מתחם חיסונים של כללית בפתח תקווה/ראובן קסטרו

בתוך כך, קופות החולים מכבי, כללית ומאוחדת הודיעו כי חבריהן כבר הערב יכולים להזמין תורים להתחסנות החל ממחר בבוקר. אלי כהן, מ"מ מנכ"ל כללית, מסר: "החיסון הוא האמצעי שיש בידינו למניעת ולצמצום התחלואה. ישנם סימנים ראשונים כי מנת החיסון השלישית בולמת תחלואה בקרב בני ה-60 ומעלה שהיו ראשונים לקבל את מנת הדחף".

בפני הוועדה הוצגו נתוני היעילות הראשונים מהמנה השלישית, המצביעים על השפעה ניכרת מול תחלואה קשה. נתון נוסף שהוצג הוא קצב ההכפלה: היום זה היום הרביעי ברצף שבו נשבר קצב העלייה של הכפלה כל עשרה ימים במספר החולים קשה המאושפזים בבתי החולים. כעת ישנם 603 קשים בבתי החולים, לעומת 717 שהיו צפויים לפי הקצב הקודם.

מוקדם יותר, משרד הבריאות עדכן כי לפי שעה, 599 חולי קורונה מאושפזים במצב קשה, בהם 104 מונשמים. אתמול אובחנו לנגיף 7,922 אנשים, שהם 5.50% מ-145,765הבדיקות שנערכו. עד כה, נפטרו בישראל מהווירוס 6,748 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully